رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دستگاه شیرینگ پک قزل صنعت آریا

به نوعی بسته بندی گفته می شود که پوششی از جنس پلاستیک نازک و شفاف به نام نایلون دور کالا کشیده می شود.

به گزارش اینتیتر، واژه انگلیسی shrink به معنای منقبض شدن و pack یا packing به معنای بسته بندی هست. اگرچه شرینک تلفظ صحیح آن می باشد اما با این حال به طور معمول به این دستگاه در ایران دستگاه شیرینگ پک گفته می شود.

دستگاه شیرینگ پک یا شرینک پک جهت بسته بندی روکش سلفون بر روی کالا به صورت چسبان و وکیوم استفاده می گردد. این روش بسته بندی به دلیل ارزان ، سریع و با کیفیت بودن و همچنین حمل و نقل امن تر بسیار مورد توجه و اقبال قرار گرفت. عملیات شرینک پک در صنعت توسط تونل حرارتی که در آن جریان هوای گرم جاری است صورت می پذیرد با توجه به نوع فیلم و ماهیت فیلم شیرینگ ، در اثر برخورد جریان هوای گرم به فیلم دور محصول ، فیلم شرینک دچار کشش شده و محصول را بصورت کاملا فشرده و بدون لق خوردن در بر میگرد و باعث حفاظت محصول می گردد.

نحوه کارکرد دستگاه شیرینگ پک :

در ابتدا محصول مورد نظر را به کمک نوار نقاله به داخل دستگاه هدایت می‌کنیم و مقداری از نایلون شیرینگ را داخل دستگاه قرار می‌دهیم. محصول از داخل کوره حرکت میکند، در این قسمت اندکی حرارت به فیلم بسته بندی دمیده میشود تا نرم شود، این حرارت در اکثر دستگاه ها قابل تنظیم است. در انتها دوباره از کوره استفاده می‌شود، اما این بار برای خنک کردن تا لایه منقبض و خشک شود و دور محصول را بگیرد و تمام محصول را بپوشاند. اکنون محصول ما داخل پوشش قرار گرفته است و شیرینگ شده است.

دستگاه های شرینک پک در اندازه و ظرفیت های گوناگون در قزل صنعت آریا تولید می گردند که با توجه به نیاز می توان از هر یک در صنایع مخصوص به خود استفاده کرد.

دستگاه شیرینگ پک قزل صنعت آریا

مزایای شیرینگ پک کردن چیست؟

  •  با شیرینگ پک کردن از ورود نم و رطوبت به داخل محصولات جلوگیری خواهد شد.
  • از آنجا که شیرینگ پک بسته بندی شفاف است، از روی آن محصولات به خوبی قابل مشاهده هستند و این بزرگ ترین مزیت روش این است.
  • با شیرینگ پک کردن به خوبی این امکان را فراهم خواهد نمود تا محصولات در جای خود ایستاده و همچنین از نظم مطلوبی برخوردار باشند.
  • برای رعایت بیشتر بهداشت در لوازم بهداشتی، شوینده ها و مواد خوراکی از شیرینگ پک استفاده می شود.

در واقع دستگاه شیرینگ ضمن نظم بخشی به کالاها، تامین کننده سلامت آن ها خواهد بود و از این رو برای بسته بندی انواع محصولات به ویژه محصولات غذایی این روش را می توان روش موثر و مقرون به صرفه ای دانست.

انواع دستگاه شیرینگ پک(شرینک پک):

دستگاه شیرینگ تونلی، دستگاه شیرینگ گاز سوز، دستگاه شیرینگ دستی، دستگاه شیرینگ اتوماتیک، دستگاه شیرینگ پالت و …که بسته به احتیاج کارخانجات و تولیدی های مختلف کاربرد های متفاوتی را دربسته بندی صنایع لبنی ، بسته بندی صنایع غذایی، بسته بندی کاشی و سرامیک و … دارد.

دستگاه شیرینگ یکی از مهمترین دستگاه بسته بندی در یک شرکت تولیدی به شمار می رود . در نوع اتوماتیک آن تمام عملیات مانند قرار دادن پلاستیک در اطراف محصول، برش پلاستیک، حرارت دادن به آن و… به صورت خودکار انجام می‌شود. در مدل دستگاه‌های شیرینگ نیمه اتوماتیک، برخی از مراحل گفته شده باید توسط اپراتور انجام شود و به صورت خودکار نیست.

دستگاه شیرینگ پک دستی

دستگاه شیرینگ پک دستی یکی از انواع ساده و متداول دستگاه شیرینگ پک می باشد که از نظر صنعتی و اتوماسیون پیچیدگی کمتری نسبت به سایر دستگاه ها دارد .دستگاهی است که عمل دوخت و برش پلاستیک بصورت دستی انجام میشود و از هیچ نوع کمک کننده ای در ساخت آن استفاده نشده و در تونل حرارتی نیز نوار نقاله ای وجود ندارد و عملا از حداقل موتور و جک در طراحی آن استفاده شده است.

انواع دستگاه شیرینگ پک دستی

دستگاه های شیرینگ پدالی، تونل حرارتی و شیرینگ پک کابینی از انواع دستگاه شیرینگ پک دستی می باشند که بیشتر مناسب خانه، کارگاه های کوچک و در کل مکان های با فضای کم می باشد که نیاز به حجم تولید کم و یا متوسط دارند.

دستگاه شیرینگ پک قزل صنعت آریا

بخشی از کاربرد های شیرینگ پک :

بسته بندی کارتون و جعبه های بزرگ و کوچک مواد غذایی، شوینده های بهداشتی، نوشیدنی های خوراکی نظیر آب معدنی یا نوشابه، ظروف یک بار مصرف، مواد پروتئینی و سطح وسیعی از محصولات گوناگون از شرینک پک استفاده می شود و بیشترین استفاده از دستگاه شیرینگ در رابطه با بسته بندی محصولات خوراکی و در صنایع غذایی است.

قزل صنعت آریا با ساخت انواع دستگاه های بسته بندی ، شیرینگ پک و نوار نقاله ها و سایر دستگاه های صنعتی از پیشرو های این صنعت در کشور عزیزمان می باشد که شما می توانید همین الان با برقرای تماس با ما از مشاوره های ما بهره بگیرید ، مناسب ترین دستگاه برای خود را انتخاب کنید و همین امروز سفارش خود را ثبت کنید.

پس با ما در تماس باشید. شماره تماس : ۰۹۳۵۴۲۱۷۸۶۶

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظر
  1. علی می گوید

    دستگاه شیرینگ پک برای بسته بندی بطری های آب معدنی یا نوشابه های خانواده هم کاربرد دارد؟ یا باید نوع خاصی از این دستگاه را تهیه کرد؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. نوشین محمدی می گوید

      سلام دوست عزیز بله این دستگاه در زمینه آب معدنی و نوشابه هم کاربرد داره و انواع مختلفی برای این کار داره که میتونید با شرکت قزل صنعت آریا تماس گرفته و از راهنمایی ایشان استفاده کنید. ما از این شرکت به شدت راضی هستیم
      با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.