رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

فناوری ایرانی در آب‌معدنی طعم‌دار خارجی

یک شرکت ایرانی دانش فنی آمولسیون چربی در آب را که با فناوری نانو بدست آورده به یک شرکت کره ای فروخت. این شرکت کره ای از این مواد برای تولید آب معدنی گازدار استفاده کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت دانش بنیان ایرانی، آمولسیون چربی در آب را به یک شرکت کره‌ای فروخته است و این فناوری در حال حاضر برای تولید آب معدنی طعم‌دار در کره‌جنوبی استفاده می‌شود.

علیرضا نعیمی، عضو هیئت مدیره این شرکت عنوان کرد: حین بازدید از کره‌جنوبی به منظور تعریف پروژه‌ای در حوزه بازیافت، متوجه شدیم که یک گروه سرمایه‌گذاری در کره‌جنوبی به دنبال فناوری است که بتواند چربی‌ها را در آب حل کند و از آن در صنعت مواد غذایی استفاده کند. پس از بازگشت به ایران روی توسعه این فناوری کار کردیم و نهایت موفق به ارائه فناوری مورد نظر کره‌ای‌ها شدیم.

وی افزود: در نهایت فرمولاسیون این فناوری به شرکتی در کره‌جنوبی فروخته شد. این فناوری در بخش مکمل‌ها و مواد غذایی استفاده می‌شود. در حال حاضر در کره با استفاده از این فرمولاسیون، امگا ۶ و اسیدهای چرب مفید در آب حل شده و با افزودن انسانس، محصول آب معدنی طعم‌دار حاوی مکمل‌ها مفید برای بدن تولید و به بازار عرضه می‌شود.

نعیمی خاطر نشان کرد: این شرکت بعد از موفقیت در همکاری با کره‌ای‌ها، به دنبال استفاده از این فناوری در داخل کشور است. از این رو از این فناوری برای تولید مکمل‌های حاوی اسیدهای چرب و امگا استفاده کردیم و محصولی برای استفاده به عنوان مکمل غذایی تولید کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مکمل‌های حاوی روغن ماهی بوی زننده‌ای دارند در نتیجه استفاده از آن با مشکلاتی روبرو است. این در حالی است که برخی افراد نظیر کودکان مبتلا به اتیسم باید از چنین روغن‌هایی استفاده کنند. ما مکملی ساختیم که فاقد بوی بد بوده و در عین حال جذب بالایی دارد. به دلیل فرمولاسیون نانویی این فناوری، انحلال چربی در آب به خوبی صورت می‌گیرد و همچنین جذب مواد مکمل نیز با کارایی بالاتری نسبت به روش‌های رایج انجام می شود.

به گفته عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان، قیمت این محصول تقریبا ۵۰ درصد کمتر از نمونه خارجی است در حالی که جذب بهتر داشته و در عین حال بوی بد نیز ندارد.

نعیمی گفت: کار شبیه به کره‌ای‌ها را در ایران نیز می‌توانیم انجام دهیم. یکی از شرکت‌های تولیدکننده نوشیدنی در ایران پیشنهاد تولید آب معدنی حاوی مکمل با استفاده از همین فناوری‌ را نیز مطرح کرده که این پیشنهاد در حال بررسی است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.