رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

فسیل از مرز ۱۰۰میلیارد تومان گذشت | آخرین آمار فروش فیلم‌های سینمایی

فیلم سینمایی «فسیل» با فروش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و باگذشت ۶ هفته همچنان صدرنشین آمار فروش فیلم‌های سینمایی در کشور است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسکانیوز، در بین فیلم‌های سینمایی در حال اکران فیلم «فسیل» با فروش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی خود پرفروش‌ترین فیلم حال حاضر سینمای ایران به شمار می‌رود.

پس از آن نیز فیلم سینمایی «بخارست» با فروش بیش از ۵۰ میلیارد تومانی در رتبه دوم آمار پر فروش‌ها قرار دارد.

گفتنی است؛ فسیل اولین فیلم سینمایی ایران است که بالای ۱۰۰ میلیارد تومان فروش داشته است. بعد از فسیل، فیلم آدم‌برفی ساخته داوود میرباقری با ۴٬۴۷۳٬۲۷۷ نفر مخاطب است که در سال ۱۳۷۶ ساخته شد.

البته فیلم عقاب‌ها را هنوز پرمخاطب‌ترین فیلم کل تاریخ سینمای ایران می‌دانند. این فیلم در سال ۱۳۶۴ توانست با بیش از ۳ میلیون نفر و ۲۸ میلیون تومان فروش داشته باشد اما اکران این فیلم به‌خاطر استقبال فوق‌العاده آن تا چند سال ادامه پیدا کرد و در نهایت تا سال ۱۳۶۹ بیش از ۸ میلیون نفر جمعیت داشته است، البته بر اساس سالنامه آماری فروش سینمای ایران این فیلم باز به‌طور پراکنده در سینماهای کشور اکران داشت و تا سال ۱۳۸۵ هم نمایش داشته که جمع همه فروش این فیلم در سراسر این سال‌ها به عدد ۱۵۶٬۶۰۲٬۴۵۶ و تعداد مخاطبینش هم به ۱۰٬۱۸۰٬۵۶۷ می‌رسد.

پنج فیلم پرفروش گیشه‌

فسیل

طبق آخرین آمار، فیلم سینمایی «فسیل» با فروش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی خود در جایگاه اول قرار دارد.

فسیل فیلمی جدید و کمدی متفاوت به کارگردانی کریم امینی است. این فیلم به نویسندگی حمزه صالحی و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان محصول سال ۱۳۹۹ است.

بهرام افشاری، هادی کاظمی، الناز حبیبی، الهه حصاری، ایمان صفا، بابک کریمی، سیدجواد هاشمی و … در این فیلم کمدی ایفای نقش کرده‌اند.

خلاصه داستان: این فیلم، روایت سه خواننده در دهه ۵۰ می‌باشد که در گذر زمان و پس‌از انقلاب هرکدام از این سه نفر دچار تغییراتی می‌شوند. داستان فیلم فسیل که در قالب طنز ساخته شده است، در دهه‌های قبل از انقلاب اتفاق می‌افتد؛ فیلم توسط شرکت فیلمیران پخش می‌شود.

غریب

فیلم سینمایی «غریب» با فروش بیش از ۸ میلیارد تومانی خود در جایگاه دوم قرار دارد.

فیلم غریب ساخته محمدحسین لطیفی محصول سازمان سینمایی اوج است. حامد عنقا که پیش از این تجربه تهیه‌کنندگی سریال آقازاده با سرمایه سازمان اوج را داشته است این بار به سراغ تهیه‌کنندگی اثری رفته است که بخشی از خاطرات دفاع مقدس را در قالب زندگی شهید بروجردی به تصویر می‌کشد.

بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، هژیرسام احمدی، حسام محمودی، سامیه لک از بازیگران این فیلم هستند

خلاصه داستان: غریب شمایلی است از وقایع کردستان در سال های ۵۸ و ۵۹؛ که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد.

فیلم غریب برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر می‌کشد و حامد عنقا فیلمنامه آن را با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌ا… محمودزاده نوشته است. «غریب» بازگشت محمدحسین لطیفی به سینمای دفاع مقدس را رقم می‌زند و بابک حمیدیان بازیگر نقش شهید بروجردی نیز به واسطه این فیلم، بار دیگر بازی در نقش یک شهید را تجربه می‌کند.

عروس خیابان فرشته»

فیلم سینمایی «عروس خیابان فرشته» با بیش از ۶ میلیارد تومان فروش در جایگاه سوم قرار دارد.

فیلم سینمایی عروس خیابان فرشته (Angel Street Bride) فیلمی کمدی، خانوادگی، اجتماعی و درام به کارگردانی مهدی خسروی، تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا و سرمایه‌گذاری علیرضا آشوری است که در سال ۱۳۹۹ ساخته و در نوروز سال ۱۴۰۲ اکران شد؛ فیلمنامه این فیلم توسط الهه زارع‌نژاد و براساس طرحی از مجتبی متولی، به نگارش درآمده است؛ مهدی خسروی کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تدوینگر است؛ او کارگردانی فیلم‌های کوتاه هبوط، حقیقت پنهان و حریم آب را برعهده داشته است؛ فیلم سینمایی هفت معکوس نخستین فیلم بلند خسروی به شمار می‌آید.

بازیگران: محمدرضا شریفی‌نیا، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی‌نیا، علیرضا جعفری، فهیمه رحیمیان، سام نوری، پوریا پورسرخ، حسام نواب‌صفوی، کمند امیرسلیمانی، شقایق فراهانی، رامین ناصرنصیر، تارا عطار، ملودی موسوی، هلیا امامی، مجتبی شفیعی و…

خلاصه داستان: خانواده مهاجر در خانه‌ای قدیمی در دل خیابان فرشته که متعلق به دایی خانواده است زندگی می‌کنند. هر یک از اعضای خانواده از فضای این خانه به نحوی ارتزاق می‌کنند. اما بازگشت دایی خانواده پس از سال‌ها به همراه عروسش از خارج از کشور به نیت فروش خانه قدیمی، خانواده مهاجر را وارد چالش و دردسرهای بزرگی می‌کند و این خانواده تلاش می‌کنند به هر نحوی این خانه را حفظ کنند تا اینکه…

سه کام حبس

فیلم سینمایی «سه کام حبس» با بیش از ۵ میلیارد تومان فروش در جایگاه سوم قرار دارد.

سه کام حبس فیلمی درام اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی سامان سالور و تهیه‌کنندگی ساسان سالور محصول سال ۱۳۹۸ است. سه کام حبس نخستین بار در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت چهار جایزه شد و پس از سه سال در ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ اکران عمومی شد.این فیلم با بیش از ده حضور بین‌المللی و دریافت جوایز مختلف از جشنواره‌های معتبر جهانی، مورد توجه قرار گرفت.

محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، سمیرا حسن‌پور و متین ستوده بازیپگران این فیلم را شامل می‌شوند.

خلاصه داستان: زوج جوانی در تلاش هستند تا زندگی خود را بهتر کنند.

جنگ جهانی سوم

فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» با بیش از ۴ میلیارد تومان فروش در جایگاه سوم قرار دارد.

جنگ جهانی سوم فیلمی ایرانی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هومن سیدی و نویسندگی سیدی، آرین وزیردفتری و آزاد جعفریان است. این فیلم با سرمایه‌گذاری نماوا ساخته شده و نخستین‌باری است که یک پلتفرم پخش آنلاین دست به ساخت یک پروژه سینمایی می‌زند و این همچنین دومین همکاری سیدی و نماوا پس از مجموعهٔ قورباغه است.

محسن تنابنده در نقش اصلی، در کنار مهسا حجازی، ندا جبرائیلی، نوید نصرتی و مرتضی خانجانی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

خلاصه داستان: شکیب یک کارگر روزمزد میانسالِ است که همسر و پسرش را سال‌های پیش در زلزله از دست داده و اکنون عاشق زنی ناشنوا است. ورود شکیب به تیم فیلمبرداری او را در موقعیتی پیچیده و سخت قرار می‌دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.