رابطه‌ی جنسی در دوران قاعدگی| آیا احتمال بارداری همزمان با پریود وجود دارد؟

از آنجایی که داشتن رابطه ی جنسی در دوران قاعدگی به واسطه عوارض ممکن ناشی از آن توصیه نمی شود، اما ممکن است. رابطه جنسی غیر ایمن در دوران پریود موجب بارداری شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از اگرچه احتمال بروز بارداری در دوره قاعدگی غیر شایع است اما امکان بارداری فرد غیرممکن نیست. احتمال بروز باروری در زمان قاعدگی، اگرچه غیرممکن نیست،، اما بسیار غیر معمول است. از آنجایی که داشتن رابطه ی جنسی در دوران قاعدگی به واسطه عوارض ممکن ناشی از آن توصیه نمی شود، اما ممکن است. رابطه جنسی غیر ایمن در دوران پریود موجب بارداری شود. اگرچه به نظر می رسد رمان تخمک گذاری در محدوده دوان قاعدگی نبشد، اما از انجایی که زمان تخمک گذاری ممکن است در افراد مختلف به خصوص در افراد با دورهای قاعدگی نامنظم متفاوت باشد،، بنابراین به طور دقیق نمی توان آن را مشخص نمود و اغلب زمان تخمک گذاری به صورت تخمینی ارائه می گردد. بعلاوه اسپرم معمولاً ۷ روز در بدن زن زنده می ماند و در خانومی که از سیکل غیر طبیعی قاعدگی برخوردار باشد، نمی توان زمان تخمک گذاری را تعیین نموده و بدین ترتیب احتمال بروز بارداری بیشتر خواهد شد.

آیا در دوران بارداری نیز سیکل های قاعدگی اتفاق می افتد؟

خونریزی اولیه در بارداری ممکن است بروز کند، این خونریزی که به دلیل لانه گزینی در رحم اتفاق می افتد، گاهی برای مادر باردار قابلیت تمایز با دیگر دلایل خونریزی را ندارد .بنابراین این امکان وجود دارد که فردی در زمان موردنظر قاعدگی خود در دوران بارداری در مراحل اولیه بارداری دچار خونریزی شود. امروزه به دلیل پیشرفت سونوگرافی و انجام سونوگرافی های ابتدای بارداری اغلب مشکلات ناشی از عدم تشخیص خونریزی ها و حتی تشخیص بارداری از بین رفته است. بر طبق گزارشات ۲۰ درصد از زنان در سه ماهه اول بارداری دچار خونریزی می شودن. اما بیش ترین زنان در دوران بارداری خونریزی را تجربه نخواهند کرد در صورتی که از بارداری خود مطمئن هستیم و دچار خونریزی شده اید به شما توصیه می شود جهت بررسی های بیشتر و انجام معاینات به پزشک یا مامای خود مراجعه کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.