زندگی نامه کامل پادشاه چارلز سوم / همه چیز درباره پیرترین ولیعهد تاریخ بریتانیا

چارلز پسر ارشد ملکه الیزابت دوم پس از ۷۰ سال ولیعهدی بر تخت پادشاهی نشست.

اینتیتر – سحر سادات زمانی؛ الیزابت دوم ملکه بریتانیا روز پنجشنبه هفته گذشته در سن ۹۶ سالگی در گذشت. پسر ارشد او چارلز که از سه سالگی به عنوان ولیعهد مادرش انتخاب شده بود،‌ پس از ۷۰ سال فرمانروایی مادر، تاج و تخت پادشاهی را به دست آورد.

پرنس چارلز همواره در خاندان سلطنتی حواشی بسیاری را با خود به دنبال داشته است. به عنوان مثال همسر اول او دایانا که به طرز مشکوکی در یک تصادف رانندگی کشته شد، ماجراهای زیادی را برایی چارلز و خاندان سلطنتی ایجاد کرد.

درباره دوران کودکی چارلز

چارلز در ۱۴ نوامبر ۱۹۴۸ در کاخ باکینگهام لندن به دنیا آمد. او یک خواهر به نام شاهدخت ان و دو برادر بنام‌های شاهزاده اندرو و شاهزاده ادوارد دارد که همگی از او کوچک‌ تر هستند.

سال ۱۹۵۲ یود که ملکه الیزابت دوم به سلطنت رسید و از همان زمان چارلز که کودکی سه ساله بود ولیعهد مادرش شد. چارلز از سال ۱۹۵۸ لقب شاهزادهٔ ولز را دریافت کرد.

چارلز نخستین ولیعهدی بود که مدرسه رفت

نکته جالب درباره زندگی چارلز این است که او نخستین ولیعهدی بود که به جای داشتن معلم سرخانه به مدرسه می‌ رفت. وی در سال ۱۹۶۶ به مدت دو نیم سال در مدرسه‌ای در ایالت ویکتوریا در استرالیا درس خواند. سپس به بریتانیا بازگشت و تحصیلات عمومی خود را یک سال بعد به پایان رساند. او به عنوان پسر ارشد فرمانروا به‌ طور خودکار دوک کورنوال است.

چارلز اولین وارث تاج و تخت است که مدرک دانشگاهی دارد

رسم خانواده سلطنتی بریتانیا به این شکل است که فرزندان پس از تمام کردن تحصیلات عمومی به آموزش نظامی مشغول شوند. اما پرنس چارلز در این حوزه هم متفاوت عمل کرد و نخستین کسی بود که این رسم را کنار گذاشت و به کالج ترینیتی، کمبریج رفت. وی در سال ۱۹۷۰ در حوزه‌ هایی مانند تاریخ و مردم‌شناسی و باستان‌ شناسی تحصیل کرد. پنج سال بعد مدرک کارشناسی ارشد را از همین دانشگاه دریافت کرد. پرنس چارلز اولین وارث تاج و تخت است که توانسته مدرک دانشگاهی بگیرد.

درباره دوران جوانی و ازدواج چارلز

چارلز از جمله افرادی بود که روابط متعددی داشت و به راحتی تن به ازدواج نمی داد. او پیش از ازدواج با خواهر پرنسس دایانا همسر اولش نیز رابطه ای عاشقانه داشت.

پرنس چارلز و دایانا

چارلز بعد از سی سالگی برای ازدواج تحت فشار قرار گرفته بود. خانواده دایانا اسپنسر در همسایگی خانواده ملکه زندگی می‌ کردند و این دو خانواده از قبل با هم آشنایی داشتند. به این ترتیب چارلز و دایانا با هم نامزد شدند. در دوران نامزدی، هنگامی که برای تماشای یک بازی چوگان رفته بودند کامیلا به میان آن دو آمد و شروع به صحبت با چارلز کرد که این موضوع باعث گریه و خروج دایانا از آنجا شد. از همان جا بود که سر و کله ی کامیلا در رابطه این دو نفر پیدا شد و آتش جدایی را میان این دو برانگیخت.

با این حال چارلز و دایانا در ۲۹ ژوئیه ۱۹۸۱ در کلیسای جامع سنت پل با برگزاری یک مراسم بزرگ و تاریخی با هم ازدواج کردند. صدها هزار نفر در اطراف محل عروسی گرد آمدند و نزدیک به یک میلیارد نفر در سراسر جهان این مراسم را به‌طور زنده از تلویزیون مشاهده کردند. چون شاهزاده چارلز، دارای لقب شاهزاده ولز بود، پس از ازدواج، دایانا لقب شاهدخت ولز را دریافت کرد. دایانا و چارلز در سالهای ۱۹۸۲ و ۱۹۸۴ دارای دو فرزند پسر شدند که به ترتیب ویلیام و هری نام دارند.

دایانا به دلیل محبوبیتی که بین رسانه ها داشت باعث نفوذ آنها در خاندان سلطنتی شد و همین مسئله باعث آشکار شدن اختلافات درونی خانواده و تشدید آن‌ ها شد.

رابطه چارلز و کاملیا بیشتر از پیش مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.در نهایت چارلز و کاملیا از سال ۱۹۹۲ به صورت غیررسمی از هم جدا شوند. دایانا با حضور در یک برنامه در بی‌ بی‌ سی چارلز و کامیلا را عامل از بین رفتن زندگی اش دانست و چارلز هم به داشتن رابطه با کامیلا اعتراف کرد. دایانا و چارلز در ۲۸ اوت ۱۹۹۶ با پیشنهاد ملکه از هم طلاق گرفتند. یک سال بعد دایانا در یک تصادف شدید رانندگی در پاریس درگذشت. پرنس چارلز بر خلاف میل ملکه برای بازگرداندن جسد دایانا به فرانسه رفت.

پرنس چارلز و کاملیا

پرنس چارلز برای دومین بار در ۹ آوریل ۲۰۰۵ ازدواج کرد. همسر دوم وی کامیلا پارکر «ملکه همسر» بریتانیا است.

سفر چارلز به ایران

سال ۱۳۸۲ پرنس چارلز به دنبال وقوع زلزله بم برای کمک به بازسازی مناطق زلزله زده به ایران آمد. وی تنها فردی از خانواده سلطنتی انگلستان است که بعد از انقلاب اسلامی از ایران بازدید کرده‌ است.

پرنس چارلز در ایران

چارلز در دوران ولیعهدی چه فعالیت هایی داشته است؟

پرنس چارلز همواره به خاطر فعالیت های اجتماعی و خیریه اش شناخته شده است. طبیعت و حفاظت از محیط زیست نیز از نگرانی های اصلی چارلز سوم به شمار می آیند، حتی قبل از اینکه بحث تغییرات اقلیمی در رسانه ها مورد توجه امروزی قرار گیرد. او حامی یا رییس بیش از ۴۰۰ سازمان است که در حوزه های گلف، اپرا و نظامی فعالیت می کنند.

او همواره مدافع استفاده از خودروهای برقی بوده و مانند مادرش، در زمینه درختکاری فعالیت های زیادی داشته است. او جوایز نقدی بزرگ برای نوآوری های تکنولوژیکی و علمی را مهم دانسته زیرا این نوآوری ها می توانند میزان آزادسازی دی اکسید کربن و تاثیرات آن بر شرایط اقلیمی را کاهش دهند.

چارلز بالاخره پادشاه شد

روز شنبه بود که که چارلز پس از ۷۰ سال ولیعهدی در کاخ سنت جیمز در لندن در شورای جلوس، رسماً به عنوان پادشاه جدید بریتانیا انتخاب شد و سوگند یاد کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    نمرد و به آرزوش رسید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.