رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

طرز تهیه مربای سیب زرد و قرمز

بهتر است یخچال خود را نگاهی بیاندازید و اگر سیب‌هایی در آن باقی مانده، یک شیشه مربا آماده کنید، ادامه مطلب را بخوانید و بعد از چند ساعت یک مربا خوشمزه داشته باشید.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنازندگی، همیشه میوه‌هایی در خانه داریم که خورده نمی‌شوند و پختن مربا یکی بهترین راهکارهایی است که میوه دور انداخته نشود. سیب قرمز و زرد از جمله میوهایی است که معمولا در ظرف‌های میوه و یخچال باقی می‌ماند و کیفیت خود را از دست می‌دهد. بهتر است یخچال خود را نگاهی بیاندازید و اگر سیب‌هایی در آن باقی مانده، یک شیشه مربا آماده کنید، ادامه مطلب را بخوانید و بعد از چند ساعت یک مربا خوشمزه داشته باشید.

آنچه لازم دارید

پختن مربا از آن جهت می‌تواند کاری راحت باشد که مواد اولیه آن چنانی نمی‌خواهد و اگر یخچال و کابینت را زیر و رو کنید تمام آن چه لازم است را پیدا می‌کنید. برای تهیه مربای سیب مواد ابتدا مواد زیر را آماده کنید:

  • شکر ۱ کیلوگرم
  • سیب ۱ کیلوگرم
  • گلاب ۴ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش ۳ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • طرز تهیه مربای سیب زرد و قرمز

آنچه باید انجام دهید

حالا باید مواد را آماده کنید. سیب ها را پوست بگیرید و هسته های آن را جدا کنید و به هر اندازه‌ای که با به نظر خود شما مناسب است قطعه قطعه کنید. در کاسه‌ای بزرگ سیب‌ها بریزید و ۱ لیوان آب را با ابلیمو مخلوط کنید و روی سیب‌ها بریزید. اگر این کار را انجام دهید سیب‌ها تیره نمی‌شود و تغییر رنگ نمی‌دهد. بعد از این کار ۴ لیوان آب را در قابلمه بریزید و روی حرارت نسبتا زیاد قرار دهید و شکر را به آب اضافه کنید و کمی با قاشق شکر را در آب هم بزنید تا زودتر حل شود و شربت شما آماده شود.

در این مرحله سیب‌ها در آبکش بریزید و بعد از به جوش آمدن شربت، سیب‌ها را اضافه و حرارت را ملایم کنید. تا مربا به غلظت مطلوب برسد و زعفران دم کرده را نیز به شربت اضافه کنید. اجازه دهید تا مربا پخته شود. باید سیب‌ها را تست کنید تا به نرمی مطلوب برسد. دقت کنید شربت شما غلظت مناسب را داشته باشد و این نکته ضروری را بدانید که پس از سرد شدن شربت مربا سفت تر می شود.

در آخرین مرحله پخت مربا، گلاب را اضافه کنید و با قاشق آرام در مربا مخلوط و قابلمه را از روی حرارت بر دارید. بعد از این که مربا خنک شد در شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.