رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

طلا حبس شد

طبق نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، قیمت طلا که در بازه محدودی حبس شده است، انتظار نمی رود به این زودی جهت مشخصی پیدا کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، قیمت طلا از اواسط ژوییه مقاومت در سطح ۱۸۳۰ دلار را آزموده اما موفق نشده است این سطح را حفظ کند. جدیدترین ناکامی طلا برای عبور از مرز ۱۸۰۰ دلار در آستانه تعطیلات آخر هفته باعث ناامیدی سرمایه گذاران و تحلیلگران خوش بین به این فلز ارزشمند شد.

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا با هفت دلار و ۹۰ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، در ۱۷۹۲ دلار و ۱۰ سنت بسته شد و برای کل هفته بیش از دو درصد کاهش نشان داد که نخستین کاهش هفتگی در پنج هفته گذشته بود.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA گفت: به نظر می رسد طلا در محدوده ۱۷۶۰ تا ۱۸۴۰ دلار محبوس شده است و هفته جاری اخبار قابل توجهی در کار نخواهد بود تا این وضعیت را تغییر دهد.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر معادل ۶۰ درصد نظر خنثی داشتند. در این بین سه نفر معادل ۲۰ به افزایش قیمت طلا و به همین تعداد به کاهش قیمت طلا رای دادند.

اگرچه سرمایه گذاران همچنان به طلا خوش بینی دارند اما عدم علاقه به بازار این فلز ارزشمند کاملا واضح است. تعداد شرکت کنندگان در نظرسنجی هفته جاری پایینترین رکورد را از ماه مه سال ۲۰۱۹ به این طرف داشت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد، ۴۹۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۲۷۴ نفر معادل ۵۵ درصد به افزایش قیمت طلا و ۱۲۷ نفر معادل ۲۶ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۹۳ نفر معادل ۳۵ درصد نظری نداشتند.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالای ساکسو بانک در این باره گفت: طلا همچنان تقلا خواهد کرد زیرا دلار آمریکا نسبتا قوی مانده است. در حالی که بازده واقعی اوراق قرضه در محدوده منفی قرار دارد، دلار آمریکا قابل توجه ترین مانع در برابر طلا مانده است.

اگرچه هانسن انتظار ندارد قیمت طلا به این زودی بالاتر برود اما پیش بینی نمی کند در فضای فعلی اونس طلا در پایین مرز ۱۸۰۰ کاهش قیمت بیشتری پیدا کند. وی گفت: بازار طلا شاهد تقاضای فیزیکی قوی است اما اگر قیمتها بالاتر رود، در این صورت باید سرمایه گذاران کاغذی و سفته بازان به بازار برگردند و آنها تا زمانی که بازگشت قیمتها به بالای ۱۸۳۰ دلار را مشاهده نکنند، حاضر به بازگشت نخواهند بود.

دیوید میدن، تحلیلگر بازار در شرکت اکوئیتی کپیتال گفت: وی انتظار دارد طلا در بازه محدودی بماند. ابهامات رو به رشد بازار همچنان تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را حفظ می کند.

مارک چندلر، مدیرعامل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز گفت: وی نسبت به قیمت طلا بدبین است زیرا نیروی صعودی بیشتری برای دلار آمریکا در کوتاه مدت مشاهده می کند. تورم رو به رشد نرخهای بهره را بالاتر می برد و از دلار آمریکا پشتیبانی می کند.

با این حال بعضی از تحلیلگران حاضر نیستند از خوش بینی به طلا دست بکشند. آدام بوتون، استراتژیست ارزی ارشد فارکس لایو اظهار کرد: وی به دورنمای قیمت طلا خوش بین است زیرا تورم بالاتر می رود.

نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت ABC Bullion هم با اشاره به عوامل فنی حمایت کننده، نسبت به افزایش قیمت طلا ابراز خوش بینی کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.