رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

طلا از گام‌های صعودی دلار و نفت بازماند

قیمت طلا امروز پنج‌شنبه بدون تغییر باقی ماند، دلار افزایش یافت و بازدهی در نزدیکی قله‌های چندساله قرار گرفت و حمایت از تشدید بحران اوکراین را خنثی کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش ۴.۷۰ درصدی به ۱۹۳۹ دلار و ۳۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با کاهش ۰.۲۴ درصدی به ۱۹۴۰ دلار و ۳۰ سنت رسید. این به‌روزرسانی قیمت طلا در ساعت ۹ و ۱۸ دقیقه صبح به وقت شرقی است.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا در روز چهارشنبه افزایش یافت زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال محافظت در برابر تورم فزاینده و عدم اطمینان ناشی از رویدادهای اوکراین بودند و بازدهی اوراق قرضه ایالات‌متحده افزایش یافته است. در روز گذشته هر اونس طلا به ۱۹۴۳.۷۵ دلار و قیمت طلای آمریکا با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۹۴۴.۴۰ دلار رسید.

شاخص دلار در روز چهارشنبه افزایش یافت و باعث شد طلا برای دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد زیرا قیمت نفت دوباره بالا رفت و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دیگر رهبران اروپایی قصد اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه را داشتند.

شاخص بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری نزدیک به اوج خود از ماه می ۲۰۱۹ باقی ماند و دارایی‌های بزرگ‌ترین صندوق قابل معامله با پشتوانه طلا در جهان، روز چهارشنبه با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۰۸۷.۶۶ تن رسید که بالاترین میزان از ۲۶ فوریه ۲۰۲۱ است.

پالادیوم که توسط خودروسازان در مبدل‌های کاتالیزوری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای استفاده می‌شود، با افزایش ۱.۵ درصدی به ۲۵۴۹.۳۴ دلار در هر اونس رسید.

هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۵.۰۸ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۱۶.۹۹ دلار رسید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.