رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

رؤیت لندروور دیفندر ۱۳۰ سه ردیفه در جاده‌های عمومی

حدود شش ماه پیش، مقامات لندروور رسماً خبر از ساخت نسخهٔ کشیده و سه ردیفهٔ دیفندر با نام ۱۳۰ دادند و حالا این نسخه برای اولین بار در حال آزمایش در جاده‌های عمومی رؤیت شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از پدال، البته دیفندر ۱۳۰ فاصلهٔ محوری بیشتری نسبت به نسخهٔ ۱۱۰ ندارد بلکه فقط به طول آن در پشت چرخ‌های عقب اضافه شده و این کار اوورهنگ عقب آن‌را بسیار کشیده‌تر کرده است.

در دیفندر ۱۳۰ بجای تمرکز روی افزایش فضای پای سرنشینان ردیف دوم، به صندلی‌های ردیف سوم توجه شده است. البته هم‌اکنون برای دیفندر ۱۱۰ صندلی‌های ردیف سوم در قالب دو صندلی تاشوی کوچک قابل سفارش هستند اما این صندلی‌ها در بهترین حالت فقط برای کودکان مناسب هستند درحالی‌که صندلی‌های ردیف سوم در دیفندر ۱۳۰ بسیار بزرگ‌تر و کاربردی‌تر خواهند بود.

خودرویی که در تصاویر جاسوسی دیده می‌شود، در جاده‌های اروپایی در حال آزمایش بوده و هرچند استتار نسبتاً زیادی دارد اما اوورهنگ عقب بسیار کشیده‌تر آن نسبت به دیفندر ۱۱۰ به‌وضوح دیده می‌شود. به لطف افشایی که در سال ۲۰۱۹ صورت گرفت، میدانیم که این دیفندر کشیده ۵,۱۰۰ میلی‌متر طول و ۳,۰۲۲ میلی‌متر فاصلهٔ محوری دارد. این یعنی درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن با دیفندر ۱۱۰ یکسان است اما ۳۴۲ میلی‌متر به طول آن افزوده شده است.

عرضهٔ دیفندر ۱۳۰ در ابتدا برای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بود اما به نظر می‌رسد این نسخه حداقل دو سال تأخیر داشته باشد. درهرحال، انتظار می‌رود در این نسخهٔ کشیده هم از همان پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی نسخه‌های ۹۰ و ۱۱۰ استفاده شود که شامل نمونه‌های شش سیلندر هیبریدی خفیف، چهار سیلندر پلاگین‌هیبریدی و V8 می‌شود. در همین حال، شایعاتی هم به ساخت دیفندر SVR با پیشرانهٔ ۶۰۰ اسب بخاری ساخت ب‌ام‌و اشاره کرده‌اند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.