رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شهرداری: تعداد سگ‌های بی‌صاحب تهران بیش از ۴۰۰ هزار قلاده است!

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره آمار سگ‌های ولگرد گفت: تعداد سگ‌های بدون صاحب در استان تهران بیش از ۴۰۰ هزار قلاده است! تاکید می‌کنم که در نقاهتگاه آرادکوه، اصلا معدوم‌سازی نداریم.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، شادی مالکی، معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره آمار سگ‌های ولگرد در شهر تهران اظهار کرد: براساس آخرین برآوردها، تخمین زده می‌شود که بین ۵ تا ۶ هزار سگ بدون صاحب در شهر تهران داشته باشیم اما تعداد سگ‌های بدون صاحب در استان تهران بیش از ۴۰۰ هزار قلاده است! البته بنابر دلایلی به ویژه رهاسازی سگ‌ها در اطراف تهران نمی‌توان آمار دقیقی از تعداد آنان ارائه کرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه این سگ‌ها مبتلا به چه بیماری‌هایی هستند،‌ گفت: به صورت کلی، حیوانات بدون صاحب که تحت تیمار فرد خاصی قرار نمی‌گیرند، مبتلا به بیماری‌هایی نظیر انگل‌های داخلی و خارجی، قارچ‌های پوستی و … هستند البته باید بگویم در ۴-۵ ماه اخیر که مسئولیت رسیدگی به این حیوانات به سازمان مدیریت پسماند سپرده شده است، نمونه مشکوک به هاری در شهر تهران نداشتیم. اسناد قبلی نیز نشان می‌دهد که در ۳ سال گذشته حیوان مبتلا به هاری در شهر تهران نداشتیم اما در استان تهران ۲ نمونه مبتلا به هاری یافت شده است.

مالکی، غذادهی به حیوانات از سوی شهروندان را امری اشتباه دانست و گفت: درباره این موضوع، ۲ نگاه وجود دارد، عموم مردم غذا دادن به حیوانات را امری نیکوکارانه می‌دانند اما بسیاری از کارشناسان محیط زیست و حیوات وحش معتقدند که غذا دادن به گونه‌هایی که در حال انقراض نیستند، کار درستی نیست. حیوانی که به صورت آزاد در طبیعت زندگی می‌کند باید بتواند غذایش را خودش به دست بیاورد. از سویی دیگر، غذا دادن به حیواناتی نظیر روباه، شغال، گرگ و … باعث می‌شود که آنان به حریم شهرها و محل سکونت انسانی نزدیک شده و همین موضوع چالش‌های جدی را به وجود می‌آورد. برای مثال، روباه منبع بیماری هاری است و واکسیناسیونی که انجام می‌دهیم برای سگ‌هاست.

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تأکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود که به حیوانات غذا ندهند چرا که هرچه قدر در موضوع عقیم‌سازی فعالیت کنیم، تا زمانی که غذادهی داشته باشیم، جمعیت حیوانات رو به افزایش می‌رود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.