رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

خبرهای از اجرایی «کات اپ»، فیلم« بیست و یک هفته بعد » و اطلاعیه تئاتر شهر از جمله خبرهای سینما و تاتر است .

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، دومین رویداد اجرایی «کات‌آپ» با طراحی و برنامه‌ریزی موسسه «خونه‌کار دگره» از ۱ تا ۱۷ تیرماه در محل این مجموعه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

فراخوان دریافت پروپوزال‌ها و ایده‌های اجرایی دومین رویداد «کات‌آپ» اسفندماه ۱۴۰۰ منتشر شد و مورد استقبال اجراگران و هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری، نمایشی، تجسمی و … قرار گرفت. براساس این گزارش حدود ۵۰ طرح و ایده اجرایی به دبیرخانه رویداد «کات‌آپ» رسید. طرح‌ها با حضور ایده‌پردازان و همراهی مشاوران «خونه‌کار دگره»، عباس جمالی، مهدی مشهور و عرفان خلاقی در ۳۰ جلسه مورد بررسی و گفتگو (Mentoring) قرار گرفت.

لازم به اشاره است، با توجه به رویکرد برگزارکنندگان «کات‌آپ» مبنی‌بر حضور تمامی ایده‌ها و مواجهه با خلاقیت‌ فعالان خوش‌فکر در زمینه‌های گوناگون هنری، اعم از موسیقی، تجسمی، هنرهای نمایشی و غیره، به‌هیچ عنوان رویکردی مبنی بر انتخاب یا حذف اثری مطرح نبوده و اکثر ایده‌های دریافتی (در صورت آمادگی اجراگران) امکان ارائه خواهند داشت.

در تشریح عنوان و هدف از برگزاری «کات‌آپ» آمده است:

کات‌آپ‌ (cut_up) چیزی نیست جز چیدنِ تصادفی تکه‌پاره‌هایی برای تولید معنا یا معانی تازه که گاهی تکان‌دهنده و روشن‌گرند. کنارهم گذاشتنِ قطعاتی با هدف شکل دادن به کنشِ خلاقه و ایجاد مانع در برابر گزاره‌ها و فرم‌های هنری رایج (Norm)‌ کنترل‌کننده موجود. عملی که به سهم خود تلاش می‌کند در برابر زبان‌ها، شکل‌ها و گفتمان‌های هنری مسلط هر دوره‌ بایستد و از طریق ایجاد اتصال با فرآیند «تصادف»، معانی‌ای بیافریند که از دسترسِ ذهن‌های کنترل‌ شده (در تسلط زبان‌ها، گفتمان‌ها و شکل‌ها) خارج‌ می‌ماند.

این رویداد برای برپایی دوره دوم آماده است و اطلاعات دقیق گروه‌ها و اجراها، پس از طی مراحل نهایی و طراحی جدول زمانبندی «کات‌آپ»، در تاریخ۲۵ خردادماه منتشر خواهد شد.

براساس برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته، دومین رویداد هنرهای اجرایی «کات‌آپ» از ۱ تا ۱۷ تیرماه در موسسه «خونه‌کار دگره» برگزار می‌شود.

فیلم «بیست و یک هفته بعد» از آسیب های اجتماعی زنان می گوید

فیلم «بیست و یک هفته بعد» به کارگردانی نسرین محمد پور وارد مرحله تدوین و صداگذاری شد.

نسرین محمد پور کارگردان گفت: فیلم نامه «بیست و یک هفته بعد» قبلاً با عنوان «امانتی» در فستیوال های مختلف حضور پیدا کرده و جوایز متعددی دریافت کرد که بعد از مدتی تصمیم گرفتم عنوان فیلم را تغییر دهم.

این کارگردان در ادامه بیان کرد: فیلم «بیست و یک هفته بعد» به مدیریت بدن زن و مسئله مادرانگی اختصاص دارد.
این هنرمند تاکید کرد: ما سعی کردیم درباره مشکلات و آسیب های اجتماعی زنان که در تمامی جهان پر رنگ شده است در این فیلم صحبت کنیم زیرا این آسیب ها همه دنیا را درگیر کرده است.

وی در پایان گفت: پیش تولید این فیلم را از مهر ماه سال گذشته شروع کردیم که پیدا کردن لوکیشن و انتخاب بازیگران و عوامل زمان بر شد و در نهایت در روزهای پایانی سال فیلمبرداری کار به پایان رسید و این فیلم وارد مرحله تدوین و صدا گذاری شده است.

عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان نسرین محمدپور، تهیه کننده فریبا عرب «chosen image»، مدیر تولید دیاکو خاکی، مدیر فیلمبرداری بهروز بادروج، بازیگران بنفشه ریاضی، لیلا حسین زاده، سودابه بهرامی نژاد، پریسا عسگری، صدا ایرج نوروزی، طراح صحنه رضا محمدپور، طراح لباس عاطفه صالحی، عکاس محمد نظری، دستیار یک کارگردانی محمد علی نعمت الهی، متین خیبلی، منشی صحنه ریحانه فلاحی، تدوین عماد خدابخش، صدا گذاری زهره علی اکبری، دستیاران تصویر معین نجاری، امیر غیور، نیما طرابی، حمید دایی جانی، مسئول دوربین مهدی فشمی، طراح گریم سولماز آقا جانی، دستیار نسیم محمدپور، دستیار طراح لباس فهیمه تقوی، مسئول تدارکات مسعود لرستانی و سعید جمال الدین، مدیر روابط عمومی غزاله سعادتی.

شرایط پذیرش اجرای آثار نمایشی در تئاتر شهر به زودی اعلام می شود

مدیریت تئاتر شهر با انتشار اطلاعیه ای از اعلام شرایط پذیرش و درخواست اجرای آثار نمایشی در تالارهای مختلف این مجموعه طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاترشهر ، مدیریت تئاتر شهر روز دوشنبه شانزدهم خرداد ماه با انتشار اطلاعیه ای از اعلام شرایط پذیرش و درخواست اجرای آثار نمایشی در تالارهای مختلف این مجموعه طی روزهای آینده خبر داد.

در متن این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع هنرمندان فرهیخته و ارجمند رشته نمایش می رساند، مجموعه تئاتر شهر با نگاه به مولفه های «ملی – میهنی» ، «مذهبی – معرفتی» و «مضامین ارزشی» ، «نمایشنامه های خارجی» یا «طرح های اجرایی همسو با محورهای یاد شده» برای صحنه توسط کارگردانان را انتخاب و به اداره کل هنرهای هنرهای نمایشی جهت تولید و اجرا پیشنهاد می نماید.

هنرمندان عزیز و فرهیخته تئاتر می توانند در صورت تمایل پس از انتشار اولین اطلاعیه شرایط پذیرش اجرای عمومی آثار نمایشی در تئاتر شهر که طی روزهای آینده از طریق روابط عمومی مجموعه اطلاع رسانی خواهد شد، آثار خود را جهت بررسی به دبیرخانه شورای مشورتی مجموعه تئاتر شهر ، ارائه دهند .

لازم به ذکر است که جزییات بیشتری از شرایط پذیرش و بررسی درخواست ها به همراه زمان بندی ارسال تقاضا به زودی اعلام می شود. با احترام به هنرمندان عرصه نمایش»

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.