رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

قابلیت جدید کلاب هاوس برای واقعی کردن فضای مکالمات

شبکه اجتماعی صوتی کلاب هاوس یک قابلیت صدای فضایی را راه اندازی می کند که کمک می کند مکالمات در فضای مجازی مانند محیط طبیعی به نظر برسند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، این اپلیکیشن که مورد حمایت شرکت سرمایه گذاری اندریسن هوروویتز قرار دارد، سال گذشته ترند صوتی اجتماعی را به راه انداخت و برای هزاران چت رومی معروف شد که مدیران و شخصیتهای معروف در آنجا حضور پیدا کردند. با این حال کلاب هاوس با رقابت فزاینده از سوی غولهای فناوری بزرگتری مانند فیس بوک، توییتر و اسپاتیفای روبروست که همگی قابلیتهای چت صوتی اجتماعی را در پلتفرمهایشان عرضه کرده اند.

قابلیت جدید صدای چند بعدی به کلاب هاوس کمک خواهد کرد خود را در این فضا همچنان متمایزتر از رقیبانش نگه دارد.

جاستین اوبرتی، مدیر فناوری پخش کلاب هاوس گفت: با توجه به این که چه تعداد سخنران در یک اتاق کلاب هاوس حضور دارند و همچنین مجموعه ای از عوامل دیگر، فناوری این اپلیکیشن به صدای کاربران یک حالت فضایی خواهد داد تا شنوندگان صدای آنها را در هدفونشان به شکل چند بعدی دریافت کنند. به عنوان مثال در اتاقهای کمدی، فناوری کلاب هاوس صدای سخنران اصلی را تشخیص داده و صدای فرد مذکور را در مقابل قرار می دهد در حالی که صدای خنده افراد دیگری به شکلی پخش خواهد شد که انگار در پشت سر و اطراف شنونده قرار دارند.

فناوری فضایی همچنین تشخیص صحبت کردن افراد مختلف را راحت تر می کند در حالی که پیش از این شاید شنوندگان مجبور بودند به سرعت و تن صدای گویندگان توجه بیشتری کنند.

دسترسی به کلاب هاوس در ابتدا تنها از طریق دعوت امکان پذیر بود اما این اپلیکیشن اخیرا به روی همه کاربران گشوده شده و اعلام کرده که اکنون روزانه بیش از ۷۰۰ هزار اتاق ایجاد می شوند که بالاتر از ۳۰۰ هزار اتاق در ماه مه است.

بر اساس گزارش رویترز، قابلیت صدای فضایی ابتدا برای کاربران نسخه iOS کلاب هاوس و سپس برای کاربران اندروید عرضه خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.