رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

رژیم صهیونیستی، “منشور مجسم نقض حقوق بشر جهانی” است

علی باقری تاکید کرد: رژیم صهیونیستی، “منشور مجسم نقض حقوق بشر جهانی” است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، معاون سیاسی وزارت خارجه در مراسم افتتاحیه همایش همه‌پرسی فلسطین، که در دانشگاه امام صادق «ع» برگزار شده است، در سخنانی گفت : فلسطین، پدیده‌ای است که ارزش‌های انقلاب اسلامی از جمله عدالت طلبی، استقلال خواهی، سلطه‌گریزی و… در آن به طرز قابل توجهی جلوه‌گری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان این که در پروژه« پیمان ابراهیم»، فلسطینی‌ها و حقوق آنها وجه المصالحه سیاست و اقتصاد و امنیت موقت و معلق برخی دولت‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد : حداکثر کارکرد پروژه پیمان ابراهیم برای رژیم صهیونیستی، در حد تنفس مصنوعی دادن به این رژیم اشغالگر است.

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود : در میان تمام موضوعاتی که در قضیه فلسطین اهمیت داد، هیچ مسأله‌ای به اهمیت انسان اعم از جان و حقوق بشر نیست.

وی تاکید کرد : رژیم صهیونیستی، “منشور مجسم نقض حقوق بشر جهانی” است. هفت دهه است که رژیم صهیونیستی، “مالک انحصاری دایره المعارف جامع نقض «حقوق بشر» است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد : موضوع فلسطین، یک اختلاف بر سر تکه‌ای از سرزمین نیست، چراکه رژیم صهیونیستی “نماد نقض نظام مند (سیستماتیک) حقوق بشر” در گستره تاریخ و در سطح جهانی است.

باقری با بیان این که در فلسطین، صلحی پایدار خواهد بود که مبتنی بر عدالت باشد و عدالت هیچ قرابتی با تجاوز و اشغالگری صهیونیست‌ها ندارد، تاکید کرد : حمایت غربی‌ها از صهیونیستهای اشغالگر، ادعاهای لیبرالیسم درباره حقوق بشر و دمکراسی را به چالش کشیده است. تروریسم محصول تجاوز و اشغالگری صهیونیست‌ها است، لذا رژیم صهیونیستی حقیقتا “نماد انحصاری تروریسم دولتی” است.

وی با بیان این که هر ابتکاری که به پایان تجاوز و اشغالگری در فلسطین منجر نشود، راه حل نیست، بلکه بیراهه است، افزود : راه‌حل مسٱله فلسطین سخت‌افزاری (مقاومت) و نرم‌افزاری (همه‌پرسی) است و لذا هر کدام که زودتر به تجاوز و اشغال پایان دهد و موجب بازگشت همه فلسطینیان به سرزمین اصلی خود شود، صلح پایدار را برای منطقه و جهان به ارمغان خواهد آورد.

باقری با تاکید بر این که مقاومت و همه‌پرسی دو روی سکه استیفای حقوق ملت فلسطین هستند که در عمل هر یک که زودتر به نتیجه برسند، منجر به حل و فصل پایدار قضیه فلسطین خواهند شد، ادامه داد: مقاومت حق غیر قابل انکار مردم فلسطین است و کمک به مقاومت وظیفه همه کسانی است که مدعی حمایت از حقوق بشر هستند و لذا کسانی که از مبارزات ملت فلسطین علیه تجاوز و اشغالگری حمایت و پشتیبانی نمی‌کنند، باید به‌عنوان ناقضان حقوق بشر و یا دست‌کم حامیان نقض حقوق بشر مؤاخذه شوند.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان این که رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن در پی “محو فلسطین” هستند، غافل از آن که تفکر مقاومت ریشه در اعماق دل و جان آحاد ملت‌های منطقه به‌ویژه ملت فلسطین دارد و لذا فلسطین محوشدنی نیست،اظهار کرد : با وجود آن که حدود هفتاد سال از اشغالگری فلسطین توسط صهیونیست‌ها می‌گذرد، اما کماکان این رژیم با چالش “بحران مشروعیت در بیرون” و “بحران هویت در درون” خود روبرو است و لذا برنامه‌ریزی بلندمدت برای این رژیم سرابی بیش نخواهد بود.

باقری در پایان صحبت های خود در افتتاحیه همایش همه پرسی فلسطین در دانشگاه امام صادق گفت : صهیونیست‌ها تصور می‌کنند با زور و جنایت می‌توانند به اشغالگری مشروعیت ببخشند، غافل از آن که استمرار تجاوز و جنایت، به‌عنوان “تهدیدی درون زا”، استقرار این رژیم را در معرض خطر جدی قرار داده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.