شکست عربستانی‌ها این بار در فوتبال آسیا

روزنامه‌های قطری در گزارش‌هایی به جزئیات انحلال کنفدراسیون تازه تاسیس عربستان سعودی با عنوان کنفدراسیون فوتبال جنوب غرب آسیا پرداختند.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، تلاش‌های ترکی آل شیخ وزیر ورزش سعودی برای رسمیت یافتن کنفدراسیون جنوب غرب آسیا پیش از آنکه اهداف سیاسی آنها را محقق کند به رسوایی و البته ناکامی عربستان و متحدانش منجر شد.

به گزارش روزنامه الوطن قطر، حالا پرده از نیت‌های سیاسی آنها در دنیای ورزش و خصوصا فوتبال برداشته شده تا باز هم سعودی و متحدانش به اهداف خودشان نرسند. ۷ فدراسیون هند، بنگلادش، نپال، بوتان، مالدیو، سریلانکا و پاکستان پیش از اعلام رسمی تشکیل این کنفدراسیون انصراف خودشان را اعلام کردند تا عربستان، امارات و بحرین را مات و مبهوت کنند.

برخی از رسانه‌های هندی دلیل این کناره‌گیری را اختلاف نظر پیرامون حمایت از عادل عزت، رئیس سابق فدراسیون فوتبال عربستان دانسته‌اند. او که برای رسیدن به ریاست AFC از فدراسیون عربستان استعفا کرد و سپس ریاست کنفدراسیون جنوب غرب آسیا را بر عهده گرفت به دنبال جمع کردن رای در رقابت با شیخ سلمان بود.

حالا دیگر تردیدی در خصوص اهداف سیاسی ترکی آل شیخ وزیر ورزش سعودی در ورزش و فوتبال باقی نمانده، پس از ناکامی او در معادلات سیاسی مصر و سپس مراکش و حالا در این کنفدراسیون، همه به خوبی می‌دانند که ترکی آل شیخ چه اهدافی را دنبال می‌کند و به دنبال تحقق توطئه‌های خودش در فوتبال است.

روزنامه الرایه قطر نیز در گزارش مفصلی به بررسی این موضوع پرداخته که در این گزارش به تلاش‌های ناکام سه کشور عربستان، امارات و بحرین با اصطلاح «مثلث شوم» اشاره شده است.

نویسنده این روزنامه اضافه کرده، این ۳ کشور ناکام بودند که می‌خواستند قطر را در محاصره اقتصادی، سیاسی و ورزشی قرار دهند و در نخستین گام از قدرت نفوذ ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا بکاهند اما در رسیدن به همه اهدافشان ناکام شدند. آنها مثلث ناکامی‌ها و شکست‌ها هستند همانطور که می‌خواستند حق میزبانی از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را از ما بگیرند اما به این هدف نرسیدند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.