رونمایی از فورد از موستانگ کالیفرنیا

فورد موستانگ سال گذشته تخت پادشاهی را در زمینه فروش از دست داد اما همچنان تقاضا برای آن چه در آمریکا و چه در اروپا بالا است.

به گزارش اینتیتر به نقل از پدال، فورد می‌خواهد تولید این کوپه محبوب را بیش‌ازپیش در حرکت نگه دارد؛ بنابراین دست به معرفی نمونه‌ای جدید از آن زده است. «California Special» نسخه جدید فورد موستانگ به شمار می‌رود که قرار است در کنار مدل‌های موستانگ GT و موستانگ مک وان در بازار اروپا به فروش برسد.

بیشتر بخوانید:

فورد ۴ سال پیش و پس از رونمایی دوباره از مدل بولیت به‌عنوان یکی از خاص‌ترین نمونه‌های موستانگ، مدل کالیفرنیا را برای بازار ایالات‌متحده عرضه کرد. حال این شرکت آمریکایی، مدل یادشده را به‌شکل کانورتیبل و با سقف تاشو برای اروپایی‌ها نیز عرضه کرده است. سازنده مدعی است که هدف سازنده از این کار «زنده‌کردن روح مدل افسانه‌ای ۱۹۶۸» بوده. اگر بخواهیم به نکات قابل‌توجه این خودرو نگاه کنیم، می‌توانیم به مواردی چون جلوپنجره جدید به شکل لانه‌زنبوری، نوار سیاه‌رنگ در نمای جانبی خودرو، اسپلیتر جلوی بزرگ‌تر و ورودی هوا در عقب خودرو اشاره کرد. فورد برای اینکه خاص‌بودن این خودرو در چشمان ناآشنا بهتر دیده شود، موستانگ کالیفرنیا را به نشان مخصوص CS/GT مزین کرده است.

خریداران می‌توانند موستانگ کالیفرنیا را در ۹ رنگ متفاوت برای بدنه و رینگ‌های ۱۹ اینچی خاکستری در اروپا سفارش دهند. از تجهیزات استاندارد این نمونه می‌توان به مواردی چون صندلی‌ای جلو به همراه سردکن و گرم‌کن، داشبورد با نوار آلومینیومی، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC3، کروزکنترل تطبیقی، دستیار ضدبرخورد و… اشاره کرد.

زیر کاپوت این موستانگ جدید همانند موستانگ بولیت و موستانگ GT، یک موتور ۵ لیتری تنفس‌طبیعی جا خوش‌کرده؛ تنها تفاوت آن در این است که این موتور برای بازار اروپا کمی افت قدرت را تجربه کرده و درنتیجه به‌جای ۴۶۰، تنها ۴۵۰ اسب بخار قدرت و به‌جای ۵۷۰، تنها ۵۲۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

فورد برای راضی نگه‌داشتن خریداران اروپایی موستانگ کالیفرنیا را با دو جعبه‌دنده متفاوت عرضه کرده است؛ نخست یک نمونه ۶ سرعتی دستی با فناوری «تطبیق‌ساز دور موتور» و دیگر یک نمونه ۱۰ سرعتی خودکار. براساس نوع جعبه‌دنده انتخابی، این خودرو شتاب اولیه‌ای ۴.۸ یا ۴.۵ ثانیه‌ای خواهد داشت.

نسخه کالیفرنیا با سقف تاشو همانند بولیت، با دیفرانسیل لغزش محدود به‌صورت استاندارد عرضه می‌شود. سیستم فنربندی «MagneRide» که به‌صورت خودکار با حالت رانندگی تطبیق پیدا می‌کند هم به‌عنوان آپشن دردسترس خریداران قرار گرفته است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.