رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سربازان زن اوکراینی در خط مقدم جنگ + تصاویر

سربازان زن اوکراینی و مبارزان داوطلب که در مرکز نظامی واقع در نزدیکی شهر اسلاویانسک در منطقه کراماتورسک اقامت دارند، در جبهه خدمت می‌کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از فرارو،‌ این زنان از روزی که روسیه جنگ علیه اوکراین را در ۲۴ فوریه آغاز کرد در جبهه حضور داشتند و ماه‌هاست که به خانه نرفته‌اند و طبق دستوری که از فرماندهان دریافت می‌کنند، در همه جا و تحت هر شرایطی سلاح‌های خود را برای انجام وظایف زمین نمی‌گذارند.

در حالی که برخی از زنان در جبهه دونتسک سال‌ها به عنوان سرباز در ارتش خدمت کردند، برخی تصمیم گرفتند داوطلبانه به جنگ بپیوندند.

زنانی که در یک مقر نظامی اقامت می‌کنند، هر روز سلاح‌های خود را تمیز و نگهداری می‌کنند و در عین حال سعی می‌کنند در آشپزی و درست کردن چای به آشپز‌ها کمک کنند.

سوتلانا، ۲۸ ساله، که مسئول یک گردان از نیرو‌های مسلح اوکراین مستقر در جبهه دونتسک است، به گفت که از سال ۲۰۱۴ به عنوان افسر در ارتش خدمت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سال‌ها در ارتش کار می‌کرد، اما اکنون به دلیل جنگ مستقیماً در جبهه حضور دارد، گفت: الان وضعیت شدیدتر است و به همین دلیل اکنون در جبهه هستم.

سوتلانا اظهار داشت که قبلاً در منطقه لوهانسک و اکنون در جبهه در دونتسک مشغول به خدمت بوده است و گفت: ما، هم زن و هم مرد، شانه به شانه می‌جنگیم. مردان می‌توانند کاری را انجام دهند که زنان نمی‌توانند، و زنان می‌توانند کاری را انجام دهند که مردان نمی‌توانند انجام دهند. ما از یکدیگر حمایت می‌کنیم.

سوتلانا با بیان اینکه متاهل است و همسرش به عنوان سرباز در جبهه حضور دارد، گفت: من متاهل هستم، همسرم نیز سرباز است، تقریباً تمام خانواده سرباز هستند. ما از سال ۲۰۱۷ با همسرم ازدواج کردیم.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان یک زن در جبهه هیچ مشکلی نداشته است، ادامه داد: آدم می‌تواند به همه چیز عادت کند. من از زمان شروع جنگ ۶ ماه است که به مرخصی نرفتم. به خانه نرفتم. البته یک جا نمی‌مانیم. موقعیت ما مرتب تغییر می‌کند. هر جا می‌رویم. ما باید با اسلحه در دست برویم. نسبت زنان در گردان ما ۱۰ درصد است. ما برای هر چیزی آماده ایم، هر شرایطی آماده جنگ هستیم. انگیزه ما برای جنگ هرگز کاهش نخواهد یافت.

ساشا ۳۶ ساله که به همراه همسرش در گردانی که فرمانده سوتلانا در آن حضور داشت داوطلب شد و گفت که وقتی جنگ شروع شد تصمیم گرفتند فوراً به جبهه بروند. ما از خواب بیدار شدیم و تصمیم گرفتیم به جبهه برویم، چون اگر به جبهه نمی‌رفتیم چه کسی از کشور دفاع می‌کرد؟

ساشا گفت برای دفاع از وطن نیازی به سربازی حرفه‌ای نیست و شجاعت در اینجا مهم است.

وی با بیان اینکه او و همسرش در هنگام تیراندازی‌های شدید سعی می‌کنند از یکدیگر محافظت کنند، گفت: گاهی نه دیوار و نه سازه‌های دیگر نمی‌توانند در درگیری‌ها از مردم محافظت کنند. ما اینجا به شانس نیاز داریم، اما وقتی با همسرم هستم، قدرت از آن ماست. محافظت از یکدیگر ما را نجات می‌دهد.

سربازان زن اوکراینی

سربازان زن اوکراینی

سربازان زن اوکراینی

سربازان زن اوکراینی

سربازان زن اوکراینی

سربازان زن اوکراینی

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.