رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب خطاب به مردم ایران

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امروز (دوشنبه) اول فروردین ۱۴۰۱، به مناسبت فرارسیدن سال نو بصورت زنده و مستقیم با ملت شریف ایران سخن گفتند.

به گزارش اینتیتر، آنچه در ادامه در اختیار مخاطبان قرار میگیرد، «بسته‌های خبری» است که صرفاً جهت بازنشر سریع بیانات رهبر انقلاب اسلامی در پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و حساب‌های رسمی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و «متن کامل بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» طبق روال مرسوم، تا ساعاتی دیگر در این پایگاه منتشر خواهد شد.

شاید در بین اعیاد اول سال و بین ملت‌ها، آمیختگی عید ملی با ذکر و نیایش شاید چیز کم نظیری باشد که عید را مردم این عید ملی را همراه میکنند با دعا و ذکر و نیایش و معنویت و اظهار ارادت به ساحت پروردگار.

دیشب در لحظه تحویل سال، همه آحاد مردم شاید و قشرهای مختلف، سالخوردگان، برجستگان، دانشمندان، فعالان عرصه‌های گوناگون علمی،‌ عرصه موشک، عرصه نانو، عرصه زیست‌شناسی و غیره تا جوانان وارد در اردوهای جهادی‌ای که عید را در روستاهای دورافتاده می‌گذرانند و از خانواده‌ها دورند برای خدمت به مردم، همه و همه این لحظه تحویل را با یا محول الحول و الاحوال آغاز کردند. با خدا سخن گفتند از خدا طلب کردند و دل خود را با یاد خدا شستشو دادند.

درباره نوروز و ذوق و سلیقه ویژه‌ی ایرانی، انسان احساس ژرف‌اندیشی میکند. بهار را آغاز سال خود قرار دادند، بهار مظهر امید است پیام‌آور امید است. بهار به انسان میگوید، خزان و برگ‌ریزان حتماً رفتنی است و طراوت و نوسازی و نوگرایی حتما آمدنی است این خصوصیت بهار است.

کسانی که برای مردم سخن می گویند، پیام می‌فرستند، می‌نویسند، تلاش می‌کنند، در مردم امید ایجاد کنند. امید عامل مهم حرکت، عامل مهم پیشرفت است و بحمدالله خدای بزرگ برای ملت ایران موجبات امید را هم فراهم کرده. زمینه‌های امید در بین ملت ما و کشور ما بحمدالله کم نیست. بگذارید دشمنان از امیدواری ملت ایران به خشم بیایند و ان‌شاءالله امید روز به روز در دل ملت ایران افزایش پیدا بکند.

علت این که بحث اقتصادی را ما در این روز اول سال مطرح میکنیم اولاً به خاطر اهمیت مسئله اقتصاد است یعنی واقعاً اگر در کشور اقتصاد همراه با عدالت به وجود بیاید همه زمینه‌های پیشرفت، فعال خواهد شد و کشور به پیشرفت واقعی خواهد رسید یعنی اقتصاد یک چنین نقش محوری‌ای دارد. ثانیاً ما در این ده سال گذشته دهه نود در واقع مواجه بودیم با انباشت چالشهای اقتصادی، خب انسان به یک نحوی از اینها خلاص بشود، که باید ان‌شاءالله درباره اقتصادی درست فکر کرد درست عمل کرد و حرکت کرد که برای ملت وسایل آسایشی در این زمینه ان‌شاءالله به وجود بیاید. بنابراین بحث اقتصادی را ما از این جهت مطرح میکنیم.

در اقتصاد هم مسئله عمده عبارت است از تولید ملی که اجمالاً عرض کردیم که من در این سه چهار سال اخیر این را در شعار سال، مسئله تولید را تکرار کردم البته دولتها و مسئولین به قدر توان خودشان به قدر همت خودشان با توجه به شرایط بین المللی کارهایی انجام دادند تلاش‌هایی کردند ولیکن امروز مسئله اصلی مسئولین اجرایی کشور دخالت دارند عبارت است از اقتصاد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.