رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

همه آنچه باید در مورد باتری خشک خودرو بدانید

در این مطلب به ارائه اطلاعات کامل درباره باتری خشک خودرو خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

اینتیتر – مهتاب جهاندار؛ باتری های خشک الکترولیت ندارند، بلکه دارای خمیری هستند که از کربن، دی اکسید منگنز و روی تشکیل شده اند.

این خمیر، یک مدار بین صفحات باتری زمانی که توسط قسمت بالایی فنری فشرده می شود، ایجاد می کند. باتری‌های خشک گران‌تر از باتری‌های مایع هستند، اما خوردگی یا زنگ‌زدگی ندارند و نگهداری از آن‌ها آسان‌تر است. اکثر باتری‌های خودرو امروزه باتری‌های خشک هستند، اما هنوز هم باتری‌های مرطوب وجود دارد.

باتری خشک خودرو چه مزایایی دارد؟

کارآمد

باتری های خشک خودرو بدون نیاز به تعمیر و نگهداری در نظر گرفته می شوند و سریعتر از باتری های مرطوب معمولی شارژ می شوند. از آنجایی که مواد AGM مقاومت الکتریکی پایینی دارند، باتری نسبت به انواع دیگر باتری ها قدرت و کارایی بیشتری منتشر می کند.

ایمنی

باتری خشک خودرو ایمن ترین باتری در بین تمام باتری های اسید سرب است. از آنجا که گاز داخلی خود را در محفظه مهر و موم شده خود بازیافت می کند، احتمال کمی برای انفجار گاز، خوردگی، سوختن یا آسیب به کروم اجزای مجاور وجود دارد. می‌توانید باتری را وارونه کنید، آن را به پهلو نصب کنید و نگران نشتی نباشید. همچنین خطر یخ زدگی یا آسیب به دلیل هوای بسیار سرد وجود ندارد.

عمر طولانی خدمات

باتری های خشک نیازی به تعویض مکرر ندارند. عمر طراحی این باتری ها بین ۸ تا ۱۲ سال و عمر مفید ۳ تا ۱۰ سال است. باتری های معمولی به طور متوسط فقط پنج سال عمر مفید دارند.

مزایا

باتری خشک بدون الکترولیت نصب می شود. این خاصیت باتری خشک را به عنوان یک باتری پشتیبان ایده آل می کند، زیرا می توان آن را برای مدت طولانی بدون ترس از خوردگی یا نشت ذخیره کرد. این ویژگی همچنین به این معنی است که باتری را می توان بدون نگرانی در مورد عملکرد نهایی آن ذخیره کرد. این باعث می شود که برای افرادی که زمان یا حوصله نگهداری باتری مرطوب خودرو را ندارند، گزینه ای عالی باشد. به علاوه، نصب آن آسان است، تنها چیزی که نیاز دارید یک پیچ گوشتی است.

علت از بین رفتن سریع باتری های خودرو

  • شایع ترین دلیل از بین رفتن باتری ماشین این است که آب کافی دریافت نمی کند.
  • تمام باتری های خودرو برای عملکرد صحیح به آب نیاز دارند.
  • اگر سطح آب بیش از حد پایین بیاید، صفحات باتری خشک شده و قادر به تولید برق نخواهد بود.
  • یکی دیگر از دلایل از بین رفتن باتری خودرو، خوردگی است. با گذشت زمان، خوردگی می تواند در پایانه ها و کانکتورهای باتری ایجاد شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.