رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

رگبار باران و رعدوبرق در برخی استان‌های کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر و وقوع رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های ‌پیش‌یابی طی دو روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و دامنه‌های شمالی البرز بارش ‌پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: طی این مدت دریای خزر مواج و طوفانی است و در شمال آذربایجان شرقی نیز بارش ‌پراکنده و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر در شمال و غرب هرمزگان، جنوب فارس و در ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر، گاهی رگبار ‌پراکنده و وزش باد شدید ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از ظهر سه‌شنبه (۱۶ شهریور) که جریان‌های شمالی روی سواحل دریای خزر تقویت می‌شود در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد که تا روز جمعه (۱۹ شهریور) ادامه خواهد داشت. طی این مدت دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وزش باد شدید با احتمال وقوع گردوخاک تا فردا (۱۵ شهریور) در استان‌های سمنان، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، ایلام و خوزستان وجود دارد همچنین وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در نوار شرقی کشور به‌ویژه در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تا چهارشنبه (۱۷ شهریور) مورد انتظار است. شمال خلیج فارس طی دو روز آینده نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۵ شهریور) صاف، در بعدازظهر همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (۱۶ شهریور) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۴ و ۱۵ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۰ و ۲۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.