رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شناسنامه شاه و فرح در اختیار بنیاد مستضعفان است

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به جزئیاتی از اموال و املاک، خودروها، کاخ‌ها و خانه‌های غصب شده از سوی خاندان فاسد پهلوی اشاره کرد و گفت: همه این اموال را به مردم برمی گردانیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، پرویز فتاح صبح دیروز در آیین واگذاری صدوسیزده‌هزارمین سند املاک غصب شده از سوی خاندان پهلوی به مردم با بیان اینکه نجاست رژیم منحوس پهلوی پاک شدنی نیست، گفت: ۴۴ هزار فقره املاک و سند از سوی خاندان پهلوی غصب شده است و اموال مردم را بدون پرداخت ریالی تصاحب کردند. درآمد رضاخان از اجاره املاک در ۸۰ سال قبل ۷۰ میلیارد تومان بود و از مجموع ۴۴ هزار فقره فقط ۲ هزار و ۱۰۰ فقره آبادی بوده است.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به افتتاح موزه خودرو و نمایش ۲۳۰ خودرو تاریخی گفت: برخی از خودروها در دنیا بی نظیر هستند و سه کارخانه جمع شده بودند تا برای پسر چندساله شاه ملعون، خودرو تولید کنند. فتاح با اظهار اینکه برخی از قطعات خودرو رضاشاه از طلا بوده است، ادامه داد: هیچ‌کدام از موزه‌ها در کشور مصادره نشد و همه آن در دست میراث فرهنگی قرار دارد و خاندان پهلوی تمام تابلوها و فرش‌های نفیس را تصاحب کرده بودند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه فساد دربار و خاندان پهلوی قابل پاک شدن نیست، از مردم خواست تحت تأثیر فضای مجازی قرار نگیرند و گفت: در حال حاضر همه اموال و خودروها حفظ و بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شناسنامه شاه، فرح و … در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد، گفت: آن‌ها تصور می‌کردند که دوباره برمی گردند، ولی پول‌های زیادی را از کشور خارج کردند و برآورد ما این است که آن‌ها ۱۰۰ میلیارد دلار پول از کشور خارج کردند.

فتاح با اشاره به اینکه ۳۵ هزار هکتار از اموال غصب شده به دست خاندان پهلوی به مردم واگذار شده است، گفت: هنر جمهوری اسلامی این است که اموال غصب شده را به مردم برگردانده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.