رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

رنو مگان سدان ۲۰۲۱ معرفی شد

مگان برای سال ۲۰۲۱، تولید نسخه سدان را درکنار بدنه هاچبک ادامه می‌دهد. مدل پایه از این خودرو، پیشرانه توربوشارژ یک لیتری با قدرت ۱۱۵ اسب‌بخار دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، مگان جدید، از سال ۲۰۱۶ توسط رنو تولید می‌شود. نسل اول این خودرو، سال ۱۹۹۵ تولید شد و با نسل دوم به ایران رسید. نسل سوم مگان هم با نام اسکالا و همراه بدنه هاچبک، واردات محدودی به کشورمان داشت. حالا با گذشت چهار سال از عرضه نسل چهارم، این خودرو همچنان یکی از پرفروش‌ترین محصولات رنو است. مگان با بدنه هاچبک، محبوبیت بیشتری دارد؛ اما از سال ۲۰۱۶ تاکنون، ۲۰۰ هزار مگان سدان نیز تولید شده است.

مگان سدان ۲۰۲۱، تغییر چهره جزئی و افزایش امکانات رفاهی خواهد داشت. در نمای رو‌به‌رو، چراغ‌های تمام LED جای‌گزین مدل قبلی شده‌اند. هرچند که ابعاد و سبک چراغ‌های اصلی تفاوت خاصی نسبت به مدل ۲۰۲۰ ندارد، سپر جلو متحول شده و حس اسپرت‌تر بیشتری دارد. ادوات کروم داخل جلوپنجره هم خطوط غیریکنواخت و ناپیوسته دارند.

در نمای جانبی، هفت رنگ جدید با رینگ‌های جدید ۱۶ تا ۱۸ قابل سفارش هستند. دستگیره‌ها و آینه بغل نیز به LED مجهز شده‌اند. چراغ‌های پشت، کمی‌بزرگ‌تر از نمونه ۲۰۲۰ خواهند بود و حجم بیشتری از گلگیرها را می‌گیرند. سپر عقب مگان ۲۰۲۱ تیز، لوکس‌تر از مدل‌های قبلی است و حفره‌هایی با قاب کروم برای شبیه‌سازی خروجی اگزوز دوگانه دارد.

در فضای داخلی، نمایشگرهای ۷ تا ۱۰/۲ اینچ، قابل سفارش هستند. چیدمان عمودی نمایشگر، مشابه تالیسمان و کولئوس در مگان سدان ۲۰۲۱ نیز وجود خواهد داشت. رابط کاربری رنو ایزی لینک و سیستم مولتی سنس برای هماهنگی سیستم ناوبری ماهواره‌‍‌ای و حالت رانندگی نیز، به‌روزرسانی شده‌اند. همچنین تغییراتی در چیدمان کلیدهای روی فرمان و کنسول دیده می‌شود که تجربه کاربری را بهبود می‌دهد.

نسخه سفارشی مگان ۲۰۲۱، امکاناتی مثل نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD)، هشدار خروج از خط و پارک دوبل خودکار فراهم می‌کند. کروز کنترل انطباقی با قابلیت افزایش و کاهش خودکار سرعت در ترافیک، همراه ایست و حرکت با رعایت فاصله تا خودرو مقابل نیز در مدل فول‌آپشن مگان ۲۰۲۱ وجود دارد. ترمز خودکار هنگام تشخیص خودروها و عابران، هشدار نقطه کور و حسگرهای فعال پیرامون بدنه، دیگر امکانات ایمنی در مگان سدان جدید هستند.

مدل صندوق‌دار مگان، تمامی پیشرانه‌های موجود در نسخه هاچبک را فراهم نمی‌کند. این محصول، با تمرکز بر کشورهای خارج از اروپای غربی، مثل روسیه و چین و نواحی امریکای لاتین تولید می‌شود. به همین دلیل، پیشرانه‌های کم‌مصرف اقتصادی، شامل موتورهای توربوشارژ یک لیتری ۱۱۵ اسب‌بخار و ۱/۳ لیتری ۱۴۰ اسب‌بخار برای مگان سدان ۲۰۲۱ فراهم شده‌اند. جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته یا خودکار ۷ سرعته همراه سیستم دبل کلاچ نیز آپشن انتخابی خواهد بود. مدل ۱/۳ لیتری، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۱۰ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

قیمت نهایی مگان سدان ۲۰۲۱ هنوز اعلام نشده است؛ اما احتمالا آستانه قیمت ۱۷ هزار دلار برای مدل پایه با جعبه‌دنده دستی و ۲۰ هزار دلار برای نسخه ۱/۳ لیتری همراه جعبه‌دنده خودکار، حفظ خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.