رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

رهبر انقلاب: جنگل‌ها و منابع باید از دست‌اندازی سوداگران حفظ شود

در هفته منابع طبیعی، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) دو اصله نهال میوه، غرس کردند.

به گزارش اینتیتر، حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس در سخنانی با اشاره به اهمیت فضای سبز و پوشش گیاهی افزودند: بسیاری از عوارض ناشی از ریزگردها و آلودگی هوا و ناسالم بودن هوای شهرها به‌دلیل کمبود پوشش گیاهی است و با توجه به موقعیت اقلیمی و گستردگی مناطق کویری در کشور، حفظ پوشش گیاهی اهمیت مضاعفی دارد.
رهبر انقلاب اسلامی، وجود سبزه‌گاههای برخوردار از گیاهان متنوع دارویی و همچنین جنگل‌های شمال را از جمله امتیازات فضای سبز ایران برشمردند و افزودند: جنگل‌های ارزشمند شمال جزو کم‌نظیرترین جنگل‌های دنیاست، اما عده‌ای سوداگر بدون توجه به منافع ملی، به جان جنگلها و منابع کشور می‌افتند و باید این جنگلها را از دست اندازی حفظ کرد.
ایشان تأکید کردند: مسئولان بخش جنگلها، مراتع و زمینهای کشاورزی باید اهمیت زیادی برای کار خود قائل باشند و در حفظ این ثروت عظیم ملی تلاش کنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به ویژگی‌های ممتاز میوه‌های ایرانی و با ابراز تأسف از واردات میوه، گفتند: واردات میوه جزو کارهای غلط است و مسئولان جز در موارد ضروری، باید از این کار جلوگیری کنند.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان، مراسم درختکاری را نماد احترام مردم به طبیعت سرسبز ایران عزیز خواندند و افزودند: همه باید قدردان این موهبت الهی باشند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.