رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دولت فعلی آمریکا، معیار و میزان هیچ چیزی نیست

رییس جمهور گفت: دولت فعلی آمریکا نمی‌تواند معیار هیچ چیز باشد، زیرا از همه توافقات بین‌المللی با کشور‌های دیگر بدون دلیل خارج شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور در جلسه هیئت دولت با اشاره به پنجمین سالگرد برجام اظهار کرد: هدف آمریکایی‌ها این بود که شکستن این توافق به گردن ایران ثابت شود؛ هنرمندی و هوشمندی ایران از سال ۹۷ که آمریکا این تعهد اخلاقی و حقوقی را زیر پا گذاشت این بود که نشان دهد مقصراصلی قانون شکنان آمریکا هستند؛ البته دولت فعلی آمریکا نمی‌تواند معیار و میزان هیچ چیز باشد.

روحانی اضافه کرد: کشور‌های ١+۴ باید بدانند که روابط ایران با کشور‌های منطقه و… فقط مطرح نیست؛ امروز بحث چندجانبه گرایی مطرح است و اگر کشور‌ها تحت تاثیر امریکا قرار بگیرند ضربه‌ای به چندجانبه گرایی زده اند.

او تاکید کرد: آمریکا در تمام حرکت‌های سیاسی و حقوقی خود در طول این٢ سال شکست خورده است.

دولت فعلی آمریکا نمی‌تواند معیار هیچ چیز باشد، زیرا از همه توافقات بین‌المللی با کشور‌های دیگر بدون دلیل خارج شد.

او بیان کرد: خوشبختانه دستاورد ایران همچنان محفوظ مانده، ما مشخص کردیم که همه تبلیغات علیه ایران بی‌اعتبار و بی‌اساس است و فعالیت هسته‌ای ایران در چارچوب مقررات بین المللی خواهد بود.

رییس جمهور اظهار کرد: اگر دیگران تخلف انجام دادند به این معنی نیست که ایران مقصر است، ما وظیفه مهم دیگر طی هفته‌های آینده داریم و آن پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران است.

روحانی اضافه کرد: کشور‌های ١+۴ باید بدانند که روابط ایران فقط با کشور‌های منطقه نیست؛ امروز بحث چندجانبه گرایی مطرح است و اگر کشور‌ها تحت تاثیر آمریکا قرار بگیرند ضربه‌ای به چندجانبه گرایی زده‌اند.

او تاکید کرد: آمریکا در تمام حرکت‌های سیاسی و حقوقی خود در طول این ٢ سال شکست خورده است.

روحانی گفت: ما در این سختی‌ها با مقاومت و فداکاری مردم، کارآفرینان و کشاورزان روبه‌رو بودیم و نشان دادیم که می‌توانیم تورم را کاهش دهیم و هم در پایان سال به این نتیجه رسیدیم که رشد اقتصادی بدون نفت ما مثبت بوده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.