طرز تهیه سالاد هویج و کدو سبز خوشمزه به روش رژیمی

سالاد هویج و کدو سبز یکی از انواع سالادهای بسیار خوشمزه و رژیمی بین المللی است.

به گزارش اینتیتر به نقل از چی شی، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد هویج و کدو سبز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • کدو سبز۴ عدد قلمی
  • هویج۴ عدد بزرگ
  • ماست چکیده۱ پیمانه
  • شوید خشک۱ قاشق چایخوری
  • گردو۱ فنجان
  • سیر۱ حبه
  • روغن زیتون و نمک به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد هویج و کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه سالاد هویج و کدو سبز ابتدا کدو سبز را پوست می گیریم، سپس با رنده درشت رنده می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله کدو سبز رنده شده را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا آب بیندازد، سپس مقداری نمک اضافه کرده و تفت دادن را تا زمانی که آب کدو سبز به طور کامل کشیده شود، ادامه می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه آب کدو سبز کشیده شده، آنرا از تابه خارج می کنیم. در ادامه هویج ها را با رنده درشت رنده می کنیم، سپس مجددا ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون به تابه اضافه می کنیم. در ادامه هویج را به تابه افزوده و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

هویج را هم به خوبی تفت می دهیم تا آب آن کشیده شود، سپس از تابه خارج کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه کدو سبز را هم به کاسه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شوند.

مرحله پنجم

در همین حین سس سالاد را آماده می کنیم، برای این منظور سیر را رنده می کنیم و به همراه شوید خشک، گردوی خرد شده و ماست داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

مواد سس را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس به کاسه حاوی هویج و کدو سبز اضافه می کنیم. حالا سالاد را به خوبی ترکیب می کنیم تا با سس ترکیب شود. در ادامه سالاد را در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود، سپس سرو می کنیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.