سامانه برپا رونمایی شد

سامانه‌ برپا بر اساس دانش روز و آخرین فناوری‌ها در حوزه فنی و مدل کسب و کار تهیه شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با تسلیت به خانواده‌های جانباختگان زلزله خوی، گفت: انقلاب اسلامی نهضتی بود که بسیاری از معادلات جهانی را بر هم زد. حضرت امام خمینی (ره) و یاران با وفایش بنایی را نهادند که از هر لحاظ مستحکم است و این بنا به مراحلی از پیشرفت رسیده که دشمنان ما را ناراحت کرده،‌ سعی می‌کنند به ریشه‌های این انقلاب که جوانان و زنان هستند، آسیب بزنند.

وی گفت: باید از ظرفیت جوانان در آموزش و پرورش که همان دانشجو معلمان هستند، استفاده شود و پژوهشگاه‌های تربیتی زیادی داریم که می‌توانند در مدارس حضور پیدا کنند. باید ظرفیت کار‌های خیر را در آموزش و پرورش اضافه کنیم. زیرا در بیانیه گام دوم هم بر مشارکت مردم در امور سیاسی و اجتماعی تاکید شده است.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی اظهار کرد: امروز در آموزش و پرورش از هر دو کلاس درس یک کلاس توسط خیران مدرسه ساز ساخته می‌شود و این موضوع از برکات انقلاب اسلامی است که توانسته مشارکت آحاد جامعه را در بخش‌های مختلف همراه داشته باشد و باید قدر این الگو‌ها را بدانیم.

سامانه‌ای بر اساس دانش روز و آخرین فناوری‌ها در حوزه فنی و مدل کسب و کار تهیه شده است؛ سامانه برپا برای جبران افت کیفیت تحصیلی دانش‌آموزان و حل مشکل تحصیل دانش‌آموزانی که دسترسی به تحصیل ندارند، ایجاد شد.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت کار خیر را فراهم کنیم، گفت: آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس، از ظرفیت معلمان جهادی استفاده کرد.

وی با اشاره اینکه معلمان جدید هم وارد شوند و در هر عرصه‌ای که می‌توانند مشارکت کنند، تصریح کرد: ۵ هزار معلم و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید داریم و باید به این الگوها توجه کنیم.

آقا محمدی جانشین وزیر کشور نیز در این جلسه گفت: ۲۰۲۰ محله در کشور داریم که کمتر از تحصیلات برخوردار هستند و مشکلات متعددی دارند.

وی با بیان اینکه ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این ۲۰۲۰ محله زندگی می‌کنند، ادامه داد: ۱۴۱ جلسه برگزار شد که برای افراد زیر ۳۰ سال و بالای ۳۰ سال افراد این محلات اقدامی کنیم. برای افراد بالای ۳۰ باید اوضاع بهتر شود اما برای افراد زیر ۳۰ سال باید تحول صورت گیرد.

آقامحمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر هر ثانیه هر فرد ۱۰ هزار تومان ارزش دارد، افزود: باید به سمتی برویم که هر ثانیه‌ای ۶۰۰ هزار تومان شود یعنی خود فرد کارآفرین شود پس اگر کاری قرار است در این محلات صورت گیرد آموزش و تربیت است.

وی با به آمار بازماندگان از تحصیل در این محلات اشاره کرد و گفت: ۸۷۴ هزار نفر شناسایی شدند که بازمانده از تحصیل هستند یعنی از بین سنین ۶ تا ۱۷ سال هستند که مدرسه نرفتند؛ البته ۱۵۰ هزار نفر از این لیست کم شده است.

رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماعی محور ۲۰۲۰ محله افزود: عده‌ای از بچه‌هایی که در این محلات تحصیل می‌کنند، وضعشان خوب است اما امکانات‌شان با دیگران برابر نیست که کلاس‌های کنکور البرز را برای این دانش‌آموزان که در دوره متوسطه دوم هستند از هفته آینده ارائه می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعداد معلم ها و گروه‌های جهادی باانگیزه کم نیست گفت: در قالب «سامانه برپا» که امروز رونمایی می‌شود می‌خواهیم ظرفیت ها و نیازها را به یکدیگر متصل و این ظرفیت های جهادی را توسعه دهیم. تعداد زیادی از معلمان در این فرایند مشارکت می‌کنند تا به دانش آموزانی که به هر دلیل دچار مشکل در تحصیل هستند و دسترسی به آموزش ندارند کمک کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.