رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

فروش داروی ضدبارداری در داروخانه‌ها ممنوع است؟

مشاور رسانه‌ای سازمان غذا و دارو درباره شایعه منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر ممنوعیت فروش داروهای ضدبارداری در داروخانه‌ها، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، اخیراً مطلبی در فضای مجازی منتشر شده که در آن ادعا می‌شود “فروش داروهای ضدبارداری در داروخانه‌ها ممنوع است و برای داروخانه‌ها بازرسی نامحسوس گذاشته شده که هیچ فردی نتواند بدون نسخه پزشک، داروی ضدبارداری دریافت کند”.

فروش داروهای ضدبارداری ممنوع نیست

سجاد اسماعیلی، مشاور امور رسانه‌ای سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با تسنیم درباره قوانین توزیع داروهای ضدبارداری در داروخانه‌ها اظهار کرد: فروش داروهای ضدبارداری ممنوع نیست بلکه داروخانه‌ها نباید این دارو را به صورت آزاد و بدون نسخه پزشک، در اختیار افراد قرار دهند.

بازرسان بر اجرای همه موارد قانونی نظارت می‌کنند

وی ضمن تکذیب ادعای بازرسی نامحسوس از داروخانه‌ها، افزود: تیم‌های بازرسی معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی، همواره و مانند گذشته بازرسی‌هایی را برای جلوگیری از گرانفروشی داروخانه‌ها، بررسی حضور مسئول فنی در داروخانه و اجرای آیین‌نامه‌ها و قوانین انجام می‌دهند. همچنین پس از اجرای طرح دارویار(اصلاح سیاست‌های ارزی دارو) برای اینکه نظارت بر اجرای این طرح به خوبی صورت بگیرد تا مشکلی برای بیماران ایجاد نشود، بازرسی‌های معمول تشدیدشده است و در این بازرسی‌ها، اجرای موارد قانونی، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به قیمت و توزیع انواع داروها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، در راستای اجرای ماده ۵۱ قانون جوانی جمعیت، ارائه داروهای جلوگیری از بارداری در داروخانه‌های کشور، باید با تجویز پزشک باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.