رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

رسیدن فیس بوک به استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر

گزارش‌ها حاکی از آن است که فیس بوک به هدف خود یعنی استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر رسیده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فیس بوک می‌گوید به هدف خود رسیده است و اکنون عملیات جهانی خود را کاملاً بر اساس انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کند. این شرکت اکنون تلاش خود را بر روی هدف وسیع‌تری مثل رسیدن به انتشار صفر خالص در آلایندگی، در کل زنجیره ارزش خود تا سال ۲۰۳۰ متمرکز کرده است.

فیس بوک برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ از فشار ۱۰۰ درصدی انرژی تجدیدپذیر سخن گفت، زیرا شرکت‌های بزرگ فناوری، برای مقابله با تغییرات آب و هوایی سعی در جبران تأثیرات زیست محیطی و تلاش برای به صفر رساندن آلایندگی داشتند.

شرکت‌های گوگل، مایکروسافت، اپل و آمازون، همگی این اهداف زیست محیطی را اتخاذ کرده‌اند و میلیارد‌ها دلار صرف خرید انرژی‌های تجدیدپذیر کرده‌اند تا تولید گاز‌های گلخانه‌ای از بین برود.

شرکت فیس بوک هم ۸ میلیارد دلار در پروژه‌های انرژی سبز از جمله ۶۳ نیروگاه بادی و خورشیدی جدید هزینه کرده است. این شبکه اجتماعی بر روی بیش از ۶ گیگاوات انرژی بادی و خورشیدی قرارداد بسته است که کمی کمتر از سرمایه گذاری ۶.۵ گیگاواتی آمازون است که این خرده فروش آنلاین را به بزرگترین خریدار انرژی‌های تجدید پذیر در جهان تبدیل می‌کند.

اقدام برجسته فیس بوک کاملاً منطبق با روز زمین است و به مناسبت این رویداد، ثبت نام‌های داوطلبانه‌ای را برای سازمان‌های زیست محیطی در شبکه اجتماعی خود آغاز می‌کند.

گفتنی است، در زمینه انرژی های تجدیدپذیر بدانید، در سال ۲۰۱۱، اسکاتلند هدف مربوط به انرژی سبز را برای خود تعیین کرد که هدف آن تولید ۱۰۰ درصد تقاضای برق کشور از انرژی‌های تجدید پذیر تا سال ۲۰۲۰ بود. در حالی که این کشور نتوانست به آن هدف برسد، اما ۹۷.۴ درصد از برق ناخالص آن، از منابع پاک انرژی در سال گذشته حاصل شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.