رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شهروندان همچنان چشم انتظارِ بازگشایی سینما‌های باغ کتاب

با توجه به فروکش شدن کرونا و کاهش اعمال محدودیت های کرونایی، پردیس سینمایی باغ کتاب همچنان درب‌های خود را به روی مردم بسته است.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پردیس سینمایی باغ کتاب دارای ۱۰ سالن نمایش و گنجایش ۱۳۰۰ نفر است و تا قبل از شیوع کرونا همه روزه میزبان شهروندان بود و استقبال از این سالن‌های نمایش بی نظیر بود، اما زمانی که ویروس منحوس کرونا به میدان آمد، این سینما‌ها با مردم خداحافظی کردند و در حال حاضر که ۲ سال از این موضوع می‌گذرد باز هم درب پردیس سینمایی باغ کتاب بر روی شهروندان بسته است و همچنان علاقمندان پشت درب‌های بسته چشم انتظار هستند.

نکته مهم این است که ویروس کرونا تا حدودی فروکش شده و اعمال محدودیت‌های کرونایی هم به حداقل ممکن رسیده است. همچنین کارشناسان معتقدند که یکی پردیس سینمایی باغ کتاب از بهترین سینمایی‌های ایران در چند سال گذشته بوده و درست زمانی افتتاح شد که سینمای ایران به شدت با مشکل کمبود سینما رو به رو بود و اضافه شدن این ظرفیت بخشی از بحران کمبود سالن‌های سینمایی را برطرف کرد.

افزون بر این؛ احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران مدتی قبل درباره این موضوع در صحن علنی شورای شهر تذکر داد و گفت: این موضوع را به جد پیگیر هستیم؛ اما گره‌ای از دوره قبلی مدیریت شهری، پیش آمده است چرا که سینما‌ها در قالب پروژه مشارکتی ساخته شده بود.

قرار بود در زمان مشخص، پیمانکار از این سینما‌ها بهره برداری کند که متأسفانه با آغاز دوران کرونا و اعمال محدودیت‌ها اشکالاتی در نحوه بهره برداری از سینما‌ها ایجاد می‌شود.

امید است شهرداری تهران این موضوع مهم را در دستور کار حل قرار دهد و من تاکنون چند مرتبه در این خصوص تذکر دادم و لازم است هرچه سریعتر این ۹ سینما در اختیار مردم قرار گیرد، انتقاد ما به معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران این است که هنوز این مشکل حل نشده است.

در این راستا ۲۶ آذر ماه امسال بود که چنین موضوعی که دغدغه بیشتر شهروندان بود را از محمدامین توکلی زاده معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران پیگیری کردیم، او در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد که یک اختلافى از گذشته به مجموعه مدیریت شهری فعلی رسیده و این اختلاف میان پیمانکاران و شرکت توسعه شهرداری است. به این دلیل که بتوان درباره آن تصمیم گیرى مناسب و درستى کرد، مجموعه را کامل تحویل باغ کتاب دادیم و از این پس سازمان فرهنگى هنرى شهردارى با پیمانکاران در ارتباط است و گفتگو مى کند.

توکلی زاده همچنین گفت که بناست این سینما‌ها تا پایان سال بازگشایى شوند؛ این به نوع خود خبر بسیار خوب و امیدوار کننده‌ای بود، اما با توجه به اینکه تنها ۱ ماه و چند روز به پایان سال مانده، بازگشایی سینما‌های باغ کتاب را از سیدمحمدحسین حجازی مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد مطلع شدیم، او در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد که آنطور که من خبر دارم مشکلات باغ کتاب حل شده و توافقات آن انجام شده است، در تلاش بودیم که مردم بتوانند برای جشنواره فیلم فجر به سینما‌های باغ کتاب مراجعه کنند، اما نشد.

وی گفت: به نظر می‌رسد تا اواخر امسال این سینما‌ها بازگشایی شود، مشکل آن حقوقی بوده است، پیمانکار با باغ کتاب مشکل دار شده بود.

البته این نکته ناگفته نماند که یکی از تاکیدات زاکانی شهردار تهران تلاش برای حل مسائل و مشکلات گذشته و بهره‌برداری کامل از زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی موجود است و انتظار می‌رود که این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند، زیرا علاوه بر مردم، صدای برخی اعضای شورای شهر تهران هم درآمده و نیازمند تدبیری جدی برای حل مشکل است تا چشم انتظاری مردم به پایان برسد و مثل چند سال قبل، مجددا باغ کتاب از حضور حداکثری مردم رنگ و بوی خاصی به خود بگیرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.