رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

طلای جهانی همچنان صعودی

قیمت طلا امروز(چهارشنبه) نزدیک به بالاترین حد خود در سه ماه گذشته ثابت ماند، زیرا نشانه‌هایی از کاهش تورم در ایالات‌متحده شرط‌ها را برای افزایش نرخ بهره کمتر، افزایش داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا در ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۶.۷ درصد کاهش به ۱۷۷۲ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۳۸ درصد کاهش به ۱۷۷۳ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس رسید.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی در DailyFX گفت: طلا همچنان تا حد زیادی به فدرال‌رزرو وابسته است و می‌توانیم ببینیم که این فلز گرانبها از زمان افزایش هفته گذشته به نوعی به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده در ماه اکتبر کمتر از حد انتظار افزایش یافته و شواهدی مبنی بر شروع کاهش تورم است. این داده‌ها به دنبال افزایش کمتر از حد انتظار در هفته گذشته در قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه اکتبر، این امیدها را تقویت کرده است که فدرال رزرو آمریکا می‌تواند افزایش نرخ بهره خود را در آینده کاهش دهد.

با این حال، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفت که با پیش‌بینی افزایش بیشتر برای کاهش تورم به هدف دو درصدی فدرال‌رزرو، او شواهد اندکی می‌بیند که انقباض سیاست پولی تهاجمی تورم را کاهش دهد.

در حالی که طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن در زمان عدم اطمینان سیاسی و مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزایش نرخ بهره تمایل به کاهش جذابیت شمش را دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۱.۵۹ دلار رسید. پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۰۱۵ دلار و ۴۶ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۲۰۸۷ دلار و شش سنت رسید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.