راهنمای خرید و فروش سمند

راهنمای جامع و کامل خرید و فروش سمند را در این گزارش مطالعه کنید.

به گزارش اینتیتر، سمند اولین خودروی ملی ایران محسوب می‌‌شود. این خودرو از اوایل دهه ۸۰ تاکنون در بازار کشور حضور داشته و همواره خرید و فروش خوبی را تجربه کرده است. این خودرو که تا به امروز در دو تیپ اصلی LX و X7 عرضه شده است، نمونه‌های دوگانه‌سوز نیز به خود دیده است. سمند به‌دلیل پلتفرم مشترک با پژو ۴۰۵ و اشتراک‌های فنی دیگر، با مشکلات تأمین قطعات و تعمیرات مواجه نبود. یکی از دلایل استقبال از این خودرو را می‌توان همین نکته دانست. همچنین سمند ایمنی بهتری نسبت به محصولات مشابهش می‌شد. همچنین اتاق بزرگ و صندوق بار جاداری داشت. بنابراین خودرویی خانوادگی و مناسب برای سفرهای جاده‌ای بود. همه این موارد باعث شد تا سمند نه‌تنها در ابتدای عرضه، بلکه در ادامه کار نیز بازار مناسبی را تجربه کند. با وجود این می‌توان به مواردی درباره خرید و فروش سمند کارکرده اشاره کرد که اهمیت زیادی دارند.

مشکلات رایج سمند چیست؟

در ابتدا باید به برخی مشکلات پایه‌ای سمند اشاره کرد که همواره با این خودروی ملی همراه بوده است. سمند بدنه سنگینی دارد. این بدنه سنگین باعث می‌شود که خودرو در مدت‌زمان کوتاهی دچار افت شود و در اتاق آن صداهای زیادی بشنوید. موتور سمند به‌خصوص در نمونه‌های X7 که از موتور پژو ۴۰۵ استفاده می‌شود، با بدنه هماهنگی خوبی ندارد و خودرو در شتاب‌گیری و سرعت‌های زیاد نمایش خوبی را از خود بروز نمی دهد. همچنین فنربندی خودرو به‌دلیل همین وزن سنگین بدنه، خیلی زود مستهلک می‌شود و آسیب می‌بیند. در ابتدای کار هم چندان مناسب و بی‌نقص نیست. درواقع سمند سواری چندان نرم و راحت، سریع و چالک و بی‌صدا و آرامی را حتی در نمونه‌های صفر تقدیم راننده نمی‌کند.

درخصوص نمونه‌های کارکرده باید به این نکته مهم اشاره کرد که سمندهای دوگانه سوز به‌دلیل وجود کپسول گاز در صندوق بار، در فنربندی مشکلات بیشتری بروز می‌دهد. همچنین فضای صندوق بار در این نمونه‌های کوچک‌تر خواهد بود. بنابراین در نظر داشته باشید که شرایط سیستم تعلیق و هندلینگ سمندهای دوگانه‌سوز کارکرده را بیشتر و بهتر بررسی کنید. یکی از نشانه‌های مهم ضعف در سیستم تعلیق سمند، سایش بیش از حد و البته ناهماهنگ لاستیک‌های جلویی خودرو است. درنتیجه هنگام خرید سمند به شرایط لاستیک‌های آن به‌خوبی دقت کنید. همچنین دقت کنید که نمونه مورد نظر شما از بین مدل‌هایی باشد که دارای مدل پایه گازسوز است؛ چراکه نمونه‌هایی که مالکش بعد از تولید در کمپانی آن را گازسوز کرده است، شرایط موتور ممکن است چندان مناسب و ایمنی خودرو نیز قابل‌تأیید نباشد.

نکته دیگری که درمورد سمند باید به آن اشاره کرد، برتری‌های سمند LX است. این خودرو که آن را سمند EF7 هم می‌نامند، حامل موتور ملی معروف EF7 است و در بخش فنی اوضاع بهتری نسبت به سمند X7 دارد. موتور این خودرو توان بهتری و بیشتری را در اختیار راننده می‌گذرد و با قدرت مناسب‌تری بدنه سنگین سمند را حمل می‌کند. بنابراین عدم تناسب بدنه و موتور در این نسخه چندان مشاهده نمی‌شود (مشخصات فنی انواع سمند دیوار). یکی از ضعف‌هایی که در گذشته درخصوص موتور EF7 مطرح می‌شد، سختی تعمیرات آن و ناشناخته بودنش بود. اما این معضل در حال حاضر با گذشت زمان کم‌رنگ‌تر شده است و نگرانی‌ خاصی درباره آن احساس نمی‌شود. درنتیجه با اطمینان‌خاطر کامل می‌توان سراغ انتخاب سمند LX رفت.

ارزش خرید سمند کارکرده چقدر است؟

باتوجه‌به آنچه گفته شد و بررسی قیمت روز خودرو و سمند دیوار، باید گفت این خودرو به‌دلیل ایمنی بهتر و فضای بزرگ‌تر کابین، از مواردی مانند پراید کارکرده ارزنده‌تر به نظر می‌رسد. همچنین هزینه مناسب نگهداری و مخارج کمتر، تعمیرات آن را از پژو پارس و دنا راحت‌تر کرده است. همچنین وفور قطعات یدکی آن در بازار باعث می‌شود که گزینه مناسب‌تری از چینی‌های کارکرده مانند لیفان باشد. باید درنظر داشت که همه این مزایا مختص یک سمند سالم و کم‌کارکرد است؛ پس بهتر است نمونه‌های با کارکرد زیاد را از بین انتخاب‌هایتان حذف کنید، چراکه سمند خودرویی با استهلاک زیاد است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.