رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سیتروئن نخستین قسط مشارکت با سایپا کاشان را واریز کرد

 مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: قرارداد میان سایپا با سیتروئن نهایی شده و در اواخر اسفند ماه ۹۵ نخستین قسط مشارکت با سایپا کاشان توسط سیتروئن به حساب سایپا واریز شد.

 شرکت های سایپا و سیتروئن که همکاری های خود را ۵۰ سال پیش با تولید ژیان آغاز کرده بودند و تجربه موفق تولید زانتیا را داشتند، در آخرین روز تیرماه پارسال با امضای تفاهم نامه ای تاسیس شرکت مشترک سایپا و سیتروئن همکاری خود را از سر گرفتند. سرمایه گذاری در این همکاری قرار است ۵۰ -۵۰ باشد و نخستین محصول مشترک تا پایان سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا ، آورده شرکت سایپا در این همکاری ۵۰ درصد سهام سایپا کاشان است و به این ترتیب ۵۰ درصد سهام شرکت سایپا کاشان به قیمت کارشناسی رسمی جمهوری اسلامی ایران به شرکت سیتروئن واگذار شد؛ این همکاری، شامل قطعه سازی داخلی، طراحی داخلی و توسعه محصول و صادرات ۳۰ درصدی در شبکه سیتروئن خواهد بود.

بر اساس برنامه طراحی شده برای این همکاری، قرار است تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی نخستین محصول مشترک را در این مجموعه به بازار عرضه کنیم. مجوز سرمایه گذاری سیتروئن برای این قرارداد در نخستین روزهای آذرماه توسط سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران صادر شد و به این ترتیب، سرمایه گذاری مستقیم خارجی از طریق خرید سهام یک شرکت ایرانی برای نخستین بار در صنعت خودروسازی کشور انجام شد.

اکنون مهدی جمالی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در نشست نوروزی مدیران ارشد این شرکت اعلام کرد: قرارداد میان سایپا با سیتروئن نهایی شده و در اواخر اسفند ماه ۹۵ نخستین قسط مشارکت با سایپا کاشان توسط سیتروئن به حساب سایپا واریز شد. جمالی در خصوص برنامه های اصلی گروه سایپا در سال ۹۶ گفت: ادامه روند افزایش تولید، همچنین کاهش هزینه ها در تمام سطوح شرکت با افزایش تولید و کاهش سرباره های قیمت از جمله برنامه های اصلی گروه سایپا در سال جاری است و می توانیم با مدیریت منسجم به این موفقیت دست یابیم و با این شرایط سایپا به روزهای اوج خود برخواهد گشت و این موضوع باید به عنوان مسیر راه در تمام بخش های گروه سایپا قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: توسعه محصول با این شتاب و قدرت قابل تصور نبود ولی خوشبختانه توانستیم در روزهای پایانی سال گذشته خودرو جدید کوئیک را رونمایی کنیم و امیدوارم در سال جاری نیز بر اساس برنامه ریزی انجام شده، خودرو جدید sp100 در زمان مقرر رونمایی شود و از تمامی همکاران انتظار دارم در تحقق پروژه sp100 کارهای محوله را به صورت ویژه پیگیری کنند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص بحث صادرات محصولات تولیدی تاکید کرد: امیدوارم مشکلاتی که در سال گذشته در حوزه صادرات برای صنعت ایجاد شد، بر طرف شود و در سال جاری با فعال شدن سایت های تولیدی عراق، لبنان و الجزایر بتوانیم صادرات سایپا را با اهداف برنامه هماهنگ کنیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.