رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

رونمایی از اپل واچ نسل چهارم + تصویر

اپل در رویداد معرفی محصولات جدید خود که اکنون در مقر شرکت در حال برگزاری است از نسل چهارم اپل واچ رونمایی کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از جی اسم ام، این بار ساعت هوشمند جدید کوپرتینویی ها به نمایشگر ۳۰ درصد بزرگتر مجهز شده و البته حاشیه های آن هم باریکتر از پیش شده است. با این حال حجم کلی آن کوچکتر از پیش است. تیم کوک در ابتدای مراسم اعلام کرد که اپل نه تنها در بین عرضه کنندگان ساعت های هوشمند بلکه در میان تمام ساعت سازهای دنیا به شماره یک جهان بدل شده است.

اما در بحث سخت افزار اپل واچ از کلید چرخان باز طراحی شده بهره می برد و اکنون در نسخه سازگار با شبکه های LTE به جای کلید قرمز رنگ با کلید هم رنگ بدنه و با یک حلقه ظریف قرمز طرف هستیم که از بازخورد لمسی هم بهره می برد. اسپیکر نیز در مقایسه با نسل پیش اکنون ۵۰ درصد صدای بلندتری پخش می کند.

همان طور که پیش از این هم گزارش شده بود اپل واچ نسل ۴ از پردازنده ای ۶۴ بیتی دو هسته ای بهره می برد و نوید کارایی تا ۲ برابر سریعتر را می دهد. شتاب سنج جدید حالا می تواند حتی سقوط ساعت را هم تشخیص دهد. علاوه بر این ژیروسکوپ جدیدی برای این ساعت در نظر گرفته شده است.

اپل واچ

اپل ساعت خود را به قابلیت جدیدی مجهز کرده که شاید روزی کاربرانش را از خطر مرگ یا صدمات جبران ناپذیر نجات دهد. اگر با ساعتی در دست زمین بخورید و بعد از مدتی بی حرکت باقی بمانید اپل واچ با اورژانس تماس می گیرد. علاوه بر این با نظارت بر ضربان قلب، بی نظمی های ضربان احتمالی که نشان از فیبریلاسیون دهلیزی دارد را تشخیص می دهد.

قابلیت کاملاً جدید دیگر الکتروکاردیوگرام (EKG) یا نوار قلب است و می توان گجت جدید اپل را اولین دستگاهی به حساب آورد که با هدف بازار مشتریان به این قابلیت مجهز شده است.

نکته مهمی که به آن اشاره شده دریافت مجوز از سازمان غذا و داروی آمریکا برای استفاده از این دستگاه به عنوان وسیله ای پزشکی است.

اما در کنار این قابلیت ها بخش های مختلف واچ او اس هم تغییراتی را شاهد بوده اند تا سیستم عامل بتواند به بهترین نحو از نمایشگر بزرگ آن بهره ببرد. به این ترتیب نمایش اطلاعاتِ بیشتر در اپ هایی از جمله فوتوز، مپس و تقویم در کنار واچ فیس های جدیدی در نظر گرفته شده است.

با وجود تمامی این تغییرات اما شارژدهی باتری اپل واچ نسل ۴ تغییری نکرده و همچنان وعده کارکرد ۱۸ ساعته با یک بار شارژ را می دهد و انتظار می رود با استفاده متوسط تا ۲ روز دوام بیاورد.

بندهایی که برای نسل قبلی عرضه شده بود با ساعت هوشمند جدید هم سازگار هستند و البته بند های جدیدی از جنس فولاد ضد زنگ و نیز مدلی فلزی در رنگ طلایی هم عرضه شده است.

اپل واچ نسل چهارم از جمعه همین هفته آماده پیش فروش و از ۳۰ شهریور ماه برای خریداران ارسال می شود. قیمت در نظر گرفته شده برای مدل دارای GPS برابر ۳۹۹ دلار است و مدل دارای GPS و سازگار با شبکه های مخابراتی LTE قیمتی ۴۹۹ دلاری دارد. فروش نسل سوم ساعت هوشمند اپل هم با قیمت ۲۷۹ دلار همچنان ادامه دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.