رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دشمن به‌دنبال مخدوش کردن جایگاه ایران میان افکار عمومی است

وزیر اطلاعات گفت: دشمن به دنبال آن است که جایگاه جمهوری اسلامی ایران بین افکار عمومی مخدوش شود و مطرح کنند مسئولان مصالح کشور را به ۲۵۰۰ گرین کارت مبادله کرده‌اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمود علوی» برای پاسخ به سوال های جهانبخش محبی نیا نماینده میاندوآب و کاظم جلالی نماینده تهران در جلسه علنی امروز – سه شنبه – مجلس حضور یافت.

محبی نیا این سوال را مطرح کرد که وزارت اطلاعات برای رفع اقدامات مخل امنیت و جلوگیری از هر گونه بحران در سال ۹۷ چه تمهدیدات امنیتی مطمئن را اجرا کرده است؟

وزیر اطلاعات در پاسخ به این سوال گفت: شرایط امنیتی امروز کشور با سال های گذشته متفاوت است، با شرایطی مواجه هستیم که سرویس های امنیتی کشورهای همسایه و حتی کشورهای دوردست، مستقیم علیه امنیت ایران وارد عمل شده اند و از جریان های تروریستی و گروه های تروریستی با تمام وجود به صورت نقدی، کالایی و آموزشی حمایت می کنند.

علوی تصریح کرد: در سال های قبل یکی از حامیان تروریست ها دولت خودخوانده تشکیل داده بود و تروریست ها از مراکز آموزشی مجهز مربوط به ارتش های عراق و سوریه بهره مند بودند و در آن مراکز آموزش می دیدند.

وی ادامه داد: تروریست ها به انبارهای عظیم سلاح ها و مهمات ارتش های سوریه و عراق دست یافته بودند، امروز اگر داعش زمین را از دست داده اما اسلحه را از دست نداده است و سلاح را زمین نگذاشته است، پشتیبانی لجستیکی از گروه های تروریستی توسط سرویس های کشورهای همسایه به تمام معنا ادامه دارد.

وزیر اطلاعات همچنین گفت: آنها شرایطی را فراهم کردند که اگر پیش از این تیم های تروریستی با یک وانت یا چند اسلحه کلاشینکف وارد جنوب شرق، شمال غرب یا جنوب غرب کشور می شدند امروز با ماشین های شاسی بلند و موتورهای تندرو و اسلحه های تیربار یا حتی با توپ های ۲۳ میلی متری ضد هوایی وارد کشور می شوند و تعرض می کنند.

علوی یادآور شد: آنها قبلا آموزش های ابتدایی چریکی می دیدند اما امروز علاوه بر آموزشی های چریکی آموزش های اطلاعاتی می بینند که چگونه تماس های خودشان، ارتباطات و رفت و آمد خودشان را بتوانند از دید عوامل اطلاعاتی پنهان کنند.

وی همچنین گفت: ما با چنین شرایط متفاوتی مواجه هستیم، شرایطی که مستقیما سرویس های رژیم صهیونیستی با تمام توان وارد عمل شده و تیم های تروریستی را سامان دهی می کنند و با حمایت آمریکای جنایتکار، جریان های مختلف ضد انقلاب در حال نزدیک شدن به هم هستند و سعی در همگرایی و هم افزایی دارند و در سطح دنیا در یکی دو سال اخیر بیش از ۶۴ همایش و نشست و هم اندیشی بین جریان های مختلف قومی و ضد انقلابی برگزار شده است برای این که سطح مبارزه خود با جمهوری اسلامی ایران را یکی کنند.

وی با بیان این که در این شرایط، فضای متفاوت امنیتی ایجاد می شود، این سوال را مطرح کرد که ما با این همه حساسیت با مساله امنیت چه طور برخورد کردیم، آیا نسبت به افزایش اعتبارات دستگاه های امنیتی و وزارت اطلاعات توجه لازم شده است.

وزیر اطلاعات اظهارداشت: بودجه این دستگاه همان بودجه های قبل است و تغییر نکرده ولی انتظارات تغییر کرده است، این طبیعی است وقتی لجستیک و تجهیزات دشمن این باشد ما مقداری مشکل تر حرکت می کنیم.

علوی ادامه داد: وزارت اطلاعات از همان سال های اول با احصاء نقاط قوت امنیتی، نقاط ضعف امنیتی ، فرصت ها و تهدیدها و برآورد مسائل کلان امنیتی، سند راهبردی را تنظیم و بر پایه آن سیاست های اجرایی را تدوین کرد.

وی یادآور شد: برنامه های عملیاتی را طراحی کرده و کارنامه خود را بر این پایه بر مبنای علمی به علاوه مهارت ها و تجاربی که طی سی و چند ساله کار اطلاعاتی اندوخته کار خود را تنظیم کرده است.

وی گفت: وزارت اطلاعات هر سال تقویم امنیتی سال را تنظیم می کند و در اختیار مقامات کشور قرار می دهد که همواره مورد توجه مسئولان کشور قرار گرفته است.

علوی اظهار داشت: وزارت اطلاعات راهبرد پیشگیری را مقدم بر درمان می‌داند، راهکار برخورد پلیسی و سخت افزاری به عنوان آخرین راهکار ما به حساب می‌آید.

وی افزود: ما در زمینه علل و معلول‌های امنیتی بیش از معلول به علت‌ها پرداخته‌ایم و برای پیشگیری از چالش‌ها با پیش بینی چالش‌های امنیتی بیش از ۳۰ گزارش راهبردی را طی ۱۰ ماه گذشته در اختیار مقامات عالی قرار داده‌ایم.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: ما با توسعه تیم‌های تروریستی و بسیج دشمن مواجه هستیم اگر قبلا سه ماه یک بار یک تیم تروریستی را زیر ذره بین می‌بردیم حال گاهی در هفته دو تیم تروریستی را شناسایی می‌کنیم و در هجمه‌ همه جانبه تروریستی از شرق و غرب و جنوب تنها موارد همان‌هایی بوده که آقای محبی‌نیا برشمرد و به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: در سال‌های پیش از خدمتگزاری من در عرصه‌ امنیتی، حمایت سرویس‌های امنیتی از تروریست‌ها، امکانات آموزشی ، لجستیک و تدارکات و شرایط مساعد برای تروریست‌ها وجود نداشته اما شاهد حوادثی در مسجد امام علی (ع) زاهدان، مسجد جامع زاهدان و مسجد امام حسین (ع) چابهار بودیم.

علوی ادامه داد: وزارت اطلاعات از هر۱۰۰ اقدام تروریستی ۹۷ تا ۹۸ مورد آن را خنثی می‌کند، کجای دنیا تیمی که ۹۸ گل زده و یکی دو گل خورده را تیم بازنده به حساب می‌آورد؟ کشورهای پیشرفته دنیا که از قوی‌ترین سرویس‌ها برخوردارند ایران را از نظر ناامنی و اقدامات ضد امنیتی در آخرین ردیف قرار داده‌اند.

وزیر اطلاعات گفت: امروز هیچ سرویس امنیتی در دنیا وجود ندارد که ادعا کند جلوی ۱۰۰ در صد این اقدامات را می‌گیرد. ما توانسته‌ایم موارد ضد امنیتی را به حداقل برسانیم و مقایسه آنچه بین سال‌های ۸۷ تا ۹۲ و ۹۲ تا ۹۵ رخ داده گواه خوبی بر این مدعا است.

محبی نیا از پاسخ های وزیر اطلاعات قانع شد
محبی نیا نماینده میاندوآب نیز در ابتدای طرح سوال خود از وزیر اطلاعات گفت: آلودگی صهیونیزم و آل سعود برای امنیت جهانی به شدت مضر است، نظام های اطلاعاتی آمریکا که در شناخت عمیق پیچیدگی های غرب آسیا به جد مغفول هستند باید مورد هدف روشنگری وزارت اطلاعات قرار گیرند.

وی ادامه داد: نقش وزارت اطلاعات در امن کردن منطقه و تقویت بنیان های امنیت جهانی باید بیشتر شود، عمل به قانون تاسیس وزارت اطلاعات را از وزیر انتظار داریم.

وی تصریح کرد: بدون شک مراوده اطلاعاتی با ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برای حفظ حاکمیت ملی از ضرورت های مدیریت هوشمندانه اطلاعاتی است
محبی نیا پس از سخنان علوی و توضیحات کامل وی در پایان اعلام کرد از پاسخ های وزیر اطلاعات قانع شده است و آن را به رای مجلس نگذاشت.

اعطای ۲۵۰۰ گرین کارت به مقامات ایرانی اصلا صحت ندارد
در ادامه جلسه علنی امروز همچنین سوال کاظم جلالی نماینده تهران از وزیر اطلاعات بررسی شد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی در پاسخ به سوال جلالی در خصوص اعطای حق شهروندی به مقامات جمهوری اسلامی ایران و فرزندان آنها در پیوست برجام گفت: مسئله‌ای مطرح شده است که ذهنیت مردم را مخدوش کرده است، اگر اعطای حق شهروندی واقعیت داشته باشد، مشمئز کننده و به عنوان خائن به امنیت باید محاکمه شود.

وی تأکید کرد: از اینکه چنین سوالی مطرح شد تا فرصت توضیح فراهم شود، تشکر می‌کنم اما امکان پاک کردن موضوعی خلاف به صورت صد درصد از ذهن مردم امکان‌پذیر نیست.

وی بیان داشت: رویه در تمام جهان این است که وقتی فردی مطلبی را مطرح می‌کند باید برای آن دلیل داشته باشد نه اینکه اگر مسئولی آن را منکر می‌شود برای اثبات این کارش مدرکی ارائه دهد.

وزیر اطلاعات یادآور شد: در این باره گفته می‌شود دلیل و مدارکی وجود دارد اما می‌خواهند دلیل را در وقت مقتضی ارائه کنند. اعتقاد دارم اگر دلیل و مدرکی وجود داشت در این پنج ماه ارائه می‌شد.

علوی تصریح کرد: وزارت اطلاعات در روند مذاکرات هسته‌ای چه عمومی و چه خصوصی اشراف کامل داشته است، وزارت اطلاعات تمام موارد و حواشی مذاکرات را در اسرع وقت به استحضار مقامات رسانده است حتی آن اتفاق که عراقچی قلم خود را به سمت مذاکره‌کننده آمریکایی پرتاب کرده بود را نیز گزارش داده‌ایم چه برسد به آن که مطلبی در خصوص اعطای ۲۵۰۰ گرین کارت به مقامات ایرانی داده شده باشد و آن را اطلاع‌رسانی نکنیم.

علوی گفت: ریشه این خبر به تمام معنا بی‌اعتبار است، کانال دروغ‌پرداز ناشر اکاذیب ضد انقلاب در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرده است که ۲۵۰۰ گرین کارت در جریان مذاکرات هسته‌ای به طرف ایرانی داده شده است، خبر آنچنان بی‌پایه و اساس بوده است که هیچ رسانه‌ای آن را بازنشر نمی‌کند تا آن که در اسفند سال ۹۵ نشریه رژیم صهیونیستی آن را دوباره بازنشر می‌کند و مجدد هیچ رسانه ای به آن نمی‌پردازد.

علوی ادامه داد: یک سال و نیم پس از انتشار خبر کذب تیرماه سال ۹۷ مجددا موضوع اعطای ۲۵۰۰ گرین کارت به مذاکره‌کنندگان ایرانی مطرح می‌شود و این بار تعداد اعطای گرین‌کارت کاهش پیدا می‌کند؛ آن زمان فاکس نیوز خبر را منتشر و ترامپ آن را توییت می‌کند و یکی از خبرگزاری‌های ارزشی آن را منتشر می‌کند. با انتشار این خبر مسئولان هر دو کشور موضوع را تکذیب کردند.

وزیر اطلاعات گفت: از مسئولان می‌خواهیم وقتی کانال دروغ‌پرداز ضد انقلاب مطلبی را مطرح می‌کند در نقل آن دقت کنید چرا که انتشار مطلبی که صحت ندارد آثار بسیاری بر جامعه دارد. فراموش نکنید عملیات روانی دشمن با جدیت تمام علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی افزود: دشمن به دنبال آن است که جایگاه جمهوری اسلامی ایران بین افکار عمومی مخدوش شود و مطرح کنند مسئولان مصالح کشور را به ۲۵۰۰ گرین کارت مبادله کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اعتماد عمومی مردم به نظام مورد هدف دشمن قرار گرفته است بنابراین باید هوشیار باشیم تا ناآگاهانه در زمین دشمن بازی نکنیم و اعتماد و به سرمایه اجتماعی نظام آسیب وارد نشود.

جلالی از پاسخ های وزیر اطلاعات قانع شد
کاظم جلالی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: همه رسانه‌های بیگانه امروز به دنبال سوژه در ایران نمی‌گردند چرا که ما به اندازه کافی خوراک و سوژه برای آنها تولید می‌کنیم.

وی افزود: در دهه های ۶۰ و یا ۷۰ به رسانه‌های بیگانه به دروغ برای ما سوژه‌سازی می‌کردند اما امروز به قدری سوژه به دست رسانه‌های خارجی می‌دهیم که آنها را گیج کرده‌ایم.

وی ادامه داد: مسئولان دستگاه‌های مختلف،‌دولتی‌ها و نمایندگان مجلس از تریبون حرف‌ها و مباحثی را مطرح می‌کنند که دقیقات استراتژی دشمن است.

جلالی گفت که وزیر اطلاعات را قبول دارم، اما نمی‌خواهم احساس شود که این سوال صحنه سازی است و رسانه‌های بیگانه بگویند که صحنه سازی شده است.

وی در پایان اعلام کرد که از پاسخ های وزیر اطلاعات قانع شده و آن را به رای مجلس نگذاشت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.