رضا گلشنی کیست؟

رضا گلشنی یکی از موفق ترین کارآفرینان ایرانی است که چند سالی می شود به صورت تخصصی و حرفه ای در حوزه فروش و آموزش تکنیک های فروشی فعالیت می کند. با ما همراه باشید تا با این کارآفرین جوان آشنا شوید.

اینتیتر – سحر زمانی؛ امروزه بسیاری از جوانان در کشور ما به دنبال این هستند تا کسب و کار خود را داشته باشند و به درآمد بالایی دست پیدا کنند اما تعداد بسیاری از آنها در ابتدا و یا اواسط کار به دلایل مختلفی از رویای خود دست میکشند و دیگر این مسیر را دنبال نمی کنند. رضا گلشنی از آن دسته جوان هایی است که سختی های راه را به جان خریده و توانسته به رویای خود تحقق بخشد و امروز به یکی از موفق ترین کارآفرینان در حوزه فروش تبدیل شود. با او به گفتگویی درباره مسیری که طی کرده است، نشسته ایم و او از شکست ها و موفقیت هایش در این راه برایمان گفت. مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانیم.

کمی از خودتان برایمان بگویید

من رضا گلشنی متولد هفدهم مرداد سال ۱۳۶۸ هستم. در رشته مهندسی صنایع دانشگاه آزاد تحصیل کرده ام و دوره mba دانشگاه تهران را گذرانده ام. در سن ۱۸ سالگی شغل ویزیتوری را در شرکت وشتا آغاز کردم و چندی بعد، مدیر فروش زنجیره ای آن شرکت شدم. همزمان فوتبال هم بازی میکردم. زمانی که در شغل اصلی ام به جایگاه خوبی رسیده بودم، یک قرارداد حرفه ای در فوتبال بستم و شغلم را کنار گذاشتم. به مدت چهار سال به شکل حرفه ای فوتبال را دنبال کردم و در آن زمان این ایده به ذهنم آمد که چرا فقط با یک شرکت در حوزه فروش کار کنم، در حالی که می شود در این زمینه با شرکت های مختلفی قرار داد بست. پس از اینکه فوتبال حرفه ای را کنار گذاشتم، به دنبال اجرایی کردن این ایده رفتم و با تمام سختی هایی که داشتم شرکت پارس سام پخش را راه اندازی کردم.

چگونه کار را شروع کردید و چه موانع و چالش هایی را پشت سر گذاشتید؟

پس از بازگشت از فوتبال دیگر به سمت کار ویزیتوری نرفتم و تصمیم گرفتم که ایده ام را اجرایی کنم. در آن زمان اتاقی را در تولیدی پدر یکی از دوستانم، گرفتیم و به همراه دو تن از دوستانم کار را شروع کردیم. در ابتدا با دویست برند به مذاکره تلفنی پرداختیم و به آنها گفتیم که ما می توانیم محصول شما را بفروشیم. در بین این دویست شرکت تنها یک تماس موفق داشتیم و یکی از آنها بود که پذیرفت تا با ما کار کند. پس از دریافت پیش پرداخت از جانب آن شرکت شروع به کار کردیم اما بعد از مدتی دوستانم به دلیل اینکه درآمد کافی نداشتند با من قطع همکاری کردند. خب ما در سال اول سودی نداشتیم وعملا ضرر کردیم. در سال دوم سود داشتیم ولی همچنان ضرر بیشتر بود. در سال سوم سود و ضرر ما سر به سر شد و در سال چهارم به توانستیم به پول و سود بیشتری برسیم.

نکته ای که در خصوص سود ها و ضررها مطرح کردم قطعا به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین چالش هاییست که در راه اندازی هر کسب و کاری وجود دارد که خیلی از افراد به این موضوع بی توجه هستند و می خواهند در همان سال اول کار به پول برسند. این اتاق صد در صد نشدنی است، اگر هم شدنی باشد، یک در هزار اتفاق می افتد. ما همه تلاشمان را کردیم به این نقطه رسیدیم و در بدترین شرایط هم دوام آوردیم. واقعیت این است که اگر کسی آمد و به شما گفت من آدم موفقی هستم و هیچ وقت شکست نخوردم او آدم موفقی نیست. کسانی موفقند که چندین بار شکست خوردند و اساسا ما موفق مطلق نداریم اگر تا به حال شخصی شکست نخورده به این معناست که کار جدیدی را انجام نداده است.

پس از طی کردن همه ی این فرآیندها، در حال حاضر تعداد نیروهایمان به بیش از ۴۰۰ نفر رسیده است که ۲۵ نفر از آنها به صورت مستقیم در شرکت مان در حال فعالیت هستند. ۴۰۰ نفر از فروشنده های ما در فروشگاه ها فعالیت دارند و نزدیک به ۵ یا ۶ هزار نفر فروشنده به صورت غیر مستقیم برای شرکت ما کار میکنند.

آقای رضا گلشنی چه شد که وارد حوزه آموزش شدید؟

زمانی که در شرکت پارس سام پخش به نقطه امنی رسیدم و درآمد خوبی داشتم، تصمیم گرفتم وارد حوزه آموزش شوم. این کار جدید را آغاز کردم زیرا اعتقاد دارم که وقتی به یک نقطه امنی در شغل و حرفه تان می رسید در آنجاست که مرگ اتفاق می افتد. می پرسید چگونه؟ زمانی که همه چیز در بهترین حالت است و شما دیگر برنامه ای ندارید و تنها به فکر خستگی در کردن هستید، اولین تکانشی که به وجود می آید میتواند شغل و درآمد شما را تحت تاثیر قرار دهد و اعتبارتان را به خطر بیاندازد. اما این نکته را باید در نظر گرفت که ابتدا در شغل اصلیمان به نقطه صد برسیم و بعد حرفه دیگری را نیز دنبال کنیم.

در این رابطه من تکنیکی دارم به نام امنیت بر امنیت. به عنوان مثال کارمندی می خواهد به امید راه اندازی کسب و کار و دریافت درآمد دو برابر از حقوقش، شغل خود را رها کند. توصیه من به این کارمند این است که تا زمانی که به آن درآمد دو برابری دست پیدا نکرده، شغلش را کنار نگذارد و همزمان با کارمندی کسب و کارش را جلو ببرد. زیرا در غیر این صورت همه چیز را به خطر می اندازد و ممکن است موفق نشود و اینگونه حتی درآمد ثابتش را نیز از دست داده است.

نکته جالبی که در آموزش های شما وجود دارد، آموزش هوش هیجانی است. چطور شد که آموزش فروش را با تدریس هوش هیجانی آغاز کردید؟

دو سالی می شود که وارد حوزه آموزش تکنیک های فروش شدیم و از طریق پیج اینستاگرام این کار را دنبال می کنیم. زمانی که می خواستیم کار را شروع کنیم افراد زیادی در این حوزه فعالیت داشتند بنابراین ما تصمیم گرفتیم که با آموزش هوش هیجانی و کاربردی که در تکنیک های فروش دارد پا به میدان بگذاریم. از این بابت که کسی به آن نپرداخته بود و هوش هیجانی می توانست ما را برند کند که این اتفاق نیز افتاد. خب در وهله اول با آموزش هوش هیجانی کارمان را شروع کردیم و بعد از آن تکنیک های فروش را آموزش دادیم. سپس بیشتر به آموزش اینستاگرام و فروش از راه این پلتفرم پرداختیم در حال حاضر به برند یک آموزش فروش در ایران تبدیل شده ایم.

کمی بیشتر در مورد هوش هیجانی برایمان توضیح دهید

هوش هیجانی به تاثیراتی که احساسات بر تصمیم گیری های ما می گذارند، گفته می شود. اکثر ثروتمندان دنیا هوش هیجانی بالایی داشتند که توانستند موفق شوند. زیرا در زمانی که با مشکلی مواجه شدند، بدون اینکه عصبانی شوند و با اعتماد به نفس و خوش بینی به حل آن مشکل پرداخته اند. به عنوان مثال زمانی که من رضا گلشنی کارم را آغاز کرده بودم و نمیدانستم که هوش هیجانی بالایی دارم و به همین علت بود که توانستم جلوی سختی های کار بایستم و مشکلات را حل کنم. با مفهوم هوش هیجانی در دانشگاه آشنا شدم و با توجه به تجربیاتی که در این حوزه کسب کرده بودم تصمیم گرفتم که آموزش مبحث هوش هیجانی در فروش را آغاز کنم. البته که هوش هیجانی یک مبحث کاملا تخصصی رشته روانشناسی است و ما فقط بخش کمی از آن مانند فاکتورهایی که دارد و روش های تقویتش را در آموزش هایمان گنجاندیم.

علت موفقیتتان را در آموزش فروش چه می دانید؟

علت موفقیت ما این است که به صورت کاملا کاربردی به آموزش دانش پذیر هایمان پرداختیم. ما به جای اینکه به آموزش هشتگ گذاری، یک شب پیج را بالا بیاورید و یک ماهه میلیاردر شوید بپردازیم، به صورت اصولی فروش و ارائه درست خدمات در اینستاگرام را آموزش می دهیم. یکی دیگر از مزیت های مهم ما این است که همیشه پاسخگوی دانش پذیر هایمان هستیم و به همه سوالاتشان پاسخ می دهیم و آموزش ها و تکنیک های جدید را در اختیارشان قرار میدهیم. همچنین افرادی که در یک دوره از آموزش های ما ثبت نام کردند، می توانند با پنجاه درصد تخفیف در دوره های جدید شرکت کنند. به این شکل هم دانشپذیر هایمان را راضی نگه می داریم و هم طرفداران زیادی پیدا می کنیم. یکی از مهم ترین کارها در اینستاگرام و فروش جذب طرفدار است.

به عنوان سوال آخر آیا برنامه ای برای توسعه و گسترش کسب و کارتان دارد؟

تصمیم گرفتیم تا شش ماه آینده به بزرگترین پیج آموزشی ایران تبدیل شویم و تعداد فالوور هایمان را به یک میلیون و پانصد برسانیم. متاسفانه در سال اخیر به خاطر شرایط کرونا نتوانستیم همایش ها و کارگاه های حضوریمان را برگزار کنیم اما برنامه ریزی کردیم تا امسال چندین همایش با حضور اساتید بزرگ در داخل و خارج از کشور داشته باشیم. ما اولین تیم آموزشی هستیم که برای ایرانیان خارج از کشور به صورت حضوری همایش برگزار خواهیم کرد. همچنین قرار است که اساتید خارجی را مانند برایان تریسی و جک کنفیلد در همایش هایمان در داخل کشور حضور پیدا کنند و از تجربیات و دانش آنها نیز بهره ببریم.

رضا گلشنی، کارآفرین موفق ایرانی در سال ۱۳۹۰ شرکت پارس سام پخش را راه اندازی کرده است. این شرکت در حوزه فروش، بازاریابی و برندینگ محصولات غذایی و بهداشتی به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای فعالیت می کند. گلشنی پس از راه اندازی موفق این شرکت، وارد حوزه آموزش شده و چند سالی است که در زمینه آموزش فروش و تکنیک های آن فعالیت دارد و تجربیاتش را در این حوزه بر اساس علم روز دنیا با دانش پذیرهایش به اشتراک می گذارد. برای شرکت در دوره های تخصصی فروش رضا گلشنی میتوانید به صفحه اینستاگرامی ایشان به آیدی reza_golshanii مراجعه کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.