رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سامسونگ احتمالا روی دوربین متحرک با دیافراگم متغیر کار می‌کند

پتنت جدیدی نشان می‌دهد که سامسونگ در حال کار روی دوربین متحرکی برای تلفن‌های هوشمند است. این طراحی باعث می‌شود امکان استفاده از دیافراگم‌های مختلف فراهم شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، این طراحی اخیرا در یکی از پتنت‌های سامسونگ مشاهده شده و دوربینی با چیدمان افقی را نشان می‌دهد، ولی این چیدمان می‌تواند حرکت کرده و به شکل مثلث درآید. سنسور اصلی این دوربین در مرکز قرار گرفته ولی می‌تواند جابه‌جا شود. سنسورهای فوق عریض و تله‌فوتو به‌ترتیب در سمت چپ و راست تعبیه شده‌اند اما می‌توانند به سمت داخل حرکت کنند.

در این طراحی هر سنسور دوربین دو روزنه دارد و هر روزنه دارای دیافراگم متفاوتی است. بنابراین به لحاظ تئوری جابه‌جایی موقعیت سنسورها موجب تغییر اندازه دیافراگم می‌شود. زمانی که سنسورها در موقعیت مثلثی قرار می‌گیرند، دیافراگم‌ها روی پایین‌ترین حالت تنظیم می‌شوند. همچنین چون هر سنسور دو موقعیت نهایی دارد، فقط دو اندازه دیافراگم به ازای هر سنسور در دسترس است.

استفاده از دوربین متحرک مزایای مختلفی دارد. دیافراگم بالاتر اجازه عبور نور بیشتری را می‌دهد، در نتیجه عکاسی در محیط‌های کم‌نور بهتر می‌شود. با این حال، این سیستم معایب خاص خودش را دارد. وجود قطعات متحرک و مکانیکی شانس خرابی را افزایش می‌دهد و از آن‌جایی که این قطعات مربوط به دوربین هستند، تعمیر یا تعویض آن‌ها کار دشواری خواهد بود.

پتنت حاضر توسط سامسونگ الکترو-مکانیکس در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ به ثبت رسیده است. با این حال، همان طور که گفتیم مشخص نیست که از این سیستم در نهایت روی یک محصول مصرفی استفاده شود. بسیاری از پتنت‌ها صرفا به منظور کسب حقوق مالکیت فکری به ثبت می‌رسند و لزوما قرار نیست که در محصولات نهایی استفاده شوند.

البته سامسونگ در گذشته در گلکسی نوت ۹ و گلکسی اس ۱۰ پلاس از ایده دیافراگم متغیر استفاده کرده بود ولی باید صبر کنیم تا ببینیم این پتنت جدید چگونه به کار گرفته خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.