رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سیف: سیاست های بانک مرکزی به انتخابات مرتبط نیست

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که برخی از اظهارنظرها درباره بازار ارز سیاسی است، گفت: سیاست های بانک مرکزی به انتخابات مرتبط نیست.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا ،  ولی الله سیف در گفت و گو با خانه ملت درباره قیمت ارز اظهار داشت: ثبات نسبی در بازار ارز در چهار سال گذشته در ایجاد ثبات نسبی در اقتصاد کشور تاثیرگذار بوده است.سیف اظهار داشت: برنامه ریزی های اقتصادی بانک مرکزی به نحوی بود که از نوسانات غیرمنطقی ارز جلوگیری شود و در این رابطه تلاش شد نگرش به بازار ارز اصلاح شود.

وی خاطر نشان کرد: باید اجازه داد قیمت ارز با واقعیت های اقتصاد هماهنگ باشد؛ البته نقش مهم بانک مرکزی به این نحو است که از هیجانات کوتاه مدت ناشی از اخبار سیاسی جلوگیری کند تا فرصت برای رونق بازار سوداگری ایجاد نشود.سیف تاکید کرد: بانک مرکزی در خصوص قیمت ارز پیش بینی انجام نمی دهد اما تلاش دارد از ایجاد شوک ناگهانی در بازار ارز جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: در بسیاری از کشورها که از درآمد نفتی برخوردارند با کاهش قیمت نفت، شوک در بازار ارز ایجاد می شود ، اما در ایران بازار مدیریت شد.سیف گفت: بانک مرکزی از آرامش نسبی ایجاد شده در اقتصاد، ناشی از ثبات نسبی در بازار ارز حمایت می کند و نباید فراموش کرد انجام این مهم در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: بخشی از اظهارنظرها درباره بازار ارز کارشناسی و علمی است اما بخشی از اظهارنظرها با توجه به نزدیک بودن انتخابات، سیاسی است.رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: سیاست های بانک مرکزی به انتخابات مرتبط نیست و با هدف منطقی بودن نرخ ارز، بازار را مدیریت می کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.