رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

طلا روی لبه چاقو!

بازار طلا شاهد احساسات متزلزل است اما قیمت باید در هفته آینده بالای ۱۶۲۰ دلار باقی بماند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، طلا بار دیگر، روی لبه چاقو قرار گرفته است زیرا قیمت‌ها هفته را زیر ۱۶۵۰ دلار در هر اونس به پایان می‌رسانند و بعید به نظر می‌رسد که احساسات آشفته بازار هیچ جهت روشنی را برای این فلز گرانبها در هفته آینده ارائه کند.

آخرین نظرسنجی کیتکو نیوز گلد نشان می‌دهد که تحلیلگران صعودی و سرمایه‌گذاران خرد مزیت اندکی دارند. برخی تحلیلگران اظهار کردند: بسیاری از سرمایه‌گذاران همچنان منتظر نشانه‌های واضحی هستند که فدرال رزرو سرعت افزایش تهاجمی نرخ بهره خود را تا پایان سال کاهش خواهد داد. به گفته تحلیلگران، نشست سیاست پولی فدرال رزرو در دوم نوامبر، نیروی محرکه قیمت طلا در هفته آینده خواهد بود.

شان لوسک، یکی از مدیران هجینگ تجاری در والش تریدینگ گفت که او انتظار دارد انتظارات فعلی بازار، مشابه سایر شایعات بازار، کمرنگ شود. لوسک گفت که انتظار دارد در هفته آینده شاهد کاهش قیمت طلا باشد. او گفت: تا زمانی که شفافیت را از فدرال رزرو دریافت نکنیم، رالی طلا همچنان ادامه دارد و فکر نمی‌کنم هفته آینده شفافیت زیادی از فدرال‌رزرو دریافت کنیم.

نتایج نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نشان داد که وال استریت در هفته آینده یک شیب اندکی صعودی در قیمت طلا خواهد داشت. از ۱۷ تحلیلگر شرکت‌کننده در نظرسنجی، هفت تحلیلگر یا ۴۱ درصد انتظار دارند قیمت‌ها در هفته آینده افزایش یابد. در همین حال، ۶ تحلیلگر معادل ۳۵ درصد در کوتاه‌مدت نزولی و چهار تحلیلگر معادل ۲۴ درصد نسبت به طلا بی‌طرف بودند.

این هفته ۴۷۳ پاسخ دهنده در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. در مجموع ۲۰۰ رای‌دهنده یا ۴۳ درصد خواستار افزایش قیمت طلا شدند. ۱۶۹ نفر دیگر یا ۳۷ درصد پیش‌بینی کردند طلا سقوط خواهد کرد. ۹۴ رای‌دهنده باقی مانده، یا ۲۰ درصد، خواستار یک بازار خنثی شدند.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line futures گفت که در کوتاه‌مدت نسبت به طلا بی‌طرف باقی می‌ماند زیرا افزایش نرخ بهره فدرال رزرو همچنان بر این فلز گرانبها تاثیر می‌گذارد. او گفت: هیچ چیزی مانع از آن نمی‌شود که طلا در کوتاه‌مدت به زیر ۱۶۰۰ دلار در هر اونس برسد و این اظهارنظر جسورانه‌ای نیست و اگر قیمت به زیر ۱۸ دلار در هر اونس کاهش یابد، به دنبال خرید نقره هستم.

از نظر فنی، طلا به آرامی در حال چرخش است. به نظر می‌رسد طلا در حوالی تصمیم چهارشنبه آینده فدرال رزرو نوسان داشته باشد که به طور بالقوه می‌تواند بر روند دلار آمریکا تأثیر بگذارد.

دارین نیوسام، رئیس Darin Newsom Analysis نیز انتظار دارد که در هفته آینده نوساناتی داشته باشد. با این حال، وی افزود تا زمانی که طلا بتواند بالاتر از پایین‌ترین سطح اخیر خود در حدود ۱۶۲۰ دلار در هر اونس باقی بماند، در این صورت در یک روند صعودی میان مدت باقی خواهد ماند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.