رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سرنوشت نوزاد مسعود رجوی چه شد؟

۱۹بهمن ۱۳۶۰ در جریان محاصره یک خانه تیمی در محله زعفرانیه تهران،همسر مسعود رجوی (مریم ابریشمچی) به همراه بیش از۲۰تن دیگر از سران گروهک منافقین به قتل رسیدند. فرزند چندماهه مسعودرجوی و ابریشمچی در جریان این عملیات در معرض خطر قرار گرفت.

 

یکی از پاسداران انقلاب با ایثارگری، ریسک بزرگی کرد و برای نجات جان نوزاد وارد خانه تیمی شد؛جایی که احتمال اصابت گلوله به او وجود داشت. پاسدار از جان گذشته کودک را نجات داد اما در حال خروج از معرکه،توسط منافقین مورد هدف قرار گرفت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ۲۴ آنلاین، کودک زنده ماند و شهید لاجوردی در برابر دوربین صداوسیما از پدربزرگ او خواست که برای تحویل گرفتن فرزندش به دادستانی مراجعه کند.

نوزاد(مصطفی رجوی) به پدربزرگش که ساکن مشهد بود تحویل شد، اما منافقین بعد از مدتی او را مخفیانه از کشور خارج کردند.

مصطفی رجوی مدتی در فرانسه بود و سپس به عراق برده شد تا در قرارگاه اشرف به پدرش و مادرخوانده اش(مریم قجرعضدانلو) بپیوندد.

مصطفی سالها در عراق ماند اما بتدریج نسبت به سازمان منافقین مسئله دار شد و حتی یکی دوبار دست به فرار ناموفق زد.او سرانجام به اروپا رفت و جسته گریخته اظهاراتی علیه پدرش و سازمان بیان کرد. وی که در واقع به قیمت شهادت یک پاسدار ایثارگر زندگی خود را بازیافته، هم اکنون در اروپا زندگی می کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.