رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

رسول صدرعاملی : ما می مانیم و میسازیم

رسول صدرعاملی در مراسم بزرگداشت اش در جشنواره فیلم ۱۰۰ گفت : ما هستیم ، می مانیم و با هم می سازیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ که به دبیری یوسف منصوری و به همت سازمان سینمایی سوره برگزار شد، شامگاه گذشته ۱۲ اسفندماه در تالار ایوان شمس برگزار شد.

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری، حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوان، حبیب والی‌نژاد و رسول صدرعاملی از تهیه‌کنندگان سینما، علی‌اصغر پورمحمدی از مدیران تلویزیون، یزدان عشیری، نازنین پیرکاری مدیرعامل تصویرشهر، محمدرضا رضاپورمدیر شبکه نمایش، محسن یزدی مدیر شبکه مستند، محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم، علی فروزانفر، محمدجواد موحد مدیر باشگاه فیلم سوره، عبدالحمید قره داغی، خوزه آنتونیو رودریگز دلا سیرا وزیر مختار کشور ونزوئلا، کاظم دانشی فیلمساز و اعضای هیات انتخاب و داوری و شورای سیاست‌گذاری سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ از جمله کمال تبریزی، محمدحسین لطیفی، هادی مقدم‌دوست، … در این مراسم حضور داشتند.

در ابتدای این برنامه‌ پس از پخش سرود ملی و قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید تیزر این رویداد پخش شد.

سپس عبدالله روا به عنوان مجری روی صحنه آمد و گفت: این جشنواره بعد از چند سال وقفه اینبار در یک جمع گرم برگزار می‌شود و به شما خوش آمد می‌گویم. بنا نیست که مراسم خیلی جدی و خشک باشد. نمی‌خواهیم که یک شب خسته‌کننده داشته باشیم به گونه‌ای که همه به ساعت‌های خود نگاه کنند پس سعی کنیم بیشتر به ما خوش بگذرد.

در ادامه کلیپ صحبت‌های یوسف منصوری دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰ پخش شد.

در ادامه عبدالله روا اعلام کرد در طول مراسم کلیپ‌های طنزی پخش خواهد شد که با این ایده ساخته شده‌اند که اگر کارگردان‌های بزرگ سینما فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای می‌ساختند چگونه فیلمی بود. کلیپ اول «رهایی» نام داشت و به عنوان فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای مسعود کیمیایی احتمالا می‌ساخت پخش شد و در سکانس‌های متعددی باعث خنده حضار شد. سپس گروه «آکاپلا نیاوران» روی صحنه آمد و به اجرا پرداخت.

پس از آن کلیپ آثار بخش بین‌الملل جشنواره ۱۰۰، موشن هیات انتخاب و تیزر معرفی اعضای هیات داوران این بخش برای مخاطبان به نمایش درآمد.

اسامی برندگان بخش بین‌الملل

با حضور هادی مقدم‌دوست، محمدرضا خردمندان، ویلیام استرلینگر، الکساندروس گاستاپولوس از اعضای هیات داوران بخش بین‌الملل جشنواره ۱۰۰ و پخش کلیپ نامزدهای بخش‌های مختلف، جوایز این بخش اهدا شد.

«پیشنهادهای کاغذی» رتبه اول پویانمایی را کسب کرد.

دیپلم افتخار مستند به «هیس‌طوری» اثر اسماعیل عظیمی رسید.

تندیس بهترین فیلم مستند به «آخرین شعر یرموگ» اثر کیومرث محمد چنارانی اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی به اثر «بارسا» ساخته شیوا پراسا رسید.

شیوا پراساد که در این جشنواره حضور نداشت در پیامی ویدویی گفت: خیلی خوشحالم که فیلم من در جشنواره حضور پیدا کرد. از تیم خودم و تیم جشنواره تشکر می‌کنم و برای همه آرزوی موفقیت می‌کنم.

تندیس بهترین فیلم داستانی مشترکا به فیلم های «ابر» ساخته آندریان فابیانو استلا و «بالای سر» ساخته کارلز آندرس ریس رسید که وزیر مختار کشور ونزوئلا به نیابت از برندگان این جایزه را دریافت کرد.

کارگردان «بالای سر» در پیامی ویدیویی گفت: از هیات انتخاب تشکر می‌کنم. ما مفتخریم که این جایزه را دریافت کردیم همچنین از اعضای تیم خودم تشکر می‌کنم این جایزه را با تیم خود تقسیم می‌کنیم و از شما ممنونم.

کارگردان «ابر» هم در پیامی ویدیویی بیان کرد: از برگزارکنندگان جشنواره تشکر می‌کنم، از دریافت جایزه خیلی غافلگیر شدیم و خوشحالیم، به تیم سازنده هم تبریک می‌گویم چون بدون آنها ساخت فیلم امکان‌پذیر نبود، در نهایت می‌خواهم به برگزاری این جشنواره ادامه دهید «ابر» یک محتوای محیط زیستی دارد چون کره زمین مهم است و ما می‌خواهیم از آن محافظت کنیم

در ادامه کلیپ دوم ۱۰۰ثانیه‌ای با نام «تولد» به عنوان اثری که اگر ابراهیم حاتمی‌کیا می‌ساخت، احتمالا پخش می‌شد، برای مخاطبان به نمایش درآمد.

اعلام جوایز بخش کودک و نوجوان

سپس تیزری از آثار، اعضای هیات انتخاب و داوران بخش کودک و نوجوان جشنواره پخش شد و برای اهدای جوایز این بخش بهرام‌عظیمی، علی جانباز، هادی محمدیان داوران بخش کودک و نوجوان با تشویق حضار روی صحنه آمدند.

این بخش سه تندیس داشت که بدون اولویت اهدا شد.

اولین تندیس به «درخت ترش» ساخته اکبر تراب‌پور و دومین تندیس به «پدرم» ساخته احسان عابدنیا تعلق گرفت.

عابدنیا پس از دریافت جایزه‌اش گفت: این فیلم حاصل تلاش جمعی از بچه‌های اصفهان در کارگاه استاد خردمندان بود. همه دوستانی که در این کارگاه بودند در ساخت این فیلم سهیم هستند. پیامی که این کارگاه برای ما داشت این بود که با کمترین امکانات می‌شود بهترین فیلم را ساخت.

سومین تندیس مشترکا به ۲ فیلم «کیک تولد» ساخته وحید انصاری و «قاب دلتنگی» به کارگردانی محسن عقیلی رسید.

رسول صدرعاملی: ما هستیم و می‌مانیم و باهم می‌سازیم

در بخشی از این مراسم از رسول صدرعاملی تجلیل شد. پس از پخش ویدیویی، کمال تبریزی و پوران درخشنده برای تجلیل از رسول صدرعاملی روی صحنه آمدند.

سپس رسول صدرعاملی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: هنوز سینما زنده است. با همه مسایل و مشکلات اینجا سرزمین ماست و بچه‌ها و سینماگرانی که دارند مثل ما می‌شوند، سینما را متعالی نگه خواهند کرد. آنها هرگز این کشور را ترک نمی‌کنند، می‌مانند، می سازند و با سینما و ادبیات حرف خود را به همه جهان می‌گویند. ما هستیم و می‌مانیم و با هم می‌سازیم.

در ادامه ویدیویی به مناسب اعیاد شعبانیه در سالن پخش شد.

سپس مجری برنامه مطرح کرد: جشنواره سیزدهم دارای حامیانی است که پای کار بودند و محبتشان نسبت به هنرمندان حداقل در این فرصت اثبات شد. خداراشکر می‌کنیم که در جمع ما حضور دارند و برای اهدای جوایز ویژه حامیان جشنواره روی صحنه می‌آیند.

جوایز بخش حامیان جشنواره به چه آثاری رسید؟

محسن یزدی مدیر شبکه مستند، محمدرضا خروشرو مدیر شبکه نسیم و مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران برای اهدای جوایز این بخش روی صحنه آمدند.

جایزه بهترین فیلم از نگاه شبکه مستند به اثر «قاچ» ساخته فاطمه مرزبان رسید.

جایزه بهترین فیلم از نگاه شبکه نسیم به اثر «تاسمانی» ساخته میثم مهدوی اهدا شد.

جایزه حمایت و بهترین فیلم انجمن سینمای جوانان به ۲ اثر «سینما بی پول» ساخته علی عارف نسب و «نشانه» اثری از سعید ولیزاده رسید. مجری خاطرنشان کرد:حمایت انجمن سینمای جوانان به این صورت است که از آثار بعدی این عزیزان حمایت خواهند کرد.

سپس قطعه‌ای برای شعار سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ با عنوان «ایران عزیز» توسط گروه «آکاپلا نیاوران» نواخته شد.

نوبت به جوایز بخش ملی جشنواره ۱۰۰ رسید

در ادامه مراسم، موشن هیات انتخاب و ویدیو داوران بخش ملی جشنواره فیلم ۱۰۰ به نمایش درآمد و سپس داوران بخش ملی از جمله محمد حسین لطیفی، کمال تبریزی، امیررضا مافی، حسین دارابی و جواد قارایی برای اهدای جوایز این بخش روی صحنه آمدند.

دیپلم افتخار بخش پویانمایی ملی به فیلم «چشمهایش» ساخته محمدرضا چاکرالحسینی رسید.

تندیس سوم بخش پویانمایی ملی به زیبا ارژنگ برای اثر «خورشید آسمان، خورشید کاشی» رسید.

تندیس دوم بخش پویانمایی ملی به «وارونه» ساخته فهیمه قائدی اهدا شد.

فهیمه قایدی پس از دریافت جایزه اش گفت: صد ثانیه تشکر کردن برای یک فیلم صد ثانیه‌ای شاید عجیب به نظر برسد اما برای ماهایی که با تخیل سر و کار داریم کار سختی نیست. از محمدرضا خردمندان تشکر می‌کنم که کارگاهی در اصفهان برگزار کرد، از رییس حوزه هنری اصفهان و محمدعلی لطفعلی انیماتور فیلم تشکر می‌کنم در پایان باید بگویم ما دو روز خوب در این جشنواره داشتیم

تندیس اول بخش پویانمایی ملی به « پیچ تاریخی» اثر میلاد محمدی رسید.

میلاد محمدی هم پس از دریافت جایزه اش گفت: از بچه‌های باشگاه فیلم سوره و اعتمادشان تشکر می‌کنم. وقتی می‌خواستیم فیلم را بسازیم کمی اوضاع کشور خوب نبود آن زمان فقط به یک واژه فکر می‌کردم و آن چیزی نبود جز ایران. به نظرم رسید حالا که فصل گفتن دلایل و «برای ها» است ما هنرمندان وظیفه داریم برای استقلال، برای بودن و برای جمهوری اسلامی کار کنیم. نمی‌دانم ما هنرمندان در این معادله مهم هستیم یا نه اما می‌خواهم بگویم روزی که می‌خواستیم این فیلم را بسازیم دلار سی و چند تومان بود اما الان نمی‌دانم دلار چند است! امیدوارم روزی همه کنار هم باشیم و از همه چیز لذت ببریم

در ادامه کمال تبریزی درباره رسول صدرعاملی گفت: خاطره‌ای به آن صورت از رسول صدرعاملی ندارم؛ اما چیزی که امشب دلم می‌خواست بگویم، البته با اجازه رسول عزیز چون می‌داند خیلی لزومی ندارد خاطره‌ها هرجایی بیان شود.

وی ادامه داد: دلم میخواهد از جشنواره بگویم که در سال‌های قبلی یک الی دو دوره داور جشنواره بودم و با امسال که مقایسه می‌کنیم قابل باور است و خیلی از بچه‌ها رشد کردند. امیدوارم روز به روز بچه‌ها رشد کنند، فیلم‌هایی که انتخاب شدند درجه یک بودند. فیلم‌هایی که در واقع نامزد شدند هم برنده شدند و فکر نکنیم کسانی که دیپلم افتخار گرفتند، تنها برنده این جشنواره هستند.

تبریزی بیان کرد: مجموعه‌ فیلم‌هایی که با دوستان تماشا کردیم اینطور بود که جنبه نقدشان بیشتر بود و اجازه دهیم در این حوزه جوانان هر جور تجربه‌ای را داشته باشند.

وی در پایان گفت: در سینمای بلند ممکن است فیلمی حس ناامیدی به وجود بیاورد. هیچ چیزی را ممیزی نکنیم تا آنچه را در ذهنشان است، باور کنند و به جامعه انتقال دهند. امیدوار هستم فیلم‌های زیبا، شکوفا و پُرباری در آینده از این جوانان در سینمای ایران ببینیم‌.

سپس ویدیو بخش مستند ملی جشنواره ۱۰۰ به نمایش درآمد و برندگان این بخش معرفی شدند.

دیپلم افتخار بخش مستند ملی به اثر «دونده» ساخته محمد نجفی تعلق گرفت و وی گفت: ممنونم از جشنواره فیلم ۱۰۰ که به دیده شدن بچه‌ها کمک می‌کند. همچنین از دوستان سفیر فیلم تشکر واز عزیزان دعوت می کنم تا در کارگاه‌های سفیر فیلم هم شرکت کنند.

تندیس سوم بخش مستند ملی به «سیلاب» اثر سید حمید موسوی اهدا شد.

تندیس دوم بخش مستند ملی به «روستای من» اثر محمدرضا دهستانی رسید.

تندیس اول بخش مستند ملی به « مادر» ساخته نعمت الله سرگزایی تعلق گرفت.

در ادامه کلیپ دوم ۱۰۰ثانیه‌ای با نام «فرزانه» به عنوان اثری که اگر داریوش مهرجویی می‌ساخت، احتمالا پخش می‌شد، برای مخاطبان به نمایش درآمد.

پس از پخش ویدیوی کوتاهی از بخش داستانی ملی، جوایز برندگان اهدا شد.

دیپلم افتخار بخش داستانی ملی به اثر «ماموریت کاری» ساخته حسن حبیب‌زاده رسید.

تندیس سوم بخش داستانی ملی به اثر «ده» ساخته فریاد خسرویانی اهدا شد.

تندیس دوم بخش داستانی ملی به اثر «تولد» ساخته سید امیر سجاد حسینی تعلق گرفت.

تندیس اولین بخش داستانی ملیبه اثر «ردپا» ساخته مصطفی اعلمی اهدا شد.

جواد قارایی: فیلمسازان جوان سرو ایرانی را سرلوحه کار خود قرار دهند

در ادامه جواد قارایی در سخنانی گفت: بسیار خوشحالم که در خدمت شما هستم، سرو ایرانی را در پشت سر من می بینید، سرو ایرانی نماد ایران و ایرانی است از این رو که ایرانی ها انسانهای مقاومی هستند. روستایی در خراسان رضوی بنام «ریش خار» وجود دارد که نام، عمق و فرهنگ بسیار زیادی دارد و در زمان حمله مغول ها، نتوانستند این روستا را بگیرند. مردم ریشه خوردند ولی تسلیم مغول‌ها نشدند و در نهایت مغولها عقب نشینی کردند. می‌خواهم به فیلمسازان جوان بگویم که سرو ایرانی را سرلوحه خود قرار دهید، تسلیم و خسته نشوید و مانند سرو ایرانی به راه خود ادامه دهید.

سپس با حضور محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری، یوسف منصوری دبیر جشنواره ۱۰۰ و حمیدرضا جعفریان رییس شورای سیاستگذاری جشنواره برای اهدای جوایز نوآوری و دست‌آورد فنی هنری روی صحنه آمدند.

تندیس ویژه نوآوری و دست‌آورد فنی هنری به فیلم «درامپس» ساخته امیرحسین راستی رسید.

وی پس از دریافت تندیس گفت: می‌خواستم از تمام عوامل تشکر کنم که کمک کردند این فیلم را بسازم. حسین دارابی چند ماه پیش در یزد ورکشاپی برگزار کرد و در آنجا گفت که اگر قرار باشه در سن شصت سالگی بمیرید، جوری زندگی کنید که انگار سیصد سال زندگی کردید. من متوجه این حرف نشدم ولی شب خواب این حرف آقای دارابی را دیدم و به همین دلیل این فیلم را ساختم.

تندیس جایزه ویژه دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ به اثر «۱۰۰+۱۰۰=۲۰۱» کاری از عطیه سادات حجتی رسید.

عطیه سادات حجتی گفت: خیلی خوشحالم که فیلم مان تنها فیلمی بود که در اختتامیه جشنواره پخش شد. ما ۴ فیلم در بخش مسابقه داشتیم و دوست دارم بقیه فیلم‌هایمان را ببینید به ویژه فیلم همسرم که فوق‌العاده ترین اثر بود. خوشحالم که این تندیس را گرفتیم که دیگر فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای نسازیم و وارد فیلم بلند شویم.

مهدی شاهسواری هم گفت: تا الان سی تا فیلم صد ثانیه‌ای ساختم ولی جایزه نگرفتم اما وقتی پسرم به دنیا آمد اولین تندیس را گرفتیم.

محمد خزاعی: فضا برای آمدن جوانان آماده است

سپس محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی روی صحنه آمد و بیان کرد: خوشحالم که امشب در خدمت شما هستیم و خوشحال‌ترم از اینکه در این رویداد استعدادهای خوبی کشف شد هیات داوران آثار فیلمسازان را دیدند و انتخابشان کردند. این موضوع آینده خوبی را برای سینمای ایران رقم می‌زند. روزهای خوب و پر تلاشی را پیش رو داریم، فضا آماده است برای اینکه جوانان بیایند و سینما پوست‌اندازی کند البته در کنار پیشکسوتان منتظر همه شما هستیم.

رییس حوزه هنری: جشنواره ۱۰۰ نویدبخش استعدادهای نوست

در ادامه محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری هم گفت: اعیاد شعبانیه را به همه تبریک می‌گویم و خیر مقدم می‌گویم به همه کسانی که در این چند روز به جشنواره آمدند. من تنها به تشکر اکتفا می‌کنم از عزیزانی که کمک کردند این جشنواره برقرار باشد، از هیات اجرایی تا دبیر و دوستانی که از ماه‌ها قبل رنجی را که تحمل کردند، به استان‌ها سفر کردند و کمک کردند فیلم‌سازان جرات حضور در صحنه را پیدا کنند. از کسانی که کمک کردند جشنواره ۱۰۰ یک بار دیگر پرچمش به اهتزاز دربیاید تشکر می‌کنم این موضوع نوید بخش استعدادها و نگاه‌های نو در سراسر کشور است تا قصه‌ها و روایت‌هایی جدید داشته باشیم.

مراسم با اجرای گروه «آکاپلا نیاوران» به پایان رسید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.