رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

فرمان جدید مهاجرتی ترامپ اعلام شد

دونالد ترامپ فرمان مهاجرتی جدید خود را امروز (دوشنبه) اعلام کرد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، این فرمان مهاجرتی در واقع نسخه اصلاح شده فرمان پیشین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری است که توسط سیستم قضائی آمریکا متوقف شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بر اساس این دستور اجرایی جدید درباره ممنوعیت‌های مهاجرتی، عراق از لیست هفت کشور ممنوعه حذف شده است.

به گفته منابع نزدیک به کاخ سفید، نام شش کشور دیگر همچنان در لیست باقی خواهد ماند و ممنوعیت سفر آنها برای ۹۰ روز اجرایی می‌شود. دولت آمریکا در دستور اول ورود دارندگان گرین کارت را هم ممنوع کرده بود اما در دستور جدید این محدودیت برداشته شده است.

منابع آگاه تاکید کردند که وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی آمریکا با حذف نام کشور عراق از لیست کشورهایی که اتباعشان اجازه سفر به ایالات متحده را ندارند، موافقت کرده‌اند. ظاهرا دلایل آنها عمدتا نقش عراق در مبارزه با داعش بوده است. علاوه بر این، وزیر امنیت داخلی آمریکا هم از این حرکت حمایت کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دستور اجرایی اول درباره ممنوعیت مهاجرتی را در ۲۷ ژانویه امضا کرد اما این حکم در دادگاه‌های فدرال آمریکا به چالش کشیده شده و نهایتا اجرای آن متوقف شد. پس از آن ترامپ متعهد شد تا دستور اصلاح شده دیگری را ارائه کند. در دستور پیشین، نام هفت کشور شامل ایران، عراق‌، لیبی، سودان،‌ سومالی، سوریه و یمن گنجانده شده بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.