رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دعوت اردوغان از پوتین برای دیدار با زلنسکی در ترکیه

رئیس جمهور ترکیه گفت: در روسیه از پوتین دعوت کردم که در نشستی با حضور رئیس جمهور اوکراین در ترکیه شرکت کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه امروز شنبه اعلام کرد که از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای دیدار با ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی وی در کشورش دعوت کرده است.

وی پس از بازگشت از سوچی به خبرنگاران گفت: با وجود مشکلات موجود، من همچنان قاطعانه بر این عقیده هستم که بحران اوکراین تنها بر سر میز مذاکره حل و فصل خواهد شد. من بار دیگر به آقای پوتین یادآوری کردم که می‌توانیم با آقای زلنسکی در ترکیه دیدار کنیم. ما به توسعه گفت‌وگوهای خود با روسیه، همسایه ما در دریای سیاه، ادامه خواهیم داد تا سهمی در برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان داشته باشیم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین تاکید کرد که ترکیه و روسیه نقشه راهی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی امضا کرده و قصد دارند گردش مالی تجاری خود را به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش دهند.

اردوغان همچنین با اشاره برگزاری نشست شانگهای در ماه سپتامبر در ازبکستان اظهار داشت: من بنا به دعوت پوتین در این نشست شرکت خواهم کرد.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به گفتگو با پوتین درباره مبارزه با تروریسم و پیشنهاد پوتین برای همکاری با دولت اسد در این راستا نیز گفت: در اصل، سرویس های اطلاعاتی سوریه و ترکیه با یکدیگر ارتباط دارند اما موضوع اصلی رسیدن به نتیجه در این مسیر است. ما می گوییم که اگر سازمان های تروریستی هنوز در آنجا بازی می کنند، باید از ما در این زمینه حمایت کنید. در این زمینه نیز توافق داریم.

دیدار روسای جمهوری روسیه و ترکیه روز جمعه در بندر سوچی (در جنوب روسیه) برگزار شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.