رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

فروش روزانه بلیت جشنواره فیلم فجر چگونه است؟

مدیر امور سینماهای جشنواره‌ی فیلم فجر با تأکید بر اینکه "مردم بلیت‌های جشنواره‌ی فیلم فجر را از بازار سیاه تهیه‌ نکنند و فقط آن را از گیشه‌های سینماها خریداری کنند، درباره‌ی سهمیه بلیت‌های روزانه‌ی جشنواره‌ی فجر به برخی سوالات پاسخ داد.

محمدرضا فرجی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه "با توجه به وضعیت نامناسب پیش فروش اینترنتی بلیت‌ها امسال بسیاری علاقه‌مندان که موفق به خرید بلیت در پیش فروش نشده‌اند، قصد دارند بصورت روزانه بلیت دلخواه‌شان را تهیه‌کنند بنابراین پرسش خیلی از علاقه‌مندان به سینما در این مقطع این است که چه تعداد بلیت روزانه در گیشه وجود دارد؟ پاسخ داد: متوسط ۲۰ درصد بلیت‌های گیشه برای یک سانس به صورت روزانه به فروش می‌رسد که البته پیش‌بینی می‌شود در بعضی از سالن‌ها بیش از ۲۰ درصد، بلیت روزانه برای هر سانس وجود داشته باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، مدیر کل سینماهای حرفه‌ای در عین حال خاطرنشان کرد: البته طبیعی است که پردیس‌های «کوروش»، «فرهنگ»، «آزادی» و «چارسو» که بخشی از هنرمندان و منتقدان هم در آن‌ها حضور دارند، در بعضی سانس‌ها فقط ۱۰ درصد بلیت روزانه برای فروش داشته باشند.

فرجی تصریح کرد: اغلب پردیس‌های سینمایی مطرح، در سانس‌های پایانی حجم کمی برای پیش فروش روزانه دارند اما می‌توانم اطمینان بدهم که سینمای «کوروش» و «آزادی» در سانس‌های اولیه بالای ۴۰ درصد پیش‌فروش روزانه دارند.

او با بیان اینکه قولی که بابت پیش فروش ۲۰ درصدی بلیت‌ها دادیم اتفاق افتاده است، در پاسخ به اینکه مردم چند ساعت قبل از یک سانس می‌توانند بلیت سانس مورد نظر را خریداری کنند؟ گفت: طبیعتا یک ساعت قبل از سانس اما طبیعتا با توجه به میزان استقبال در ایام جشنواره برای برخی فیلم‌هایی که اسم و رسم دارند و پیش بینی می‌شود که سانس‌های شلوغی داشته باشند، مردم باید چند ساعت قبل به سینماها مراجعه کنند.

او در ادامه یادآور شد: طبق روال هر ساله‌مان سانس‌های فوق‌العاده برای فیلم‌های پرمخاطب خواهیم داشت بنابراین مخاطبین علاقه‌مند ،می‌توانند، فیلم‌های موردنظرشان را در سانس‌های فوق‌العاده ببینند. 

فرجی در پاسخ به اینکه بلیت یکی از سالن‌های سینما برخلاف برنامه اعلام شده ساعت‌هایش فرق می‌کند، گفت: طبق پیگیری که دیشب از مسئول پیش‌فروش جشنواره فیلم فجر داشتم، یک سانس به جای اینکه ۲۲:۳۰ بخورد، ۲۳:۳۰ بر روی بلیت درج شده است و دست‌اندرکاران پیش فروش اغلب بلیت‌ها را پشت‌نویسی کرده‌اند و سانس درست را طبق برنامه در آن درج کرده‌اند اما برای چند بلیت این اتفاق نیفتاده است که دارندگان آن بلیت‌ها نیز در ساعت درج شده در برنامه، می‌توانند از بلیت‌هایشان استفاده کنند.

این مسوول در پاسخ به این نقطه‌ نظر که "با توجه به روند پیش فروش اینترنتی امسال بلیت‌های فیلم فجر،پیش‌بینی اینکه بلیت‌های روزانه نیز به بازار سیاه برسند، وجود دارد؟" گفت: ما از مردم خواهش می‌کنیم بلیت‌ها را از گیشه تهیه کنند و حتی اگر گیشه بلیت آن فیلم خاص را نداشت، قطعا در سانس‌های فوق‌العاده و در دیگر سالن‌ها فیلم موردنظرشان را ببینند بنابراین نیازی نیست بلیت را چند برابر از بازار سیاه تهیه کنند.

فرجی تاکید کرد: به نظرم مردم باید در این موضوع خاص حساس باشند چون آن‌ها که در بازار سیاه فعالیت می‌کنند، طبیعتا از فرصت بوجود آمده دارند، سوءاستفاده می‌کنند و ممکن است در یک مقطع دیگر کالای دیگری را در بازار سیاه بفروشند!

او در عین حال با تأکید بر اینکه بلیت‌ها هولوگرام دارند و به همین دلیل کپی غیرقانونی و قلابی بلیت‌ها امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: دوباره تأکید می‌کنم که مردم به سمت خرید بلیت در بازار سیاه نروند چون بلیت فیلم موردنظرشان را در سینمای دیگر و در سانس دیگر می‌توانند، تهیه کنند. 

فرجی درباره‌ی نحوه‌ی تصمیم‌گیری درباره بلیت‌فروشی سانس‌های فوق‌العاده به ایسنا توضیح داد: ما طبق روال هر ساله سانس‌های فوق‌العاده شب را داریم و اگر متوجه شویم استقبال زیادی از آن فیلم شده است که سانس‌های شبانگاهی هم پاسخگوی مخاطبان نیست، همان‌جا برای سانس فوق‌العاده صبح بلیت‌فروشی خواهیم داشت، البته این اتفاق فقط در پردیس‌ها می‌تواند،بی‌افتد.

او در پاسخ به اینکه مردم احتمالا از کدام پردیس‌های سینماها راحت‌تر می‌توانند بلیت تهیه کنند؟ گفت: ترحیح می‌دهم اسم پردیس یا سالن خاصی را نبرم اما طبیعی است که برخی پردیس‌های معروف سختی‌های خاص خودشان را دارند.

به گفته فرجی؛ بلیت روزانه فیلم فجر در گیشه ۱۲ هزار تومان فروخته می‌شود که در این میان پردیس «کیان» و «راگا» و «تماشا» 10 هزار تومان بلیت‌فروشی دارند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.