رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شرکت آمازون باز هم مورد اتهام آزار جنسی علیه زنان قرار گرفت

پنج کارمند زن شرکت آمازون از این شرکت به دلیل آزار جنسی و تبعیض نژادی شکایت کردند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پنج کارمند زن شرکت آمازون علیه این شرکت شکایت کردند. این زنان در زمینه‌های مختلف تجاری از انبار گرفته تا منابع انسانی شرکت کار می‌کردند. همه می‌گویند که آن‌ها پس از طرح شکایت از تبعیض نژادی، تبعیض جنسی یا آزار و اذیت جنسی، توسط مدیران سفیدپوست مورد آزار قرار گرفتند.

یکی از شاکیان، یک زن ۶۴ ساله سیاه پوست به نام پرل توماس، گفت که او پس از شکایت از اظهارات نژادپرستانه رئیس خود، در یک طرح بهبود عملکرد قرار گرفت. او گفت رئیسش از کلمه “n” در رابطه با او استفاده کرده است. دیانا کوئروو، مدیر ۴۰ ساله انبار لاتینا، گفت که پس از گزارش رئیس سفید پوست خود به دلیل نژادپرستی، اخراج شد. او ادعا می‌کند نظراتی مانند “لاتین‌ها تیغ می‌زنند”، درخصوص او استفاده کرده است. این دو نفر شرکت را ترک کردند اما سه زن دیگر هنوز در آمازون کار می‌کنند. پرونده‌های آن‌ها توسط Wigdor LLP، شرکت حقوقی نمایندگی شارلوت نیومن مدیر سیاه آمازون که همچنین از این شرکت به دلیل تبعیض نژادی و جنسیتی شکایت کرده است، تشکیل شده است.

شرکای Wigdor LLP، در بیانیه‌ای گفتند: “زنان و کارمندان رنگین پوست در تمام سطوح آمازون شکایات خود را از آزار و اذیت و تبعیض تحت پوشش قرار داده اند. ” “آمازون دیگر نمی‌تواند از رفتار توهین آمیز و تلافی جویانه توسط مدیران سفیدپوست را نادیده بگیرد. این‌ها مشکلات سیستمی است که در اعماق شرکت ریشه دوانده و توسط یک سازمان منابع انسانی تداوم یافته است که با کارکنانی که نگرانی خود را مطرح می‌کنند، به عنوان یک مشکل رفتار می‌کند. “

این پرونده‌های قضایی به دنبال اتهامات مشابه تبعیض جنسیتی و سوگیری در شرکت‌هایی مانند Pinterest و Google نیز وجود دارد. در ماه دسامبر، Pinterest دادخواستی را که COO سابق فرانسوا Brougher به قیمت ۲۲.۵ میلیون دلار مطرح کرده بود، حل و فصل کرد. بروگر گفت که او پس از شکایت از رابطه جنسی و حقوق نابرابر اخراج شد. تیمیت گبرو، محقق برجسته اخلاق هوش مصنوعی سیاه، در ماه دسامبر هنگام نوشتن مقاله‌ای در مورد خطرات مدل‌های بزرگ زبان، از گوگل اخراج شد. وی این شرکت را به نژادپرستی، متهم کرده است.

سخنگوی آمازون در بیانیه‌ای که از طریق ایمیل برای The Verge ارسال کرد نوشت: هرگونه ادعای تخلف را رد کرد و گفت: “ما در مورد هر یک از این موارد غیرمرتبط تحقیقات دقیق انجام می‌دهیم ما به هیچ وجه تبعیض یا آزار و اذیت را تحمل نمی‌کنیم، و به کارمندان توصیه می‌شوند شکایت‌های خود را برای هر یک از اعضای مدیریت و یا از طریق یک خط تلفن ناشناس مطرح کنند. “

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.