رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

فروشگاه‌ها در ایام عید تعطیل نیستند

سخنگوی ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: همه دستگاه‌های اجرایی که کار تامین و توزیع اقلام اساسی را در سطح کشور انجام می‌دهند از جمله سازمان دامپزشکی، گمرک و سایر دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار در ایام عید حضور فعالانه خواهند داشت و حتماً به صورت شیفتی موارد کاری مرتبط را پیگیری می‌کنند تا زمینه تامین حداکثری انواع اقلام کالایی در سطح کشور فرآهم شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، محمد رضا کلامی در پایان جلسه تنظیم بازار کشور و در گفتگو با خبرنگاران اعلام کردگفت: سایر عوامل موثر در شبکه توزیع کالا در کشور همچون فروشگاه های زنجیره ای، سوپر مارکت ها، نانوایی ها، واحدهای عرضه مواد پروتئینی و نیز اصنافی که کالاهای ضروری مردم را توزیع می‌کنند، به هیچ عنوان تعطیل پذیر نیستند و با اعلام آمادگی، حتماً با حداکثر توان خدمات مورد نیاز مردم را ارائه خواهند کرد.

وی افزود: مردم مطمئن باشند تدارک لازم در خصوص تامین اقلام ضروری دیده شده است و هیچ فروشگاهی نیز در زمینه تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مورد نیاز مردم تعطیل نخواهد بود؛ حتی در همین راستا با وجود درخواست تعطیلی سه روزه از سوی میادین میوه و تره بار شهرداری، فقط با یک روز موافقت شد و خدمات آن ها طبق معمول تداوم خواهد داشت.

کلامی در خصوص تامین و توزیع میوه و مرکبات ایام پایانی سال و شب عید گفت: با توجه به تدابیر اتخاذ شده و ذخیره سازی مناسب در این خصوص و همچنین آمادگی شبکه توزیع، طبق گزارش های دریافتی از سطح استان ها، خوشبختانه قیمت عرضه میوه در سراسر کشور مناسب و متعادل است.

وی اضافه کرد: هدف اصلی ستاد تنظیم بازار کشور از اجرای طرح توزیع میوه و مرکبات در ایام پایانی سال، حمایت از تولید داخل، باغداران و همچنین حمایت ویژه از مصرف کنندگان است؛ لذا با توجه به قیمت مناسب این اقلام در سطح بازار، تا حد بسیاری حقوق هر دو بخش تامین شده است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار تاکید کرد: در صورت تغییر غیر متعارف اقلام در سطح بازار، مسلماً با متخلفان برخورد خواهد شد و البته خوشبختانه اصناف در این خصوص و در سطح بازار همکاری بسیار خوبی با ما دارند.

کلامی تصریح کرد: در زمینه لجستیک و حمل و نقل کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم نیز با توجه به هماهنگی انجام شده با نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک جمهوری اسلامی و سازمان حمل و نقل و راهداری کشور هیچ مشکلی نخواهیم داشت و با توجه به فعالیت این واحدها در ایام عید، تمام اقلام مورد نیاز در سطح کشور به طور مناسب توزیع خواهد شد.

وی گفت: از استانداران در سطح کشور درخواست داریم که در خصوص کالاهای اساسی و ضروری حتماً با ستاد تنظیم بازار هماهنگی لازم را داشته باشند و نباید در خصوص این اقلام، تصمیمات بخشی گرفته و اعمال شود؛ لذا از همه عزیزان خواهشمندیم در خصوص کالاهایی که مربوط به معشیت مردم است، دقت نظر لازم را داشته باشند تا هیچ گونه اختلالی در روند تامین این کالاها در سطح کشور ایجاد نشود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تامین کالاهای سلامت محور و اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا نیز افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، کمیته ای تحت عنوان تامین و توزیع فعال شده و به طور مستمر جلسات آن در حال برگزاری است.

کلامی اضافه کرد: البته ستاد تنظیم بازار تاکید دارد شبکه های توزیع این اقلام به گونه ای تنظیم شوند که در صورت وجود مازاد تولید در برخی محصولات و ملزومات بهداشتی، سایر شبکه‌های توزیع نیز جهت دسترسی بهتر مردم مورد استفاده قرار گیرند و این سوای مواردی است که به صورت تعریف شده تحویل وزارت بهداشت جهت توزیع در مراکز اولویت‌دار درمانی و بیمارستان ها می شود.

وی ادامه داد: مردم در جریان باشند که در تولید ماسک فاصله معناداری بین تولید موجود کشور و حجم ۵ و نیم میلیون عدد درخواستی وزارت بهداشت وجود دارد و این در حالی است که با سه شیفت شدن تولیدات صنعتی کشور در این بخش هم اکنون روزانه به طور متوسط از ۱۰۰ هزار تولید به بیش از ۸۰۰ هزار عدد رسیده و تحویل وزارت بهداشت می شود و همچنین ظرفیت های تولیدی صنفی، کارگاهی و بسیج اصناف نیز در این خصوص فعال شده و مستلزم تامین منابع مورد نیاز از سوی وزارت بهداشت نیز است تا با تهیه پارچه مورد نیاز امکان تولید بیشتر ماسک بیش از این فراهم شود.

سخنگوی تنظیم بازار تصریح کرد: البته در خصوص اقلام بهداشتی تولیدی در واحد های صنعتی نیز مقرر شده است در صورتی که مازاد تولید در این واحد ها وجود داشته و از سوی وزارت بهداشت جذب نشود در سایر شبکه های توزیع عرضه شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: آن چیزی که مولفه‌های قیمت تمام شده را در کشور ما تعیین می کند، در بخش کالاهای اساسی و کالاهایی که مشمول نظام قیمت گذاری هستند افزایش قیمتی نخواهیم داشت و هیچ واحدی اجازه این کار را ندارد؛ به عنوان نمونه با توجه به مصوبه کارگروه آرد و نان در خصوص عدم افزایش قیمت گندم، مسلماً هیچ گونه تغییر قیمتی نیز در نان حتی آزادپز نیز نخواهیم داشت.

بنا بر اعلام شاتا ، کلامی گفت: سایر کالاهایی که مشمول نظام قیمت گذاری تثبیتی نیستند و روند نرخ گذاری آنها بر مبنای عرضه و تقاضا انجام می شود، خوشبختانه در شرایط فعلی به سبب تولید حداکثری و تامین مناسب و در مواردی کاهش تقاضا، در برخی اقلام شاهد کاهش قیمت نیز هستیم.

وی افزود: توصیه اکید ما به مردم این است که در خصوص تامین مایحتاج عمومی و کالاهای موردنیاز خود هیچگونه دغدغه ای نداشته باشند چرا که به میزان کافی تمامی اقلام کالایی مورد نظر تامین و در شبکه توزیع قرار گرفته اند و با توجه به برقرار بودن لجستیک این کالاها مستمراً همه اقلام مورد نیاز مردم در سطح کشور در اختیارشان قرار می‌گیرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.