رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

درهای مذاکره با اوکراین را نبسته‌ایم

وزیر امور خارجه روسیه یکشنبه گفت که مسکو درهای مذاکره با اوکراین را نبسته و بار دیگر غرب را به مانع تراشی در مسیر مذاکرات بین مسکو و کی‌یف متهم کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در جمع نمایندگان دائم اتحادیه عرب در قاهره افزود که ناتو نگرانی‌های امنیتی روسیه در مورد پیوستن اوکراین به این ائتلاف را نادیده گرفت و خاطرنشان کرد که مسکو از برنامه‌های توسعه طلبانه ناتو نگران است.”

لاوروف گفت: ما نگرانی‌های امنیتی ما مشروع است اما نگرانی‌های ما در مورد گسترش ناتو و دستیابی اوکراین به سلاح‌های غربی شدیدا نادیده گرفته شد.

وی توضیح داد که توافق مینسک نقض شده است، کی‌یف مناطق ممنوع اعلام شده را بمباران کرده و اتحادیه اروپا به طور کامل به تعهدات خود عمل نکرده است.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که نظام کی‌یف عمدا مانع تکلم به زبان روسی در شرق اوکراین شده و دست به گسترش نژادپرستی و احساسات ضد روسی و حمایت از نازیسم زد.

لاوروف همچنین به روابط میان مسکو با جهان عرب اشاره و تاکید کرد که روابط روسیه و کشورهای عربی بر پایه دوستی و صمیمیت استوار است.

وی در سخنرانی خود گفت: ما دلایل آغاز عملیات نظامی در اوکراین را توضیح دادیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در رابطه با بحران غلات هم گفت: نیروهای روسی گذرگاه‌های دریای سیاه را برای عبور کشتی‌های حامل غلات ایمن کردند، اما اوکراین موفق به انجام این کار نشد.

وی با بیان اینکه قرار است به زودی ششمین نشست مجمع همکاری عربی – روسیه برگزار شود، خاطرنشان کرد: با احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب به توافق رسیدیم تا برنامه‌های تکمیلی برای تقویت روابط با کشورهای عربی در زمینه های مختلف تدوین شود.

لاوروف همچنین از موضع “معتدل” کشورهای عربی در قبال بحران اوکراین قدردانی و تاکید کرد که روسیه آماده گفتگو با جهان عرب و همه کشورهای جهان است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.