رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شناسایی ۵۸۵ تقلب در آزمون علوم تجربی

رئیس سازمان سنجش در مورد این موضوع توضیح داده‌اند و قرار است این موارد احتمالی تقلب دقیق‌تر بررسی شود. من تاکید می‌کنم که داوطلبان آزمون سراسری نباید نگران باشند و نتایج با دقت اعلام می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از عصر ایران، «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به موارد تقلب کشف شده در کنکور سراسری سال جاری و تخلفات احتمالی صورت گرفته به ایلنا گفت: رئیس سازمان سنجش در مورد این موضوع توضیح داده‌اند و قرار است این موارد احتمالی تقلب دقیق‌تر بررسی شود. من تاکید می‌کنم که داوطلبان آزمون سراسری نباید نگران باشند و نتایج با دقت اعلام می‌شود.

او تصریح کرد: ما ۵۸۵ تقلب در آزمون علوم تجربی را شناسایی کرده‌ایم و همه این موارد در دست رسیدگی است و شرکت کنندگان در آزمون سراسری اطمینان داشته باشند که در حق هیچ کسی بی‌عدالتی نخواهد شد.

زلفی‌گل با بیان اینکه در حوزه‌های امتحانی در راستای جلوگیری از تقلب و انتشار سوالات از جمر استفاده شده بود، یادآور شد: داوطلبان توجه داشته باشد که این امکان وجود دارد که پاسخنامه‌ها رصد شود و با توجه به دقتی که در کار وجود داشته، حقی پایمال نخواهد شد.

گفتنی است؛ هیئت منتخب تحقیق و بررسی ابعاد برخی شبهات مطرح شده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ که به دستور رئیس جمهور تشکیل شده بود، سلامت کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در تمامی رشته‌ها و گروه‌ها را تأیید قطعی کرده است.

در گزارش این هیئت منتخب تصریح شده است؛ پس از بررسی دقیق تمامی گزارشات و مستندات ارائه شده از سوی دستگاه‌های مذکور صحت برگزاری این آزمون در بخش‌های مختلف شامل طراحی سؤالات، چاپ، قرنطینه، توزیع و دیگر مراحل فرایند اجرایی، هیچ گونه شائبه و کمبودی نداشته و با توجه به اقدامات سازمان سنجش آموزش کشور و همکاری تمامی دستگاه‌های دست‌اندرکار در امر برگزاری این آزمون، سلامت کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در تمامی رشته‌ها و گروه‌ها مورد تأیید قطعی است و با توجه به پیش‌بینی‌های چند لایه کنترلی و امنیتی و اشراف کامل دستگاه‌های نظارتی هیچ حقی از هیچ یک از داوطلبان تضییع نشده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.