رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

راهنمای خرید پاوربانک +لیست قیمت بهترین پاوربانک‌های موجود در بازار

پاوربانک‌ها درواقع باتری‌های خاصی هستند که در یک مدار خاص با شارژ الکتریکی مشخص، فشرده‌ شده‌اند. آن‌ها به شما اجازه می‌دهند که انرژی الکتریکی را ذخیره کنید و در زمان لازم از انرژی موجود برای شارژ موبایل یا تبلت استفاده نماید. امروزه استفاده از پاوربانک تقریبا به امری معمول تبدیل‌ شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از آی تی رسان، پاوربانک‌ها برای تمامی وسایلی که دارای پورت USB هستند قابل‌ استفاده بوده و کاربردی است. از این دستگاه‌ها می‌توان به‌عنوان‌ مثال اسپیکرهای پرتابل، سیستم‌های GPS، پلیرهای MP3، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها را نام برد. به‌طور خلاصه هر دستگاهی که به کمک پورت USB شارژ می‌کنید را می‌توانید با پاوربانک شارژ نمایید.

یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب پاوربانک ظرفیت آن است. ظرفیت پاوربانک درواقع به میزان توانایی آن در ذخیره انرژی الکتریکی در مقیاس میلی‌آمپر را گویند. بنابر ظرفیت پاوربانک‌ها می‌توان دستگاه‎‌های متفاوتی را با آن‌ها شارژ کرد، به‌طور مثال یک پاوربانک ۱۵۰۰ میلی‌آمپر جهت شارژ یک موبایل هوشمند با صفحه‌ای متوسط مناسب است اما این دستگاه برای وسایل بزرگ‌تر مانند تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند بزرگ ضعیف بوده و برای شارژ نمودن چنین وسایلی باید چندین بار پاوربانک را بدان متصل کرد.

همان‌طور که در بالا اشاره نمودیم برای شارژ دستگاه‌هایی که نیاز به شارژ بیشتری دارند باید از پاوربانک‌های قوی‌تر که دارای ظرفیت‌های بالاتری هستند، استفاده کنیم. برای این خصوص باید از پاوربانک‌هایی نظیر ۸۰۰۰ ،۱۰۰۰۰ یا ۱۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت یا بیشتر استفاده کرد.

در مقاله پیش رو در مورد پاوربانک‌های موجود در بازار و نحوه بررسی اینکه چه پاوربانکی بخریم، صحبت خواهیم نمود. هرکسی برای خرید یک پاوربانک به دنبال هدفی خاص بوده و طبق نیاز خود قصد خرید دارد. در اینجا فرمولی ارایه می‌کنیم که بر اساس آن می‌توانید متناسب با نیاز خود بهترین پاوربانک را انتخاب کنید.

ظرفیت پاور بانک * درصد شارژ و تخلیه به توان ۲ / ظرفیت باطری گوشی

عدد بدست آمده طبق فرمول بالا در واقع تعداد دفعاتی است که می‌بایست از پاوربانک استفاده کنید تا گوشی شما به صورت کامل شارژ شود. برای مثال گوشی با باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپر را در نظر بگیرید. که قرار است با یک پاور بانک ۶۰۰ میلی‌آمپری با درصد شارژ و تخلیه ۸۰ شارژ شود.

۲.۵ = ۱۵۰۰/ ۰.۸ × ۰.۸ × ۶۰۰۰

پس ۲٫۵ بار باید از آن برای شارژ کامل گوشی خود استفاده کنید. این محصولات بر اساس ظرفیت‌ها و قیمت‌های خود رنج گوناگونی را تشکیل می‌دهند که کاربر کمی گیج می‌شود اما باید در نظر بگیرید که دو عامل مهم برای خرید یک پاوربانک قیمت آن و ظرفیتی است که برحسب میلی‌آمپر به شما ارایه می‌دهد.

توصیه می‌شود که همواره، یک پاوربانک با ظرفیت بیشتری در مقایسه با ظرفیت باتری گوشی هوشمند یا تبلت خود خریداری نمایید. برای مثال، درصورتی‌که ظرفیت باتری گوشی هوشمند شما ۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است؛ توصیه می‌شود که یک پاور بانک با حداقل ظرفیت ۲۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت خریداری نمایید.

باتری‌ها می‌توانند منفجر شوند و یکی از عواملی که می‌تواند از این موضوع جلوگیری نماید، انتخاب یک پاوربانک از یک برند معتبر است. علاوه بر این، پاوربانکی را خریداری نمایید که در برابر اتصال کوتاه و افزایش دما مقاومت داشته باشد. برای این منظور حتما پاوربانک خود را از یک برند معتبر بخرید.

برندهای مختلفی از این محصول در کشورمان وجود دارد. در این میان کمپانی‌های شیائومی، ای‌دیتا، سامسونگ، سونی، ریمکس، راموس و … می‌توانند برندهای معتبری در این زمینه باشند.

در زیر لیست قیمتی را مشاهده می‌کنید که از برخی برندهای معتبر در این زمینه تشکیل‌ شده است و می‌توانید در میان آن‌ها ظرفیت و قیمت متناسب با خود را پیدا کنید. پاوربانک‌ها از قیمت‌های بسیار پایین شروع‌ شده و تا حدود ۴۰۰ هزار تومان ادامه پیدا می‌کنند.

قیمت (تومان)   عنوان
۹۶,۰۰۰   Xiaomi 20000mAh Power Bank
شارژر همراه شیائومی با ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت
۶۵,۰۰۰   Adata PT100 10000mAh Power Bank
شارژر همراه ای‌دیتا مدل PT100 با ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت
۸۰,۰۰۰   پاوربانک سامسونگ ۳۲۰۰۰ میلی آمپر Samsung 32000mAh Power Bank
۲۰۰,۰۰۰   Xiaomi ZMI MF855 7800mAh Power Router
شارژر همراه شیائومی مدل ZMI MF855 Power Router با ظرفیت ۷۸۰۰ میلی آمپر ساعت
۵۱,۰۰۰   Xiaomi 10000mAh Power Bank
شارژر همراه شیائومی مدل NDY-02-AN با ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت
۵۹,۰۰۰   Xiaomi Power Bank Fast Charging Mi 10000mAh Version 2
پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعتی ورژن ۲ شیائومی
۹۵,۰۰۰   Xiaomi Mi Pro 10000mAh Power Bank
شارژر همراه شیائومی مدل Mi Pro با ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت
۱۸۴,۰۰۰   X.Cell PC20800 20800mAh – ایکس.سل مدل پی سی ۲۰۸۰۰ ظرفیت ۲۰۸۰۰میلی آمپر ساعت

 

پاوربانک ایکس.سل مدل پی سی ۲۰۸۰۰ ظرفیت ۲۰۸۰۰ میلی آمپر ساعت

۱۱۵,۰۰۰   Adata P20000D 20000mAh Power Bank
شارژر همراه ای‌دیتا مدل P20000D با ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت
۷۹,۰۰۰   Xiaomi Mi 16000 mAh Power Bank
شارژر همراه شائومی Mi با ظرفیت ۱۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت
۳۸,۰۰۰   Xiaomi Mi 5000mAh Power Bank
شارژر همراه شیائومی مدل Mi با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
۱۸,۰۰۰   Remax Mini White 2600mAh Powerbank
پاوربانک ریمکس با ظرفیت ۲۶۰۰ میلی آمپر
۷۸,۰۰۰   Xiaomi ZMI QB810 10000mAh Quick Charge 2 Power Bank
شارژر همراه شیائومی مدل ZMI QB810 با ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت
۱۱۷,۰۰۰   Romoss Polymos 20 20000mAh Power Bank
شارژر همراه روموس مدل Polymos 20 با ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت
۱۳۹,۰۰۰   Energizer UE20001 20000mAh Power Bank
شارژر همراه انرجایزر مدل UE20001 با ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت
۹۲,۰۰۰   Remax Proda Power Box 30000 mAh Powerbank
شارژر همراه ریمکس پرودا مدل Power Box با ظرفیت ۳۰۰۰۰mAh

البته در بازار پاوربانک‌های گران‌قیمت و باکیفیتی نیز وجود دارند. به‌عنوان مثال پاوربانک Anker PowerCore، یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که با پرداخت هزینه‎ای بیشتر از ۳۰۰ دلار می‎توان داشت. این پاوربانک، ۲۶۸۰۰ میلی‎آمپر ظرفیت اسمی دارد و ظرفیت واقعی آن ۲۴۴۰۰ میلی‌‏آمپر است.

تعداد پورت‎های خروجی این پاوربانک، سه عدد بوده و با برخورداری از فناوری شارژ سریع کوالکام ۳٫۰، به‌سرعت می‎تواند گوشی هوشمند شما را شارژ نماید. لازم به‌ذکر است که نسل سوم فناوری شارژ سریع کوالکام در گوشی‌های هوشمند پرچم‎دار ۲۰۱۷ به کار گرفته‌ شده است و چندان نباید بابت پشتیبانی گوشی خود توسط این پاوربانک نگران باشید.

ولتاژ خروجی از یک پورت ۱۲ ولت، از پورت دیگر ۹ ولت و از پورت سوم ۵ ولت است. به لطف فناوری MultiProtect که Anker برای پاوربانک خود تدارک دیده، این مدل در برابر اتصال کوتاه، محافظت می‎شود و هم‎چنین از بیش‌ازحد شارژ شدن باتری داخلی پاوربانک، جلوگیری خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.