رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

این فناوری ها برتر دنیای پزشکی را تکان می‌دهند

تغییرات عظیم فناوری در پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی در راه هستند. اگر ما برای رویارویی و هماهنگ شدن با آنها آماده نباشیم آنها را دور از سیستم پزشکی خواهیم دانست.

 

این در حالی است که این تغییرات سیستمی پزشکی، کاملا مبتنی بر فناوری بدون تعامل افراد را برای ما رقم خواهند زد. در این نوشتار چندین فناوری برتر که دنیای پزشکی را متحول می کنند به شما معرفی میکنیم. در ادامه ۱۰ فناوری برتر که دنیای پزشکی را تکان می‌دهد را بررسی می‌کنیم.

۱. تصمیم‌گیری‌های پزشکی از طریق هوش مصنوعی (AI)

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، این تنها آغاز است. با شبکه‌های کامپیوتری مجازی و همکاری آنها با هم در حل یک مشکل خاص، داده‌های بزرگ در حال تبدیل به داده‌های فوق بزرگ هستند.بهداشت و درمان اولویت اول برای استفاده هوشمندانه از این داده‌ها می‌باشد.با تولید بسیار سریع تحقیقات جدید در حوزه پزشکی برای یک انسان غیر ممکن است تا به طور مداوم به روز باشد. اما یک سوپر کامپیوتر می‌تواند علاوه بر بر به روز بودن ارائه مشاوره در تصمیم گیری‌های پزشکی بر اساس تحقیقات جدید را انجام دهد. هوش مصنوعی میتواند منافع بسیاری از جمله تولید بینش برای کاهش هزینه‌ها و ایجاد نتایج بهتر را ارائه دهد.

۲. پرورش ارگان‌ها در یک ظرف نیز فناوری برتر که دنیای پزشکی را متحول میکند است.

پزشکی احیا‌کننده به دنبال کمک به کسانی که از نارسایی یا از دست دادن ارگان رنج می‌برند از طریق تامین آنها با ارگان‌های جایگزین مصنوعی است. درحال‌حاضر پرینترهای سه بعدی با موفقیت اندام‌ها را تولید کرده‌اند، و سلول‌های بنیادی می‌توانند برای رشد برخی از اندام‌ها استفاده شوند. در نهایت، این پیشرفت ممکن است کمبود اهدای ارگان را از بین ببرد.

۳. یک فناوری برتر که دنیای پزشکی را متحول میکند تغذیه در آینده است

با تجزیه و تحلیل محتوای خوراکی‌ها به صورت لحظه‌ای، ما دقیقا می‌دانیم در حال خوردن چه چیزی هستیم و امیدواریم که این غذا خوردن صحیح را به ما بیاموزد. از سوی دیگر پرینترهای سه بعدی شروع به تولید انواع گوناگونی از اغذیه خواهند کرد و این به یک امر عادی برای سیر کردن جمعیت رو به افزایش جهانی تبدیل می‌شود.

۴. واقعیت تکمیل شده و واقعیت مجازی

واقعیت تکمیل شده از طریق فناوری‌هایی مانند عینک گوگل به شکل فزاینده‌ای در بهداشت و درمان کارآمد خواهند شد. درحال‌حاضر، یک جراح می‌تواند یک جراحی را به منظور ایجاد یک ابزار یادگیری پیشرفته برای دانشجویانی که معمولا مجبور به تماشای جریان از روی شانه‌های او هستند را به صورت زنده بر روی مانیتور به نمایش بگذارد، است.

در آینده واقعیت مجازی محیط‌هایی را می‌سازد که به بیماران قابلیت به اشتراک گذاشتن نقطه نظرات، اطلاعات و نگرانی‌هایشان را به طور مستقیم با پرستاران و پزشکان می‌دهد. این موضوع در روان درمانی نیز قابل اعمال و استفاده است، تا به بیماران امکان مشاهده سناریوها یا خاطرات پردازش شده آنها را به صورت مجازی ارائه کند.

۵. پایان آزمایش بر روی انسان

معماری شناختی محاسباتی چگونگی کارکرد فیزیولوژی انسان را به صورت جزء به جزء شبیه‌سازی خواهد کرد. آزمایش مجازی از طریق این نوع شبیه‌سازی می‌تواند نمونه‌های متعددی را بر روی بیماران مجازی در مدت زمان بسیار کوتاه تست کند. Mesko یک مثال بیان می‌کند: “تکنیکی به نام ارگان-روی-یک-تراشه فعالیت‌ها، مکانیک، و فیزیولوژی کل ارگان و سیستم ارگان‌ها را شبیه‌سازی می‌کند.”

۶. نانو روبات‌هایی که در جریان خون شما زندگی می‌کنند

این ربات‌های میکروسکوپی پارامترهای سلامتی را اندازه‌گیری و بیماری شخص را تشخیص می‌دهند. آنها همچنین می‌توانند دانش ما از زیست‌شناسی و آناتومی، شیوه‌های انتقال دارو، و یا انجام عمل‌های جراحی بسیار موضعی را بهبود دهند. این نانو روبات‌ها در نهایت می‌توانند یک شبکه بسازند، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، نگرانی‌های سلامتی را شناسایی، و به طور خودکار اقدامات اصلاحی را در راستای سلامتی فرد انجام دهند.

۷. بیمارستان‌های آینده

در آینده، بیمارستان‌ها کمتر در مورد بهبودی از بیماری‌های حاد و بیشتر در مورد جوان‌سازی خودمان خواهد بود. این تغییر قابل مقایسه با انتقال سیستم بهداشت و درمان از واکنشی به مراقبت فعال و پیشگیری، از مراقبت‌های حاد به مدیریت و پیشگیری از بیماری خواهد بود.

بیمارستان‌ها تبدیل به مکان‌هایی برای بررسی مجدد این‌که بیماران در مسیر سلامتی هستند، خواهد شد. همچنین مراقبت‌های بیمار محور با طرح‌های هوشمند به منظور بهبود روند درمان ارائه خواهد شد.

۸. مغز مجازی دیجیتال

یک روز ممکن است زندگی جاودانه به صورت دیجیتالی ممکن شود. مغز منحصر به فردترین ارگان در بدن ماست و بوردهای مداری در حال توسعه برای تقلید رفتار آن هستند. پیوند مغز ما، به کمک مدار یکپارچه، می‌تواند پروتز، درمان ADHD، بهبود حافظه و شناخت را کنترل کند. ایمپلنت‌های مغز و عصب‌های مصنوعی می‌توانند در بهبود عملکرد حواس انسان، ارائه قابلیت دیداری و شنوایی بی‌نقص، یا حافظه بی‌حد و حصر ایفای نقش کنند.

۹. ظهور فرهنگ سایبورگ

نسل جدیدی از افراد وجود خواهد داشت که انتخاب می‌کنند تا با فن‌آوری در داخل بدن‌شان زندگی کنند. احساس جامعه از سایبورگ بحث برانگیز خواهد بود، اما بسیار دشوار است تا از این فرصت که برای تقویت قابلیت‌های انسان مهیا است، اجتناب و خودداری کرد.

۱۰. فریز شدن و طول عمر

احتمال دارد گزینه‌های ما در مورد زمانی که مرگ به سراغ ما می‌آید، گسترش یابد. تعداد کمی از افراد درحال‌حاضر با شرکت‌هایی که ارائه سرویس انجماد می‌کنند قرارداد بسته‌اند، به این امید که زمانی آنها را از حالت انجماد خارج کرده و به زندگی بازگرداند اگر و وقتی که راه‌حلی برای پیری و یا بیماری آنها کشف شده است.

نظرسنجی کنونی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از امریکایی‌ها درمان طول عمر را رد کرده، و کمتر از ۵ درصد یک طول عمر بیش از ۱۲۰ سال را انتخاب می‌کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.