رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

رشد اقتصادی شش ماهه نخست سال ۶.۵ درصد شد

محصول ناخالص داخلی در شش ماهه نخست سال جاری به رقم ۳۳۱۸۶۱ میلیارد ریال با نفت و ۳۱۶۳۳۴ میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده که حاکی از رشد ۶.۵ درصدی محصول ناخالص داخلی است.

 

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ۱۳۷۶ در شش ماهه نخست سال جاری به رقم ۳۳۱۸۶۱ میلیارد ریال با نفت و ۳۱۶۳۳۴ میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است، در حالی که رقم مذکور در مدت مشابه سال قبل با نفت ۳۱۱۵۵۸ میلیارد ریال و بدون نفت ۳۰۲۶۸۲ میلیارد ریال بوده که نشان از رشد ۶.۵ درصدی محصول ناخالص داخلی در شش ماهه اول سال ۱۳۹۵ دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، همچنین آمارها نشان می‌دهند که در بهار و تابستان سال جاری رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی ۵.۹، گروه صنعت ۹.۱ و گروه خدمات ۵.۰ درصد نسبت به دوره‌ مشابه سال قبل، رشد داشته است. رشد گروه صنعت عمدتاً ناشی از افزایش صادرات نفت خام و گاز طبیعی بوده‌است.

محاسبات فصلی در مرکز آمار ایران در قالب ۱۵ بخش اصلی متشکل از ۴۲ رشته فعالیت انجام می‌شود که بر این اساس گروه کشاورزی شامل زیر بخش‌های زراعت و باغداری، دامداری، جنگل‌داری و ماهیگیری، گروه صنعت شامل زیر بخش‌های استخراج نفت خام و گاز طبیعی، استخراج سایر معادن، صنعت، تأمین آب، برق و گاز طبیعی و ساختمان است و گروه خدمات شامل زیر بخش‌های عمده‌فروشی و خرده فروشی، هتل و رستوران، حمل و نقل و ارتباطات، واسطه‌گری‌های مالی، مستغلات، امور عمومی، آموزش، بهداشت و مددکاری و سایر خدمات است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.