طرح مالیات بر مسکن خالی در مجلس یازدهم تصویب شود

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی مسکن و ملک گفت: طرح مالیات بر مسکن خالی و همچنین مالیات در عایدی سرمایه در این مجلس باید تصویب شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، «سید موسی موسوی» روز یکشنبه در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر مشکلات مردم سر جای خود باقی بماند، یکسال دیگر همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، گروه های رسانه ای جنجال می کنند که مجلس انقلابی کاری نتوانست بکند پس دولت انقلابی هم کاری از پیش نخواهد برد و اینگونه مردم را از شرکت در انتخابات مایوس خواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر مشکلات با سهل انگاری دولت سر جای خود باقی بماند و مجلس هم اقدامی نکند، مردم پراید ۹۰ و۱۰۰ میلیونی را هم از چشم دولت دیده هم از چشم مجلس می بینند و دیگر نه به چپ اعتماد می کنند نه به راست؛ نه به مجلس اعتماد می کنند و نه به دولت.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس یازدهم شورای اسلامی با تاکید براینکه اهل تعامل سازنده هستیم و عنادی با دولت نداریم، خاطرنشان کرد: اما اگر اراده ای جدی برای حل مشکلات نبینیم مجلس از همه ابزارهای نظارتی خود از جمله طرح سوال و استیضاح استفاده خواهد کرد.

موسوی با اشاره به گرانی سرسام آور قیمت مسکن، تصریح کرد: اکنون قیمت زمین و ملک سر به فلک کشیده و جوانان امیدی به خانه دار شدن ندارند؛ مجلس یازدهم برای مهار این گرانی سرسام آور، طرح کلی اصلاح نظام مالیاتی از جمله نظام مالیاتی بر مسکن خالی و مالیات بر عایدی سرمایه را به تصویب برساند. مجلس باید با تصویب طرح دو فوریتی برای کسانی که از سهام عدالت جا ماندند و اکنون احساس تبعیض دارند، تدبیری بیندیشد.

وی اضافه کرد: مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان هم باید فکر کند تا بازنشستگانی که هشت شان گرو ۹ شان است از این وضعیت رهایی یابند. باید برای اشتغال جوانان و ازدواج، نه فقط در حرف بلکه درعمل، گام جدی بردارد مجلس تحول را از خود آغاز کرده و طرح شفافیت آرا، طرح اصلاح قانون انتخابات و طرح خود نظارتی را به اجرا درآورد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با بیان برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: با حضور ریاست جمهوری، چند پروژه در لامرد افتتاح شد که همه دارای نواقص بود. با وجود گذشت چند هفته از افتتاح ام آر آی، هنوز امکانات لازم را ندارد. از ریس جمهور می خواهم برای وارد نشدن خدشه بیشتر به اعتماد مردم به نظام، ضروری است دستور اکید دهید به سرعت وزرای مربوطه نواقص را برطرف نموده و استفاده عملی برای مردم از امکانات فراهم شود.

وسی ادامه داد: از مجموعه اطلاعاتی و قضایی استان فارس بابت گزارش فساد ورزش استان و بازداشت مدیر کل ورزش استان و برخی مدیران ارشد ورزش فارس تشکر می کنم. با توجه به حرف و حدیث فراوان از فساد در پروژه های ورزشی منطقه از دستگاه قضایی می خواهم این موضوع را به دقت بررسی کرده و دست دزدان بیت المال را از ریشه قطع کند. به وزارت صنعت و ایمیدرو هشدار جدی می دهم که جوانان انتظار دارند استخدام بر مبنای شایستگی افراد باشد نه پارتی بازی و توجه به سوابق سیاسی. در طرح عملیاتی پارسیان انتظار دارم از استخدام افراد غیربومی به طور جد خود داری کنند.

موسوی با اشاره به اینکه اختصاص عوارض آلایندگی از حقوق مسلم مردم منطقه است، گفت: متاسفانه مردم در این چند سال فقط وعده می شنوند از سازمان برنامه ریزی کشور خواستارم نسبت به واریز حق آلایندگی به شهر لامرد اقدام کند. از استاندار فارس بابت تسریع در تصویب شهر جدید تابناک تقدیر می کنم و از وزیر راه انتظار دارم پیرو مذاکرات قبلی موضوع را به اطلاع شهرسازی برساند. آزاد راه حیاتی لامرد پارسیان که مدت مدیدی است متوقف شده با توجه به اهمیت ارتباطی این کریدور ارتباطی سریعتر عملیات اجرایی از سر گرفته شود. از وزیر نیرو می خواهم احداث نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی لامرد که سالیان سال ملغی شده را مجددا به جریان بیندازد که می تواند صنعت برق لامرد را تامین نمایند. همچنین طرح آب شیرین کن و انتقال آب از دریا را که غیرفعال شده دوباره فعال کند.

وی افزود: پروژه های مهم و اشتغالزایی شهر صنعتی مرکز شهرستان مهر نیازمند تلاش مسئولان امر و نیازمند مساعدت بانکی است. از وزیر نفت می خواهیم در خصوص انتقال نیروگاه یک صد مگاواتی پارسیان و تامین برق صنایع موجود و هزینه انتقال را مدنظر قرار دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.